Особливості бізнес-комунікації в публічній діяльності: концептуальний огляд

Автор(и)

  • Ілона Олександрівна Андрощук Центрально-український національний технічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-2232-8061
  • Анатолій Степанович Музиченко Центрально-український національний технічний університет, Україна https://orcid.org/0000-0002-5824-7933
  • Богдан Борисович Крамар Центрально-український національний технічний університет, Україна https://orcid.org/0009-0007-9967-4687

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2025-3(113)-65-72

Ключові слова:

публічне врядування, бізнес-комунікації, цільова аудиторія, комунікаційна стратегія, цифрові інструменти

Анотація

Сучасна сфера публічного врядування орієнтується на принципи відкритості, прозорості, відповідальності та підзвітності, досягнення яких неможливе без ефективної комунікації. У статті обґрунтовано актуальність дослідження бізнес-комунікацій у публічній діяльності, підкреслено недостатню вивченість цього питання у контексті органів влади на відміну від приватного сектору. Проаналізовано наукові підходи зарубіжних та вітчизняних дослідників (К.Майстренко, А.Мішель, Д.Маккуейл, А.Тоффлер) щодо ролі комунікації у формуванні довіри, партнерства та суспільної думки. Визначено принципи ефективної бізнес-комунікації (прозорість, чесність, нейтральність, співробітництво тощо) та поведінкові індикатори, що слугують критеріями оцінки її результативності. Запропоновано класифікацію комунікацій за способом виникнення та передавання інформації (формальні, неформальні; вертикальні, горизонтальні). Особливу увагу приділено сегментації цільової аудиторії методикою 5W, визначенню соціально-демографічних та психологічних характеристик, а також використанню цифрових інструментів і соціальних мереж (зокрема Facebook) для підвищення ефективності взаємодії. Розглянуто комунікаційні стратегії (реактивна, проактивна, медіастратегія, меседж-бокс) та етапи розробки комунікаційного плану. Зроблено висновок, що впровадження сучасних цифрових комунікаційних практик сприятиме адаптації українського публічного врядування до стандартів ЄС, а перспективним напрямом є вивчення і впровадження зарубіжного досвіду використання соціальних мереж у діяльності органів влади.

Посилання

Maistrenko, K.M. (2022), «Komunikatsii u diialnosti orhaniv publichnoi vlady», Publichne uriaduvannia, No. 1 (29), рр. 93–98, doi: 10.32689/2617-2224-2022-1(29)-13.

Mykhailova, O.H. (2022), «Suchasni stratehii komunikatsii u publichnomu upravlinni ta administruvanni v umovakh nevyznachenosti», Problemy suchasnykh transformatsii. Seriia. Pravo, publichne upravlinnia ta administruvannia, No. 5, doi: 10.54929/2786-5746-2022-5-02-03.

Facebook, [Online], available at: https://www.facebook.com/

McQuail, D. (2010), McQuail’s Mass Communication Theory, SAGE Publications, London, [Online], available at: https://nibmehub.com/opacservice/pdf/read/McQuail's%20Mass%20communication%20theory.pdf

Michels, A. (2011), «Innovations in democratic governance – How does citizen participation contribute to a better democracy?», International Review of Administrative Science,Vol. 77 (2), рр. 275–293, [Online], available at: https://www.researchgate.net/publication/258182670_Innovations_in_democratic_governanceHow_does_citizen_participation_contribute_to_a_better_democracy

Toffler, A. (1970), Future Shock, Random House, New York, [Online], available at: https://books.google.com.ua/books/about/Future_Shock.html?id=atGCm-nvJVEC&redir_esc=y

Toffler, A. (1981), The Third Wave, Bantam Books, New York, [Online], available at: https://books.google.com.ua/books/about/The_Third_Wave.html?id=DDVeuofiimgC&redir_esc=y

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-10-20

Як цитувати

Андрощук, І. О., Музиченко, А. С., & Крамар, Б. Б. (2025). Особливості бізнес-комунікації в публічній діяльності: концептуальний огляд. Економіка, управління та адміністрування, (3(113), 65–72. https://doi.org/10.26642/ema-2025-3(113)-65-72

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ