Особливості маркетингу освітніх послуг закладу вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2019-4(90)-100-104Ключові слова:
заклади вищої освіти, освітні послуги, маркетинг освітніх послуг, маркетингова діяльністьАнотація
Освітню діяльність можна розглядати як сукупність бізнес-процесів, оскільки з’явилася можливість поставити її на потік і, завдяки цьому, забезпечити масовість освіти, необхідну для розвитку суспільства. Проте ще належить вирішувати проблеми пошуку оптимального поєднання форм і технологій навчання, що дозволяє оптимізувати освітній процес і знизити витрати на його організацію. Одним із можливих рішень є освітній маркетинг, здатний забезпечити ефективність діяльності ВНЗ на сучасному етапі. Існування і розвиток закладу вищої освіти безпосередньо залежить від кількості студентів, яка, в свою чергу, залежить від успішності маркетингової діяльності освітньої установи. У результаті чого проявляється притаманний всім господарюючим суб'єктам комплементарний зв'язок між маркетинговою і фінансовою діяльністю. Формування сучасної комплексної маркетингової інформаційної моделі закладу вищої освіти дозволяє застосувати її для вирішення цілого ряду завдань на ринку освітніх послуг і успішно конкурувати з іншими вузами. Її використання не тільки дозволить упорядкувати роботу освітнього закладу в сфері залучення абітурієнтів, а й сприятиме інтеграції маркетингових інформаційних систем, застосування яких дозволить оптимізувати ринкову стратегію навчального закладу. Все це дозволяє зробити висновок про збереження високої актуальності досліджень у сфері маркетингу закладів вищої освіти. Розуміння сутності маркетингу освітніх послуг є передумовою розробки ефективного комплексу маркетингових заходів для вузів і успішності їх діяльності. Сучасний ринок освітніх послуг вимагає від закладів вищої освіти безперервного вдосконалення діяльності: постійного освоєння нових технологій (дистанційне навчання), розширення співпраці з іноземними освітніми установами (Болонська система), розробки додаткових навчальних курсів, підготовки та сприяння в участі у професійних конференціях. Тому концепція маркетингу освітніх послуг полягає в створенні такого продукту, який максимально відповідає потребам сьогодення і враховує вимоги майбутніх поколінь на основі впровадження досягнень науки світового рівня та інноваційних технологій навчання.Посилання
Bilousova, S.V. (2015), «Marketynh osvitnikh posluh: stan, tendentsii ta perspektyvy», Biznes-navihator, Vol. 1 (36), pp. 39–43.
Mohylova, A.Yu. and Reshetnikova, I.V. (2016), «Osoblyvosti marketynhu na rynku osvitnikh posluh», Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, Vol. 10 (2), pp. 21–25.
Tkachuk, S.V., Stakhurska, S.A. and Stakhurskyi, V.O. (2018), «Marketynh osvitnikh posluh: problemy ta perspektyvy», Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohii, Vol. 1 (24), pp. 37–47.
Pavlenko, O. (2019), Marketynh u sferi vyshchoi osvity v XXI stolitti: evoliutsiia chy revoliutsiia?, [Online], available at: http://www.ir.kneu.edu.ua/bitstream/handle/2018/31136/IP_19_46.pdf?sequence=1&is Allowed=y
Mashtakova, I.O. (2015), «Marketynh osvitnikh posluh: sutnist ta metody otsinky efektyvnosti», Ekonomichni innovatsii, Vol. 60 (I), pp. 293–301.
Honcharova, O.V. (2018), «Marketynh na rynku osvitnikh posluh», Vcheni zapysky universytetu «Krok», Vol. 49, pp. 169–178.
Lukashchuk, O.S. and Honcharova, O.V. (2013), «Osoblyvosti marketynhovoi diialnosti u sferi osvitnikh posluh», Visnyk Kharkivskoho natsionalnoho pedahohichnoho universytetu imeni H.S. Skovorody, Vol. 40 (1), pp. 182–192.
Roskosa, A. and Stukalina, Yu. (2019), «Marketing in higher education in the agenda of increasing international enrolment», Rural environment. Education. Personality, Vol. 12, pp. 119–125.
Stefko, R., Fedorko, R. and Bacik, R. (2015), «Role of e-marketing tools in constructing the image of a higher education institution», Procedia. Social and Behavioral Sciences, Vol. 175, pp. 431–438.
Tahir, A.G., Rizvi, S.A.A., Khan, M.B. and Farooq, Ahmad (2017), «Keys of educational marketing», Journal of Applied Environmental and Biological Sciences, Vol. (1), pp. 180–187.
Snisarchuk, I.V. (2019), «Zakonomirnosti upravlinnia marketynhovym potentsialom zakladiv vyshchoi osvity», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, Vol. 3 (89), pp. 87–93.
Zhehus, O.V. (2017), «Rynok posluh vyshchoi osvity yak osnova marketynhovoi diialnosti vyshchoho navchalnoho zakladu», Ekonomichna stratehiia i perspektyvy rozvytku sfery torhivli ta posluh, Vol. 1 (25), pp. 269–281, [Online], available at: http://elib.hduht.edu.ua/jspui/handle/123456789/1820
Lialiuk, A. (2018), «Osoblyvosti vykorystannia stratehichnoho marketynhu vyshchymy navchalnymy zakladamy», Ekonomichnyi chasopys Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu imeni Lesi Ukrainky. Rozdil III. Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, Vol. 4, pp. 70–78.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Тетяна Анатоліївна Ящук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.