Важливість антикризового управління під час формування маркетингової стратегії в підприємницькій діяльності
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2024-4(110)-72-77Ключові слова:
маркетингова стратегія, антикризове управління, криза, підприємницька діяльність, стратегічний менеджментАнотація
У сучасних умовах складної економіко-політичної ситуації ефективне антикризове управління відіграє ключову роль у забезпеченні виживання компанії. Антикризове управління – це система заходів, спрямованих на мінімізацію наслідків кризи. У період нестабільних економічних умов і мінливої споживчої поведінки, компанії стикаються з необхідністю адаптації своїх стратегій. У цій статті підкреслюється важливість вибору стратегічного плану відповідно до фінансового становища організації. Концепція антикризового управління, особливо в малому та середньому бізнесі, є ключовою в сучасному динамічному середовищі. Стратегічний маркетинг має важливе значення в антикризовому управлінні, дозволяючи підприємствам адаптуватися до мінливих умов і долати кризові проблеми. У цій статті розглядається важливість антикризового управління під час розробки маркетингової стратегії та наголошується на її стратегічному характері як випереджальної відповіді на потенційні загрози. На відміну від традиційного планування антикризових заходів, стратегії антикризового управління містять комплексні внутрішні можливості та превентивні заходи щодо захисту організації від несприятливих змін. У статті також розглядаються сучасні тенденції в галузі антикризового маркетингу та управління компанією під час кризи. Зазначено важливість стратегічного маркетингу як одного із інструментів управління в кризових ситуаціях. У межах дослідження встановлено сутність і значення антикризової стратегії підприємства, а також перераховано проблеми, які можуть виникнути в процесі корпоративного антикризового управління. У дослідженні представлено комплексний підхід до антикризового управління в маркетинговій стратегії та надано рекомендації для підприємців і маркетингових менеджерів. Отримані результати є цінними для розробки та впровадження ефективної стратегії маркетингу під час антикризового управління підприємств і сприяють сталому розвитку в період нестабільного економічного та політичного середовища.
Посилання
Bahorka, M., Kvasova, L. and Abramovych, I. (2023), «Comprehensive analytical assessment of marketing activities of enterprises as a basis for making anti-crisis management decisions», Green, blue and digital economy journal, Vol. 4, No. 3, рр. 1–7, doi: 10.30525/2661-5169/2023-3-1.
Namliiev, Ye. and Kopech, A. (2024), «Stratehii antykryzovoi polityky yak zasib zabezpechennia ekonomichnoi bezpeky pidpryiemstv», Kyivskyi ekonomichnyi naukovyi zhurnal, No. 4, рр. 157–163, doi: 10.32782/2786-765x/2024-4-22.
Tarasiuk, H. (2021), «Lohistychni rishennia ta upravlinnia postachanniamy v kompanii: vyklyky chasu», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, No. 4 (98), рр. 42–48, doi: 10.26642/ema-2021-4(98)-42-48.
Mykhailova, Ye. (2023), «Formuvannia stratehii antykryzovoho upravlinnia v umovakh informatsiinykh eksternalii», Visnyk Sumskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu, No. 1 (93), рр. 8–11, doi: 10.32782/bsnau.2023.1.2.
Tkachuk, A., Biliak, T. and Vyhovskyi, V. (2023), «Rozuminnia pryrody kryz ta ryzykiv u protsesi zabezpechennia efektyvnosti upravlinnia pidpryiemstvom», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, No. 1 (103), doi: 10.26642/ema-2023-1(103)-70-75.
Zaichko, I., Dmytro, R. and Pavlenko, N. (2024), «Antykryzove upravlinnia finansamy: stratehii ta instrumenty dlia podolannia kryzovykh sytuatsii», Prychornomorski ekonomichni studii, No. 86, doi: 10.32782/bses.86-23.
Babenko, V. and Nazarova, T. (2024), «Stratehii i instrumenty otsinky ryzykiv upravlinnia pidpryiemstvom v kryzovykh umovakh», International Science Journal of Management, Economics & Finance, Vol. 3, No. 4, doi: 10.46299/j.isjmef.20240304.02.
Ganushchak, T., Sova, O. and Melnyk, V. (2024), «Innovative anti-crisis management at trade enterprises in the context of european integration and risks in Ukraine», Three seas economic journal, Vol. 5, No. 1, doi: 10.30525/2661-5150/2024-5-8.
Yemelyanov, O. et al. (2024), «Investing in resource-saving measures as a tool of anti-crisis financial management at enterprises», International journal for quality research, Vol. 18, No. 1, doi: 10.24874/ijqr18.01-20.
Perederii, T. (2024), «Vdoskonalennia stratehichnoho mekhanizmu zabezpechennia staloho rozvytku pidpryiemstva torhivli na zasadakh antykryzovoho upravlinnia», Ekonomika ta suspilstvo, No. 65, doi: 10.32782/2524-0072/2024-65-71.
Список використаної літератури:
Bahorka M. Comprehensive analytical assessment of marketing activities of enterprises as a basis for making anti-crisis management decisions / M.Bahorka, L.Kvasova, I.Abramovych // Green, blue and digital economy journal. – 2023. – Vol. 4, № 3. – P. 1–7. DOI: 10.30525/2661-5169/2023-3-1.
Намлієв Є. Стратегії антикризової політики як засіб забезпечення економічної безпеки підприємств / Є.Намлієв, А.Копеч // Київський економічний науковий журнал. – 2024. – № 4. – С. 157–163. DOI: 10.32782/2786-765x/2024-4-22.
Тарасюк Г. Логістичні рішення та управління постачаннями в компанії: виклики часу / Г.Тарасюк // Економіка, управління та адміністрування. – 2021. – № 4 (98). – С. 42–48. DOI: 10.26642/ema-2021-4(98)-42-48.
Михайлова Є. Формування стратегії антикризового управління в умовах інформаційних екстерналій / Є.Михайлова // Вісник Сумського національного аграрного університету. – 2023. – № 1 (93). – С. 8–11. DOI: 10.32782/bsnau.2023.1.2.
Ткачук А. Розуміння природи криз та ризиків у процесі забезпечення ефективності управління підприємством / А.Ткачук, Т.Біляк, В.Виговський // Економіка, управління та адміністрування. – 2023. – № 1 (103). – С. 70–75. DOI: 10.26642/ema-2023-1(103)-70-75.
Заїчко І. Антикризове управління фінансами: стратегії та інструменти для подолання кризових ситуацій / І.Заїчко, Д.Різник, Н.Павленко // Причорноморські економічні студії. – 2024. – № 86. DOI: 10.32782/bses.86-23.
Бабенко В. Стратегії і інструменти оцінки ризиків управління підприємством в кризових умовах / В.Бабенко, Т.Назарова // International Science Journal of Management, Economics & Finance. – 2024. – Т. 3, № 4. – С. 9–16. DOI: 10.46299/j.isjmef.20240304.02.
Ganushchak T. Innovative anti-crisis management at trade enterprises in the context of european integration and risks in Ukraine / T.Ganushchak, O.Sova, V.Melnyk // Three seas economic journal. – 2024. – Vol. 5, № 1. – P. 52–61. DOI: 10.30525/2661-5150/2024-5-8.
Investing in resource-saving measures as a tool of anti-crisis financial management at enterprises / O.Yemelyanov and other // International journal for quality research. – 2024. – Vol. 18, № 1. – P. 315–334. DOI: 10.24874/ijqr18.01-20.
Передерій Т. Вдосконалення стратегічного механізму забезпечення сталого розвитку підприємства торгівлі на засадах антикризового управління / Т.Передерій // Економіка та суспільство. – 2024. – № 65. DOI: 10.32782/2524-0072/2024-65-71.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Владислав Володимирович Голуб
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.