Ефективність маркетингових бізнес-комунікацій на логістичних підприємствах
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2023-2(104)-37-44Ключові слова:
бізнес-комунікації; інтернет-маркетинг; маркетинг; логістичні підприємства; маркетингове агентствоАнотація
Статтю присвячено дослідженню та особливостям маркетингових бізнес-комунікацій на логістичних підприємствах. Визначено, що для реалізації маркетингових цілей доцільно використовувати такі бізнес-комунікації: збільшення уваги до продукту або послуги; переконання клієнта купувати товар або послугу; збільшення лояльності клієнтів; розширення аудиторії. Запропоновано класифікацію та актуалізацію маркетологів у середовищі бізнес-комунікацій з урахуванням особливостей функціонування логістичних підприємств за такими ознаками: 1) за напрямом роботи (офлайн, онлайн); 2) за комунікаційною платформою; 3) за цільовим призначенням; 4) за способом комунікації з цільовою аудиторією; 5) за способом впливу на цільову аудиторію. Розглянуто аспекти маркетингових бізнес-комунікацій, а саме: реклама, пряма маркетингова комунікація, зв’язки з громадськістю, спонсорство та підтримка. Проаналізовано актуальність впровадження посади маркетолога для логістичного підприємства з урахуванням функціональних обов’язків відповідно до обраних бізнес-комунікацій. Визначено, що за відсутності в штатному розписі логістичного підприємства посад Social media маркетолога, SEO-маркетолога, E-mail-маркетолога та інших видів маркетологів відповідно до класифікаційних ознак їх функції виконує Digital-маркетолог. Здійснено розрахунок потенційних витрат для створення маркетингового відділу на логістичному підприємстві та визначено, що витрати на маркетингову кампанію залежать від розміру підприємства, ринку та конкуренції, де функціонує суб’єкт господарювання. Розглянуто залежність створення маркетингового відділу на підприємстві від таких факторів, як розмір підприємства, вид діяльності, наявність кваліфікованого персоналу, бюджет, потреби компанії в маркетингових рішеннях. Запропоновано впровадження маркетингових бізнес-комунікацій на логістичних підприємствах за рахунок співпраці з маркетинговими агентствами. Обґрунтовано ефективність використання таких видів бізнес-комунікацій для малих підприємств: еmail-маркетинг; використання платформ соціальних медіа для комунікації з клієнтами; вебсайт; контент-маркетинг; організація заходів.
Посилання
Sait poshuku roboty «Work.ua», [Online], available at: http://www.work.ua/
Vyhovskyi, V.H., Vyhovska, O.A., Zavalii, T.O. et al. (2022), «Zastosuvannia instrumentiv internet-marketynhu dlia pryiniattia upravlinskykh rishen lohistychnymy pidpryiemstvamy», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, No. 4 (102).
Bodnar, A. (2011), «Analiz osnovnykh teoretychnykh pidkhodiv do otsinky yakosti orhanizatsiinykh komunikatsii», Ekonomichnyi analiz, Issue 9, Part 2, рр. 56–59.
Pocheptsov, A.V., Aloshyna, I., Dlihach, A.O. et al., Problemy biznes-komunikatsii u systemi mizhnarodnykh ekonomichnykh vidnosyn.
Netetska, T.M., Neustroieva, H.O. and Salionovych, L.M. (2020), Suchasni biznes-komunikatsii, navch. posib., NTU «KhPI», Kharkiv, 160 p.
Prymak, T.O. (2011), «Marketynhovi komunikatsii: osoblyvosti pidhotovky fakhivtsiv», Marketynh v Ukraini, No. 4, рр. 46–52.
Kozhukhivska, R.B. (2013), «Sut i pryntsypy realizatsii intehrovanykh marketynhovykh komunikatsii», Biznesinform, No. 3, рр. 362–367.
Polchanov, A.Yu., Horodyskyi, M.P., Diachek, S.M. et al. (2022), «Tendentsii didzhytalizatsii finansovo-ekonomichnoi diialnosti pidpryiemstv v Ukraini», Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, No. 1 (99), рр. 93–102.
Ruban, V.V. (2017), «Tsyfrovyi marketynh: rol ta osoblyvosti vykorystannia», Ekonomichnyi visnyk Zaporizkoi derzhavnoi inzhenernoi akademii, Issue 2 (2), рр. 20–25, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2017_2%282%29_5
Kalina, I.I. (2019), «Innovatsiini instrumenty marketynhu v epokhu tsyfrovizatsii», Biznes-navihator, No. 6.1 – 1 (56), рр. 188–194.
Список використаної літератури:
Сайт пошуку роботи «Work.ua» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://www.work.ua/.
Застосування інструментів інтернет-маркетингу для прийняття управлінських рішень логістичними підприємствами / В.Г. Виговський, О.А. Виговська, Т.О. Завалій та ін. // Економіка, управління та адміністрування. – 2022. – № 4 (102).
Боднар А. Аналіз основних теоретичних підходів до оцінки якості організаційних комунікацій / А.Боднар // Економічний аналіз. – 2011. – Вип. 9, Ч. 2. – С. 56–59.
Проблеми бізнес-комунікації у системі міжнародних економічних відносин / А.В. Почепцов, І.Альошина, , А.О. Длігач та ін.
Сучасні бізнес-комунікації : навч. посіб. / Т.М. Нетецька, Г.О. Неустроєва, Л.М. Саліонович. – Харків : НТУ «ХПІ», 2020. – 160 с.
Примак Т.О. Маркетингові комунікації: особливості підготовки фахівців / Т.О. Примак // Маркетинг в Україні. – 2011. – № 4. – С. 46–52.
Кожухівська Р.Б. Суть і принципи реалізації інтегрованих маркетингових комунікацій / Р.Б. Кожухівська // Бізнесінформ. – 2013. – № 3. – С. 362–367.
Тенденції діджиталізації фінансово-економічної діяльності підприємств в Україні / А.Ю. Полчанов, М.П. Городиський, С.М. Дячек та ін. // Економіка, управління та адміністрування. – 2022. – № 1 (99). – С. 93–102.
Рубан В.В. Цифровий маркетинг: роль та особливості використання / В.В. Рубан // Економічний вісник Запорізької державної інженерної академії. – 2017. – Вип. 2 (2). – С. 20–25 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/evzdia_2017_2%282%29_5.
Каліна І.І. Інноваційні інструменти маркетингу в епоху цифровізації / І.І. Каліна // Бізнес-навігатор. – 2019. – Вип. 6.1 – 1 (56). – С. 188–194.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Володимир Георгійович Виговський, Олена Анатоліївна Виговська, Ірина Михайлівна Царук, Ганна Юріївна Ткачук, Світлана Борисівна Саннікова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.