Цінова політика будівельно-виробничого підприємства та її вплив на конкурентоспроможність
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-110-118Ключові слова:
цінова політика; конкурентоспроможність; калькуляція; прямі витрати; підприємство; ціноутворення; рентабельністьАнотація
Сьогодення ставить підприємницьку діяльність в межі жорсткої конкурентної боротьби, котра стає визначальним фактором на шляху ціноутворення продукції будівельно-виробничих підприємств. Встановлення обґрунтованого рівня цін на ринку будівельних матеріалів є одним з основних об’єктивних факторів впливу на успішне планування роботи організацій, що включає прогнозування ефективності цінової політики та розуміння того, наскільки запланована система ціноутворення вирішуватиме можливість вдалого розвитку та протистояння конкурентній політиці. У статті представлена методика створення цінової політики будівельно-виробничих підприємств, встановлені основні цілі та завдання. Виявлено необхідність попередньої оцінки попиту на дану групу товарів для досягнення бажаного фінансового результату. В межах даного наукового дослідження представлено проєкт створення калькуляції будівельного матеріалу з урахуванням усіх складових собівартості продукції. Обґрунтовано важливість впливу ринкової політики конкурентів на ціноутворення власної номенклатури товарів. Розглянуті фактори і методи ціноутворення. Особливу увагу акцентовано на визначенні остаточної ціни на продукцію.
Посилання
Blahoiev, V.V. (2016), Mekhanizm pidvyshchennia konkurentospromozhnosti promyslovoho pidpryiemstva na olihopolistychnomu rynku, Ph.D. Thesis of dissertation, Zaporizhzhia, 201 p.
Shcheblykina, I.O., Shcheblykina, Z.V. and Symonova, K.S. (2014), «Upravlinnia tsinovoiu politykoiu na suchasnykh pidpryiemstvakh», Zbirnyk naukovykh prats Tavriiskoho derzhavnoho ahrotekhnolohichnoho universytetu. Ser. Ekonomichni nauky, No. 1, pp. 276–279.
Koriniev, V.L. (2014), «Marketynhovyi pidkhid do upravlinnia tsinovoiu politykoiu na pidpryiemstvi», Visnyk ekonomichnoi nauky Ukrainy, No. 2, рр. 42–47.
Mukha, B.H. and Solntsev, S.O. (2012), «Formuvannia tsinovoi polityky ta mekhanizm tsinoutvorennia na rynku hotelnykh posluh», Efektyvna ekonomika, No. 5, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua?op=1&z=1154
Korzh, M.V. (2013), «Upravlinnia tsinovoiu politykoiu u skladi systemy rehuliuvannia konkurentospromozhnosti tovaru i pidpryiemstva», Ekonomichnyi forum, No. 4, pp. 98–108.
Mazur, O.Ie. (2012), Rynkove tsinoutvorennia, navch. posib., Tsentr uchbovoi literatury, Kyiv, 480 p., [Online], available at: https://pidruchniki.com/1584072036809/marketing/rinkove_tsinoutvorennya
Nestoryshen, I.V. (2010), «Problemy tsinoutvorennia v umovakh rynku», Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, No. 5, pp. 121–125.
Fedoryshcheva, A.M. (2010), «Tsinova polityka ta yii vplyv na formuvannia tsiny», Derzhava ta rehion, Ser. Ekonomika ta pidpryiemnytstvo, No. 1, pp. 189–193.
Bezpartochnyi, M.H. (2014), «Formuvannia efektyvnoi tsinovoi polityky torhovelnykh pidpryiemstv», Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, No. 7, рр. 122–125.
Hrechanyk, N.Iu. (2012), «Sutnist ta osoblyvosti marketynhovoi tsinovoi polityky», Innovatsiina ekonomika, No. 32, pp. 205–212.
Demchuk, N.I. and Movchan, T.A. (2016), «Konkurentospromozhnist pidpryiemstv yak indykator rivnia ekonomichnoi bezpeky», Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, No. 18, pp. 96–99.
Leonov, Ya.V. and Herasymenko, Yu.S., Systema upravlinnia vytratamy yak faktor pidvyshchennia konkurentospromozhnosti, [Online], available at: https://econforum.duan.edu.ua/images/PDF/2010/2/24.pdf
Список використаної літератури:
Благоєв В.В. Механізм підвищення конкурентоспроможності промислового підприємства на олігополістичному ринку : дис. … к.е.н. / В.В. Благоєв. – Запоріжжя, 2016. – 201 с.
Щебликіна І.О. Управління ціновою політикою на сучасних підприємствах / І.О. Щебликіна, З.В. Щебликіна, К.С. Симонова // Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету. Сер. : Економічні науки. – 2014. – № 1. – С. 276–279.
Корінєв В.Л. Маркетинговий підхід до управління ціновою політикою на підприємстві / В.Л. Корінєв // Вісник економічної науки України. – 2014. – № 2. – С. 42–47.
Муха Б.Г. Формування цінової політики та механізм ціноутворення на ринку готельних послуг / Б.Г. Муха, С.О. Солнцев // Ефективна економіка. – 2012. – № 5 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua?op=1&z=1154.
Корж М.В. Управління ціновою політикою у складі системи регулювання конкурентоспроможності товару і підприємства / М.В. Корж // Економічний форум. – 2013. – № 4. – С. 98–108.
Мазур О.Є. Ринкове ціноутворення : навч. посіб. / О.Є. Мазур. – Київ : Центр учбової літератури, 2012. – 480 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://pidruchniki.com/1584072036809/marketing/rinkove_tsinoutvorennya.
Несторишен І.В. Проблеми ціноутворення в умовах ринку / І.В. Несторишен // Вісник Хмельницького національного університету. – 2010. – № 5. – С. 121–125.
Федорищева А.М. Цінова політика та її вплив на формування ціни / А.М. Федорищева // Держава та регіон. Сер. : Економіка та підприємництво. – 2010. – № 1. – С. 189–193.
Безпарточний М.Г. Формування ефективної цінової політики торговельних підприємств / М.Г. Безпарточний // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2014. – № 7. – С. 122–125.
Гречаник Н.Ю. Сутність та особливості маркетингової цінової політики / Н.Ю. Гречаник // Інноваційна економіка. – 2012. – № 32. – С. 205–212.
Демчук Н.І. Конкурентоспроможність підприємств як індикатор рівня економічної безпеки / Н.І. Демчук, Т.А. Мовчан // Науковий вісник Херсонського державного університету. – 2016. – № 18. – С. 96–99.
Леонов Я.В. Система управління витратами як фактор підвищення конкурентоспроможності / Я.В. Леонов, Ю.С. Герасименко [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://econforum.duan.edu.ua/images/PDF/2010/2/24.pdf.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Олег Сергійович Щербина
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.