Особливості бізнес-комунікації в публічній діяльності: концептуальний огляд
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2025-3(113)-65-72Ключові слова:
публічне врядування, бізнес-комунікації, цільова аудиторія, комунікаційна стратегія, цифрові інструментиАнотація
Сучасна сфера публічного врядування орієнтується на принципи відкритості, прозорості, відповідальності та підзвітності, досягнення яких неможливе без ефективної комунікації. У статті обґрунтовано актуальність дослідження бізнес-комунікацій у публічній діяльності, підкреслено недостатню вивченість цього питання у контексті органів влади на відміну від приватного сектору. Проаналізовано наукові підходи зарубіжних та вітчизняних дослідників (К.Майстренко, А.Мішель, Д.Маккуейл, А.Тоффлер) щодо ролі комунікації у формуванні довіри, партнерства та суспільної думки. Визначено принципи ефективної бізнес-комунікації (прозорість, чесність, нейтральність, співробітництво тощо) та поведінкові індикатори, що слугують критеріями оцінки її результативності. Запропоновано класифікацію комунікацій за способом виникнення та передавання інформації (формальні, неформальні; вертикальні, горизонтальні). Особливу увагу приділено сегментації цільової аудиторії методикою 5W, визначенню соціально-демографічних та психологічних характеристик, а також використанню цифрових інструментів і соціальних мереж (зокрема Facebook) для підвищення ефективності взаємодії. Розглянуто комунікаційні стратегії (реактивна, проактивна, медіастратегія, меседж-бокс) та етапи розробки комунікаційного плану. Зроблено висновок, що впровадження сучасних цифрових комунікаційних практик сприятиме адаптації українського публічного врядування до стандартів ЄС, а перспективним напрямом є вивчення і впровадження зарубіжного досвіду використання соціальних мереж у діяльності органів влади.
Посилання
Maistrenko, K.M. (2022), «Komunikatsii u diialnosti orhaniv publichnoi vlady», Publichne uriaduvannia, No. 1 (29), рр. 93–98, doi: 10.32689/2617-2224-2022-1(29)-13.
Mykhailova, O.H. (2022), «Suchasni stratehii komunikatsii u publichnomu upravlinni ta administruvanni v umovakh nevyznachenosti», Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia. Pravo, publichne upravlinnia ta administruvannia, No. 5, doi: 10.54929/2786-5746-2022-5-02-03.
Facebook, [Online], available at: https://www.facebook.com/
McQuail, D. (2010), McQuail’s Mass Communication Theory, SAGE Publications, London, [Online], available at: https://nibmehub.com/opacservice/pdf/read/McQuail's%20Mass%20communication%20theory.pdf
Michels, A. (2011), «Innovations in democratic governance – How does citizen participation contribute to a better democracy?», International Review of Administrative Science,Vol. 77 (2), рр. 275–293, [Online], available at: https://www.researchgate.net/publication/258182670_Innovations_in_democratic_governanceHow_does_citizen_participation_contribute_to_a_better_democracy
Toffler, A. (1970), Future Shock, Random House, New York, [Online], available at: https://books.google.com.ua/books/about/Future_Shock.html?id=atGCm-nvJVEC&redir_esc=y
Toffler, A. (1981), The Third Wave, Bantam Books, New York, [Online], available at: https://books.google.com.ua/books/about/The_Third_Wave.html?id=DDVeuofiimgC&redir_esc=y
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Ілона Олександрівна Андрощук, Анатолій Степанович Музиченко, Богдан Борисович Крамар

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.