Основні аспекти сучасних змін у маркетинговому менеджменті

Автор(и)

  • Ірина Володимирівна Жалінська Державний університет "Житомирська політехніка", Україна https://orcid.org/0000-0003-1054-7803

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-45-50

Ключові слова:

маркетинговий менеджмент; цифровий маркетинг; традиційний маркетинг; омніканальний маркетинг; маркетингова взаємодія

Анотація

Сучасне бізнес-середовище зазнає значних змін через стрімке поширення інформаційно-комунікаційних технологій та інтернету. Це потребує перегляду як концептуальних основ діяльності, так і практичного інструментарію ведення господарської діяльності. Не є винятком у цьому аспекті й маркетингова діяльність підприємств, яка за останні роки зазнала значних трансформацій. Тому актуальним є визначення концептуальної основи сучасного маркетингу, яка враховує зміни як внутрішнього, так і зовнішнього середовища, цифрового та фізичного світу тощо. Це сприяє використанню існуючих можливостей підприємства і вдосконаленню управління маркетингом. У статті послідовно розглянуто зміни зовнішнього середовища, його сучасні характеристики, основи взаємодії підприємства із зовнішнім середовищем, можливості цифрового маркетингу та наявні можливості традиційного маркетингу, які в сукупності значно впливають на маркетингову діяльність. Визначено, що взаємодія компанії із зовнішнім середовищем базується на концепції передбачення, гнучкості, інтуїтивності та критичного мислення. Це створює умови для впровадження стратегічного управління на основі с та організації маркетингової діяльності на основі Agile-маркетингу. Створення бездоганного клієнтського досвіду вважається основою сучасної маркетингової діяльності. Реалізація такого досвіду базується на омніканальному маркетингу, який поєднує онлайн- і офлайн-взаємодію, традиційний і цифровий маркетинг. Цифровий маркетинг створює можливості за допомогою нових інструментів для просування бренда, продукту та вебаналітики маркетингових кампаній у цифровому світі. Їх поєднання з потенціалом існуючих теоретико-методологічних підходів маркетингових досліджень та інформаційних систем підприємства визначено як концептуальну основу сучасного маркетингового менеджменту.

Посилання

Kotler, Ph., Kartajaya, H., and Setiawan, I. (2017), Marketing 4.0. Moving from Traditional to Digital, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 125 p.

Kotler, Ph., Kartajaya, H., and Setiawan, I. (2021), Marketing 5.0. Technology for humanity, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 238 p.

Kingsnorth, S. (2016), Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing, Kogan Page, Philadelphia, PA, 339 p.

Baran, R.Ya. (2021), «Formuvannia systemy internet-marketynhu pidpryiemstv turyzmu v umovakh rozvytku tsyfrovykh komunikatsii», D.Sc. Thesis of dissertation, 08.00.04, Lviv, 521 р.

Kostynets, Yu.V. (2021), «Upravlinnia rozvytkom rynku posluh na zasadakh marketynhu v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky», D.Sc. Thesis of dissertation, 08.00.03, Kyiv, 450 р.

Proskurnina, N.V. (2021), «Transformatsiia marketynhovoi diialnosti pidpryiemstv rozdribnoi torhivli v umovakh tsyfrovizatsii», D.Sc. Thesis of dissertation, 08.00.04, Kharkiv, 469 р.

Balabanyts, A.V. (2011), «Intehrovane upravlinnia systemoiu marketynhovoi vzaiemodii», D.Sc. Thesis of dissertation, 08.00.04, Donetsk, 394 р.

Chaliuk, Yu. (2022), «Hlobalnyi sotsialno-ekonomichnyi rozvytok v umovakh VUCA, SPOD, DEST ta BANI svitu», Economy and society, Vol. 36, [Online], аvailable at: https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1133/1091

Lehominova, S.V. (2017), «Kontseptualni zasady stratehichnoho upravlinnia konkurentnymy perevahamy pidpryiemstv», Global and national economic problems, Vol. 18, рp. 250–255, [Online], аvailable at: http://global-national.in.ua/archive/18-2017/48.pdf

American Marketing Association website, [Online], аvailable at: https://www.ama.org/topics/digital-marketing/

Ponomarenko, I.V. (2018), «Veb-analityka yak vazhlyvyi instrument tsyfrovoho marketynhu», Eastern Europe: Economy, Business and Management, Vol. 4 (15), pp. 231–235, [Online], аvailable at: http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/15_2018/40.pdf

Zakharchenko, N.V. and Volnevych, Yu.S. (2019), «Suchasni tekhnolohii v biznes-analitytsi», Economic analytics: current realities and predictive possibilities, International scientific and practical conference, Kyiv, [Online], аvailable at: http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/24453

Francea, S.L. and Ghoseb, S. (2019), «Marketing Analytics: Methods, Practice, Implementation, and Links to Other Fields», Expert Systems with Applications, Vol. 119 (1), рp. 456–475, [Online], аvailable at: https://www.researchgate.net/publication/322787903_Marketing_Analytics_Methods_Practice_Implementation_and_Links_to_Other_Fields

Severyn, M.A. (2021), «Analiz komunikatsiino-analitychnoho zabezpechennia marketynhu vitchyznianykh pidpryiemstv v umovakh informatyzatsii», Economics, Vol. 12, рp. 139–145, [Online], аvailable at: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=5089&i=23

References:

Kotler Ph. Marketing 4.0. Moving from traditional to digital / Ph.Kotler, H.Kartajaya, I.Setiawan. – Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., 2017. – 125 p.

Kotler Ph. Marketing 5.0. Technology for humanity / Ph.Kotler, H.Kartajaya, I.Setiawan. – Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, Inc., 2021. – 238 p.

Kingsnorth S. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing / S.Kingsnorth. – Philadelphia, PA : Kogan Page, 2016. – 339 p.

Баран Р.Я. Формування системи інтернет-маркетингу підприємств туризму в умовах розвитку цифрових комунікацій : дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.04 / Р.Я. Баран. – Львів, 2021. – 521 с.

Костинець Ю.В. Управління розвитком ринку послуг на засадах маркетингу в умовах цифрової трансформації економіки : дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.03 / Ю.В. Костинець. – Київ, 2021. – 450 с.

Проскурніна Н.В. Трансформація маркетингової діяльності підприємств роздрібної торгівлі в умовах цифровізації : дис... д-ра екон. наук : 08.00.04 / Н.В. Проскурніна. – Харків, 2021. – 469 с.

Балабаниць А.В. Інтегроване управління системою маркетингової взаємодії : дис... д-ра екон. наук : 08.00.04 / А.В. Балабаниць. – Донецьк, 2011. – 394 с.

Чалюк Ю.О. Глобальний соціально-економічний розвиток в умовах VUCA, SPOD, DEST та BANI світу / Ю.О. Чалюк // Економіка та суспільство. – 2022. – № 36 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1133/1091.

Легомінова С.В. Концептуальні засади стратегічного управління конкурентними перевагами підприємств / С.В. Легомінова // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – № 18. – С. 250–255 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://global-national.in.ua/archive/18-2017/48.pdf.

American Marketing Association [Electronic resource]. – Access mode : https://www.ama.org/topics/digital-marketing/.

Пономаренко І.В. Веб-аналітика як важливий інструмент цифрового маркетингу / І.В. Пономаренко // Східна Європа: економіка, бізнес та управління. – 2018. – № 4 (15). – С. 231–235 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.easterneurope-ebm.in.ua/journal/15_2018/40.pdf.

Захарченко Н.В. Сучасні технології в бізнес-аналітиці / Н.В. Захарченко, Ю.С. Вольневич // Економічна аналітика: сучасні реалії та прогностичні можливості : Зб. матеріалів Міжнародної науково-практичної конференції; 19 квітня 2019 р., Київ : КНЕУ. – С. 116–118 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://dspace.onu.edu.ua:8080/handle/123456789/24453.

Francea S.L. Marketing Analytics: Methods, Practice, Implementation, and Links to Other Fields / S.L. Francea, S.Ghoseb // Expert Systems with Applications, April 2019. – Vol. 119 (1). – P. 456–475 [Electronic resource]. – Access mode : https://www.researchgate.net/publication/322787903_Marketing_Analytics_Methods_Practice_Implementation_and_Links_to_Other_Fields.

Северин М.А. Аналіз комунікаційно-аналітичного забезпечення маркетингу вітчизняних підприємств в умовах інформатизації / М.А. Северин // Економічна наука. – 2021. – № 12. – С. 139–145 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.economy.in.ua/?op=1&z=5089&i=23.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-25

Як цитувати

Жалінська, І. В. (2023). Основні аспекти сучасних змін у маркетинговому менеджменті. Економіка, управління та адміністрування, (2(104), 45–50. https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-45-50

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ