Сучасний стан та тенденції розвитку міжнародних ринків послуг
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2025-3(113)-33-38Ключові слова:
послуги, ринок послуг, технологічний прогрес, класифікація послугАнотація
Послуги охоплюють транзакції між покупцем і продавцем без передачі матеріальних товарів. Вони базуються на використанні ресурсів, досвіду, навичок, винахідливості та інтелекту. До основних видів послуг належать: цивільні, у сфері нерухомості, лізингові, комерційні, особисті, а також послуги з ремонту та технічного обслуговування. Метою статті є аналіз сучасного стану та окреслення основних тенденцій розвитку світового ринку послуг. Для досягнення мети були використані загальнонаукові методи синтезу та аналізу, порівняння і узагальнення. Сфера послуг створює вартість, яка є переважно нематеріальною та містить такі сектори й види діяльності, як підбір персоналу, бухгалтерський облік та консалтинг, юридичні послуги, обслуговування клієнтів, навчання та розвиток, а також знання та дані. Компанії та приватні особи, які працюють у цьому секторі, зосереджуються на використанні знань, інформації та досвіду для надання послуг та/або перетворення товарів для підприємств, державного сектору, а також окремих клієнтів. Протягом останнього століття сектор послуг інтенсивно розвивався та перетворився на провідний сегмент економіки більшості розвинених країн. Його зростання зумовлене накопиченням знань, стрімким технологічним прогресом, а також розвитком засобів комунікації та інфраструктури в останні десятиліття. У статті наведено ризики розвитку ринку послуг: регуляторні бар’єри, економічна нестабільність і потреба в постійному вдосконаленні технологій. Для ефективного розвитку міжнародних ринків послуг необхідно адаптувати стратегії бізнесу, враховуючи новітні тенденції та виклики глобального ринку. Встановлено, що держави та міжнародні організації мають сприяти створенню сприятливих умов для розвитку сфери послуг через удосконалення законодавства, залучення інвестицій та розвиток інфраструктури. Такий комплексний підхід дозволить досягти стабільного зростання сфери послуг та забезпечити її глобальну конкурентоспроможність.
Посилання
Dernova, I. (2023), «Svitovyi rynok posluh: suchasnyi stan ta tendentsii rozvytku», Ekonomika ta suspilstvo, No. 50, doi: 10.32782/2524-0072/2023-50-45.
Tajoli, L., Airoldi, F. and Piccardi, C. (2021), «The network of international trade in services», Applied Network Science, Vol. 6. рр. 1–25.
Yawar, M.E. and Amani, A. (2025), «Review of the World Trade Organization General Agreement on Trade in Services and International Trade in Legal Services», Acta Globalis Humanitatis Et Linguarum, Vol. 2, No. 1, pp. 297–307.
Fu, J. (2021), «International trade liberalization and protectionism: a review», 3rd International Conference on Economic Management and Cultural Industry (ICEMCI 2021), Atlantis Press, рр. 2480–2486.
Fiorini, M., Hoekman, B. and Quinn, D. (2023), «Services trade policy and industry performance in African economies», The World Economy, Vol. 46, No. 2, рр. 382–395.
Stefaniak, J. and Ambroziak, A.A. (2021), «Intra-EU vs. extra-EU trade in ICT services», International Journal of Management and Economics, Vol. 57, No. 1, pp. 34–43.
Kozik, V.V. (2003), Mizhnarodna ekonomika ta mizhnarodni ekonomichni vidnosyny, [Online], available at: https://readbookz.net/pbooks/book-37/ua/chapter-1924/
WTO (2025), «Services trade growth hits new highs in third quarter of 2024», [Online], available at: https://www.wto.org/english/news_e/news25_e/stat_03feb25_e.htm
UNCTAD (2024), «The reshaping of global trade: How developing countries can strategize», [Online], available at: https://unctad.org/news/reshaping-global-trade-how-developing-countries-can-strategize
Baltgailis, J., Simakhova, A. and Buka, S. (2023), «Digital currencies and FinTech innovation technologies for economic growth», Marketing i menedžment innovacij, Vol. 14, No. 3, рр. 202–214.
Lukianenko, D. and Simakhova, A. (2023), Civilizational Imperative of Social Economy, Problemy Ekorozwoju, Vol. 18, No. 1, pp. 129–138.
Menshikov, V., Ruza, O., Kokina, I. and Arbidane, I. (2022), «Entrepreneurial University: Topicality of Creation, International experience, Situation in Latvia», Entrepreneurship and Sustainability Issues, No. 9 (4), pp. 156–177, doi: 10.9770/jesi.2022.9.4(8).
Список використаної літератури:
Дернова І. Світовий ринок послуг: сучасний стан та тенденції розвитку / І.Дернова // Економіка та суспільство. – 2023. – № 50. DOI: 10.32782/2524-0072/2023-50-45.
Tajoli L. The network of international trade in services / L.Tajoli, F.Airoldi, C.Piccardi // Applied Network Science. – 2021. – Vol. 6. – Р. 1–25.
Yawar M.E. Review of the World Trade Organization General Agreement on Trade in Services and International Trade in Legal Services / M.E. Yawar, A.Amani // Acta Globalis Humanitatis Et Linguarum. – 2025. – Vol. 2, № 1. – Р. 297–307.
Fu J. International trade liberalization and protectionism: a review / J.Fu // 3rd International Conference on Economic Management and Cultural Industry (ICEMCI 2021). – Atlantis Press, 2021. – Р. 2480–2486.
Fiorini M. Services trade policy and industry performance in African economies / M.Fiorini, B.Hoekman, D.Quinn // The World Economy. – 2023. – Vol. 46, № 2. – Р. 382–395.
Stefaniak J. Intra-EU vs. extra-EU trade in ICT services / J.Stefaniak, A.A. Ambroziak // International Journal of Management and Economics. – 2021. – Vol. 57, № 1. – Р. 34–43.
Козик В.В. Міжнародна економіка та міжнародні економічні відносини / В.В. Козик [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://readbookz.net/pbooks/book-37/ua/chapter-1924/.
Services trade growth hits new highs in third quarter of 2024 / WTO. – 2025 [Electronic resource]. – Access mode : https://www.wto.org/english/news_e/news25_e/stat_03feb25_e.htm.
The reshaping of global trade: How developing countries can strategize / UNCTAD. – 2024 [Electronic resource]. – Access mode : https://unctad.org/news/reshaping-global-trade-how-developing-countries-can-strategize.
Baltgailis J. Digital currencies and FinTech innovation technologies for economic growth / J.Baltgailis, A.Simakhova, S.Buka // Marketing i menedžment innovacij. – 2023. – Vol. 14, № 3. – Р. 202–214.
Lukianenko D. Civilizational Imperative of Social Economy / D.Lukianenko, A.Simakhova // Problemy Ekorozwoju. – 2023. – Vol. 18, № 1. – Р. 129–138.
Entrepreneurial University: Topicality of Creation, International experience, Situation in Latvia / V.Menshikov, O.Ruza, I.Kokina, I.Arbidane // Entrepreneurship and Sustainability Issues. – 2022. – № 9 (4). – Р. 156–177. DOI: 10.9770/jesi.2022.9.4(8).
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Антон Олександрович Кравченко, Анастасія Олексіївна Сімахова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.