Формування комплексу заходів Public relations на підприємствах громадського харчування
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2019-4(90)-33-37Ключові слова:
маркетинг, комунікація, зв’язки з громадськістю, громадське харчування, управлінняАнотація
Досліджено теоретичні питання формування комплексу заходів Public relations на підприємствах громадського харчування. Проаналізовано стан розвитку конкурентної боротьби на ринку громадського харчування. Встановлено, що формування позитивного іміджу закладу громадського харчування – найважливіший чинник у боротьбі за залучення потенційних відвідувачів, він відображає якість та ефективність маркетингової діяльності в цілому. Окреслено необхідність проведення заходів Public relations для підприємств громадського харчування в сучасних умовах ведення бізнесу. Вивчені підходи до трактування поняття «Public relations» та встановлена ключова мета PR-акцій. Розглянуто класифікацію за основними напрямами та особливості використання комплексу заходів Public relations в ресторанному бізнесі. Визначено ключові напрями діяльності по зв’язках з громадськістю у закладах громадського харчування. Розглянуто зовнішні та внутрішні PR-інструменти, які використовують заклади громадського харчування, та основні завдання маркетингових комунікацій. Наведено етапи основних програм більшості технологій «Public relations». Охарактеризовано фактори, що впливають на розробку тактики PR-звернень. Визначено сегменти ринку громадського харчування та надано характеристику елементів просування. Виокремлено проблеми ефективності застосування окремих елементів просування. Досліджено роль PR у досягненні ефективної роботи організацій. Розглянуто формування і дослідження громадської думки та способи впливу на громадську думку.Посилання
Ansoff, I. (1999), Novaya korporativnaya strategiya, Piter, SPb., 416 р.
Bilyk, I.V. and Tomalja, T.S. (2014), «Rol' marketyngu ta PR-tehnologij u dijal'nosti zakladiv gotel'no-restorannogo biznesu», Ekonomika. Upravlinnja. Innovacii', No. 1, [Online], availavle at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2014_1_7
Butorina, V.B. (2015), Imidzheologija i PR pidpryjemstv turystychnoi' galuzi, navchal'no-metodychnyj posibnyk , PP «Medobory-2006», Kam'janec'-Podil's'kyj, 112 р.
Vovchans'kа, O.M., Ivanova, L.O. and Baluk, N.R. (2018), «Konfiguracija skladnykiv PR-tehnologij u restorannomu biznesi», Visnyk Odes'kogo nacional'nogo universytetu, Serija Ekonomika, T. 23, Vyp. 3, рр. 62–68.
Gladskikh, E., Obzor restorannogo rynka, [Online], availavle at: https://delo.ua/lifestyle/sytnyj-god-obzor-restorannogorynka-329410.htm
Kotler, F. and Keller, K.L. (2006), Marketing menedzhment, Piter, SPb., 816 р.
Lamben, Zhan-Zhak (1996), Strategicheskii marketing. Evropeiskaya perspektiva, per. s fr., Nauka, SPb., 589 р.
Porter, M.E. (2005), Konkurentnoe preimushchestvo: Kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' ego ustoichivost'; per. s angl., Al'pina Biznes Buks, M., 715 р.
Trisi, M. and Viersema, F. (2007), Marketing vedushchikh kompanii. Vyberi potrebitelya, opredeli fokus, dominirui na rynke, Vil'yams, M., 304 р.
Hamel, G. and Prahalad, C.K. (1994), Competing for the Future: Breakthrough Strategies for Seizing Control of Your Industry and Creating Markets of Tomorrow, Harvard Business School Press, Boston, 327 p.
Mintzberg, H. (1994), The Rise and Fall of Strategic Planning, The Free Press, N.Y., 416 p.
Prahalad, C.K. and Hamel, G. (1990), «The core competence of the corporation», Harvard Business Review, Vol. 68, No. 3, рр. 79–91.
Teece, D., Pisano, G. and Shuen, A. (1997), «Dynamic Capabilities and Strategic Management», Strategic Management Journal, Vol. 18, No. 7, рр. 509–533.
Treacy, M. and Wiersema, F. (1995), The Discipline of Market Leaders: Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market, Addison-Wesley, MA, 208 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Анастасія Юріївна Могилова, Максим Андрійович Вознюк
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.