Статистичний аналіз поточного стану та прогнозування результатів діяльності маркетингових підприємств в умовах застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час воєнного стану в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2025-2(112)-85-93

Ключові слова:

маркетингове підприємство, маркетингова політика, фінансові результати, статистич аналіз, прогнозування, інформаційно-комунікаційні технології

Анотація

Проаналізовано статистичні дані про рентабельність операційної діяльності маркетингових підприємств за видами економічної діяльності та визначено загальні тенденції їх розвитку. На основі побудови трендового рівняння визначено тенденцію зміни середнього розміру доходів операційної діяльності та обчислено прогнозні значення на 2024 і 2025 рр. Наведено порівняльну характеристику статистичних показників щодо використання інформаційно-комунікаційних технологій на переробних, торговельних, будівельних, транспортних, туристичних та маркетингових підприємствах. Встановлено переваги створення умов для використання цифрових технологій на маркетингових підприємствах порівняно з іншими підприємствами, зокрема в ширшому охопленні працівників доступом до Wi-Fi, більшій частоті проведення онлайн-заходів, що загалом сприяє підвищенню ефективності їхньої діяльності. Узагальнено основні напрями використання інформаційно-комунікаційних технологій на маркетингових підприємствах за такими критеріями: рівень забезпечення працівників доступом до мережі «Інтернет»; рівень забезпечення працівників дистанційною роботою; структура послуг хмарних обчислень, що використовуються для здійснення діяльності; цілі використання Інтернету речей; види соціальних медіа в господарській діяльності; основні види технологій штучного інтелекту та напрями їх використання; основні напрями використання робототехніки; організація контролю безпеки під час використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємстві; способи комунікації з працівниками щодо питань безпеки застосованих на підприємстві інформаційно-комунікаційних технологій; заходи безпеки в інформаційних системах підприємства; екологічна відповідальність щодо придбання та утилізації комп’ютерної техніки.

Посилання

«Rentabelnist operatsiinoi ta usiiei diialnosti pidpryiemstv za vydamy ekonomichnoi diialnosti z rozpodilom na velyki, seredni, mali ta mikropidpryiemstva (2010–2023)», [Online], available at: https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/fin_new/rodp_ek_vsmm_2010_2020_ue.xlsx

Blyzniuk, A.O. (2023), «Vykorystannia marketynhovoi informatsiinoi systemy v upravlinni pidpryiemstvom», Ekonomika. Finansy. Pravo, No. 1, рр. 10–12, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfipr_2023_1_4

Chemorda, P.O. and Vasiutkina, N.V. (2021), «Suchasni pidkhody do formuvannia stratehii marketynhu sotsialnykh media», Biznes Inform, No. 2, рр. 346–351, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2021_2_48

Hnoievyi, V.H. and Koren, O.M. (2021), «Suchasni tendentsii tsyfrovoho marketynhu ta yikh vplyv na formuvannia marketynhovoi stratehii», Akademichnyi ohliad, No. 1, рр. 49–56, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ao_2021_1_6

Yevchenko, V.V. and Tereniak, L.V. (2022), «Rol zabezpechennia informatsiieiu ta vplyv shtuchnoho intelektu v protsesi pryiniattia marketynhovykh rishen», Visnyk Khersonskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu, No. 2, рр. 118–123, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtu_2022_2_16

Pylypchuk, V.P. (2023), «Informatsiine zabezpechennia marketynhovoi diialnosti promyslovykh pidpryiemstv ta yoho efektyvnist», Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii, Vol. 7, No. 1, pp. 140–148, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2023_7_1_14

Zerkal, A.V. and Balabukha, K.Ye. (2023), «Marketynh pid chas voiennoho stanu: pobudova kanaliv komunikatsii ta transformatsiia biznesu», Mizhnarodnyi naukovyi zhurnal «Internauka». Seriia. Ekonomichni nauky, No. 1, рр. 54–59, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2023_1_11

Morokhova, V., Boiko, O. and Kovalchuk, O. (2023), «Informatsiino-analitychne zabezpechennia pryiniattia upravlinskykh rishen u sferi marketynhu», Ekonomichnyi forum, No. 1, рр. 38–43, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2023_1_8

Riabova, T.A. (2023), «Kontseptsiia informatsiinoho marketynhu ta yoho rol u suchasnomu biznesi», Zdobutky ekonomiky: perspektyvy ta innovatsii, Issue 1, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/aecpi_2023_1_5

Vykorystannia informatsiino-komunikatsiinykh tekhnolohii na pidpryiemstvakh: vykorystannia merezhi Internet, viddalenoho dostupu, robototekhniky, bezpeka IKT, IKT ta navkolyshnie seredovyshche (2018–2023), [Online], available at: https://www.ukrstat.gov.ua/english/x.bmp

Список використаної літератури:

Рентабельність операційної та усієї діяльності підприємств за видами економічної діяльності з розподілом на великі, середні, малі та мікропідприємства (2010–2023) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ukrstat.gov.ua/operativ/operativ2021/fin/fin_new/rodp_ek_vsmm_2010_2020_ue.xlsx.

Близнюк А.О. Використання маркетингової інформаційної системи в управлінні підприємством / А.О. Близнюк // Економіка. Фінанси. Право. – 2023. – № 1. – С. 10–12 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfipr_2023_1_4.

Чеморда П.О. Сучасні підходи до формування стратегії маркетингу соціальних медіа / П.О. Чеморда, Н.В. Васюткіна // Бізнес Інформ. – 2021. – № 2. – С. 346–351 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/binf_2021_2_48.

Гноєвий В.Г. Сучасні тенденції цифрового маркетингу та їх вплив на формування маркетингової стратегії / В.Г. Гноєвий, О.М. Корень // Академічний огляд. – 2021. – № 1. – С. 49–56 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ao_2021_1_6.

Євченко В.В. Роль забезпечення інформацією та вплив штучного інтелекту в процесі прийняття маркетингових рішень / В.В. Євченко, Л.В. Тереняк // Вісник Херсонського національного технічного університету. – 2022. – № 2. – С. 118–123 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vkhdtu_2022_2_16.

Пилипчук В.П. Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності промислових підприємств та його ефективність / В.П. Пилипчук // Маркетинг і цифрові технології. – 2023. – Т. 7, № 1. – С. 140–148 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/mardigt_2023_7_1_14.

Зеркаль А.В. Маркетинг під час воєнного стану: побудова каналів комунікації та трансформація бізнесу / А.В. Зеркаль, К.Є. Балабуха // Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія : Економічні науки. – 2023. – № 1. – С. 54–59 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/mnjie_2023_1_11.

Морохова В. Інформаційно-аналітичне забезпечення прийняття управлінських рішень у сфері маркетингу / В.Морохова, О.Бойко, О.Ковальчук // Економічний форум. – 2023. – № 1. – С. 38–43 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ecfor_2023_1_8.

Рябова Т.А. Концепція інформаційного маркетингу та його роль у сучасному бізнесі / Т.А. Рябова // Здобутки економіки: перспективи та інновації. – 2023. – Вип. 1 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/aecpi_2023_1_5.

Використання інформаційно-комунікаційних технологій на підприємствах: використання мережі Інтернет, віддаленого доступу, робототехніки, безпека ІКТ, ІКТ та навколишнє середовище (2018–2023) [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://www.ukrstat.gov.ua/english/x.bmp.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-14

Як цитувати

Остапчук, Т. П., Легенчук, С. Ф. ., Учеклак-Єж, П., & Поліщук, І. Р. (2025). Статистичний аналіз поточного стану та прогнозування результатів діяльності маркетингових підприємств в умовах застосування інформаційно-комунікаційних технологій під час воєнного стану в Україні. Економіка, управління та адміністрування, (2(112), 85–93. https://doi.org/10.26642/ema-2025-2(112)-85-93

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ