Роль хмарних технологій у формуванні парадигми цифрового маркетингу
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2025-3(113)-24-32Ключові слова:
хмарні технології, хмарні сервіси, парадигма цифрового маркетингу, маркетингові дані, безпека даних, бізнес-етикаАнотація
У статті досліджено сутність та видно хмарних технологій, що використовують в цифровому маркетингу. Проаналізовано роль і значення хмарних технологій у цифровому маркетингу через призму їх застосування в контексті типів моделей розгортання хмарного середовища та моделей обслуговування користувачів. На основі аналізу наукових поглядів систематизовано переваги використання хмарних технологій у маркетингу. Виокремлено основні переваги (гнучкість, масштабованість, економічна ефективність, доступність) та додаткові переваги (взаємодія та співпраця маркетологів, зберігання та резервування даних, інтеграція з іншими технологіями, безпека маркетингових даних) впровадження хмарних технологій у цифровий маркетинг. Проаналізовано безпекові та етичні виклики використання хмарних технологій у цифровому маркетингу. Обґрунтовано докази парадигмальної трансформації маркетингу під впливом впровадження хмарних технологій. Окреслено перспективи розвитку використання хмарних технологій у цифровому маркетингу.
Посилання
Havrylovyћ, Z. and Maksymovyћ, M. (2019), «Kontsept cloud marketynha», Novy Ekonomyst, Chasopys za ekonomsku teoryјu y praksu, No. 13 (2), рр. 42–55.
Dincă, V.M., Dima, A.M. and Rozsa, Z. (2019), «Determinants of cloud computing adoption by Romanian SMEs in the digital economy», Journal of Business Economics and Management, No. 20 (4), рр. 798–820.
Eido, W.M. and Zeebaree, S.R.M. (2025), «Smarter marketing with AI: How cloud technology is changing business», Asian Journal of Research in Computer Science, No. 18 (4), рр. 331–359.
Galletta, A., Carnevale, L., Celesti, A. et al. (2017), «A cloud-based system for improving retention marketing loyalty programs in Industry 4.0: A study on big data storage implications», IEEE Access, No. 6, рр. 5485–5492.
Gujar, P., Panyam, S. and Pissaye, V. (2024), «Elevating digital advertising by streamlining agency client collaboration through cloud», International Journal of Computer Trends and Technology, No. 72 (5), рр. 82–88.
James, L. (2021), «Applications of cloud computing in modern marketing», SSRN Electronic Journal, [Online], available at: https://ssrn.com/abstract=3989077
Kirimtat, A., Krejcar, O., Kertesz, A. and Tasgetiren, M.F. (2020), «Future trends and current state of smart city concepts: A survey», IEEE Access, No. 8, рр. 86448–86467.
Patel, S.C., Singh, R. and Jaiswal, S. (2015), «Security issues in cloud computing», Handbook of research on security considerations in cloud computing, in Munir, K., Al-Mutairi, M.S. and Mohammed, L.A. (ed.), pp. 1–29.
Pratiksha, S. and Kavitha, M. (2023), «Effectiveness of cloud technologies in digital marketing», International Journal of Economic Perspectives, No. 17 (2), рр. 38–43.
Sriram, V.P., Kazim, S., Masood, M.S.G. et al. (2021), «A conceptual distributed framework to support the role of cloud computing in marketing management», Journal of Marketing Management, No. 5 (2), рр. 863–870.
Subramaniyan, P. and Muthuraman, K. (2023), «Effectiveness of cloud technologies in social media marketing and its impact on customer buying behavior», Virtual Economics, No. 6 (4), рр. 60–72.
Vemula, H.L., Khichi, T., Murugesan, G. et al. (2021), «Role of cloud computing and its impact on consumer behavior in financial sector», Materials Today: Proceedings, No. 51, рр. 2190–2193.
Yildirim, F. (2012), «How marketing and customers will be affected by cloud computing?», International Journal of eBusiness and eGovernment Studies, No. 4 (2), рр. 27–35.
Yugandhar, M.B.D. (2021), «Impact of cloud computing in marketing technology», Journal of Critical Reviews, No. 8 (5), рр. 925–931.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Тетяна Олександрівна Завалій, Сергій Федорович Легенчук

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.