Аналітичне підґрунтя оцінки інноваційної рефлексії машинобудівних підприємств

Автор(и)

  • Орест Ярославович Колещук Національний університет «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0001-8995-5206

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2019-4(90)-23-27

Ключові слова:

інноваційність, інноваційна рефлексія, машинобудівні підприємства, стратегічне управління інноваційністю підприємства

Анотація

У статті визначено, що у нових умовах господарювання, у зв’язку зі зростанням позицій управління інноваційністю, необхідність філософського осмислення їх підстав набуває характерної ролі, особливо у стратегічних періодах. Встановлено, що в нових турбулентних умовах господарювання для ефективної діяльності машинобудівних підприємств та виходу на зовнішні ринки необхідно активно займатися інноваційною діяльністю, що підвищить їх рівень на внутрішніх та зовнішніх ринках. Автором визначено, що параметрами, які оцінюють потенціальні можливості діяльності машинобудівного підприємства, а також визначають напрями управління інноваційністю в стратегічному масштабі, є оцінка ступеня інноваційної рефлексії, тобто визначення рівня готовності напрямів діяльності підприємства до процесу інноваційності та його масштабу. У статті представлено інноваційну рефлексію як поліструктурний стан визначення рівня сприйняття процесу інноваційності. Визначено, що ресурсна складова інноваційної рефлексії є підґрунтям для визначення ступеня готовності машинобудівного підприємства до впровадження інноваційності та формування стратегічних управлінських рішень, вона включає в себе такі основні компоненти, що мають різне функціональне призначення.
Автором сформовано систему складових оцінки інноваційної рефлексії машинобудівних підприємств та їх сутність. Визначено, що завдяки проведенню просторово-динамічної оцінки діяльності машинобудівних підприємств за напрямами (активність, адаптивність, гнучкість), за їх складовими (інвестиційна, управлінська, науково-дослідна, виробнича, кадрова, інформаційна, організаційно-економічна, фінансова) та за їх показниками є можливість чітко визначити ступінь інноваційної рефлексії машинобудівних підприємств і на їх основі сформувати ефективні стратегічні управлінські рішення щодо впровадження інноваційності для підвищення рівня їх конкурентоспроможності та виходу на нові ринки. Оцінка інноваційної рефлексії має проводиться на основі аналізу внутрішнього середовища машинобудівного підприємства, яка дозволяє оцінити можливість і готовність підприємства до інноваційності, проаналізувати тенденції інноваційного розвитку підприємства, виявити сильні і слабкі сторони, а також сформувати рекомендації щодо формування та реалізації стратегічного управління інноваційністю машинобудівного підприємства.

Біографія автора

Орест Ярославович Колещук, Національний університет «Львівська політехніка»

O.Ya. Koleshchuk

Посилання

Ansoff, I. (1989), Stratehycheskoe upravlenye:transiated, in Evenko, L.Y. (ed.), Ekonomika, Moscow, 519 p.

Valinkevych, N.V. (2012), «Upravlinnia potentsialom ta rozvytkom pidpryiemstv na osnovi modernizatsii», Visnyk Chernivetskoho torhovelno-ekonomichnoho instytutu, Vol 1 (45), pp. 128–134.

Vynokurov, V.A. (1996), Orhanyzatsyia stratehycheskoho upravlenyia na predpryiatyy, Tsentr ekonomiky y marketynha, Moscow, 458 p.

Dykan, V.L. (2015), «Kontseptsiia innovatsiinoho rozvytku ekonomiky Ukrainy», Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, Vol. 52, pp. 9–20.

Pererva, P.H., Kosenko, O.P., Kovalov, Ye.V. and Hurevichov, M.M. (2012), «Vyznachennia tsiny investytsiinykh ta informatsiinykh resursiv yak obiektiv intelektualnoi vlasnosti na enerhetychnykh pidpryiemstvakh», Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut», NTU «KhPI», Kharkiv, Vol 25 (931), pp. 71–78.

Porter, M. (1998), Stratehiia konkurentsii, Osnovy, Kyiv, 390 p.

Prokhorova, V.V. and Chobitok, V.I. (2012), Upravlinnia potentsialom konkurentospromozhnosti pidpryiemstv na zasadakh kontrolinhu, monohrafiia, Ukrainska inzhenerno-pedahohichna akademiia, Kharkiv, 278 p.

Romanchyk, T.V. (2014), «Analiz stanu innovatsiinoi aktyvnosti ekonomiky Ukrainy», Biznes-inform, Vol. 5, pp. 111–115.

Fatkhutdinov, R.A. (2000), «Кonkurentosposobnost': ekonomika, strategiya, upravlenie», INFRA-M, Moscow, 312 p.

Chobitok, V., Chumak, L. and Demianenko, T. (2018), «Forming Performance Assessment System of Risk Management in Railway Transport Companies», International Journal of Engineering & Technology, Vol. (4.3), pp. 404–408, DOI: https://doi.org/10.14419/ijet.v7i4.3.19843.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-01-22

Як цитувати

Колещук, О. Я. (2020). Аналітичне підґрунтя оцінки інноваційної рефлексії машинобудівних підприємств. Економіка, управління та адміністрування, (4(90), 23–27. https://doi.org/10.26642/ema-2019-4(90)-23-27

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА