Використання мобільних додатків для цифровізації бізнес-процесів у ресторанному бізнесі та їх оптимізація на основі методу A/B тестування
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2022-4(102)-28-34Ключові слова:
цифрова трансформація; цифровізація бізнес-процесів; мобільні додатки для ресторанів; ресторанний бізнес; оптимізація мобільних додатків; метод A/B тестуванняАнотація
У статті розглядаються технічні переваги мобільних додатків перед традиційними способами управління бізнес-процесами та переваги їх використання в ресторанному бізнесі з огляду на пролонговані карантинні обмеження та війну з рф. Аргументується необхідність активного впровадження мобільних додатків у діяльність ресторанів, що пов’язано насамперед зі збільшенням чисельності користувачів мобільних пристроїв. Останнє суттєво розширює можливості роботи з великими потоками даних, а отже, дозволяє ресторанному бізнесу масштабувати прибутки. Серед переваг використання мобільних додатків для ресторанного бізнесу авторами виокремлюється можливість замовляти їжу чи бронювати столики онлайн, реалізувати програму лояльності (пропонувати бонуси або ваучери), презентувати гостям актуальне меню, швидко отримувати зворотний зв’язок від гостей тощо. Технічно це можна реалізувати через сервіси для бронювання столиків, замовлення та доставки їжі, кіоски самообслуговування, цифрового відстеження запасів, цифрового меню, мобільних рішень для кур’єрів. Всі ці сервіси для зручності мають бути об’єднані у повноцінні мобільні додатки. Тому обґрунтовується думка, що якісний мобільний додаток виконуватиме важливі для будь-якого ресторанного бізнесу функції, зокрема, привертатиме увагу нових клієнтів, підтримуватиме зацікавленість діючої клієнтури, сприятиме збільшенню прибутковості закладів громадського харчування, дозволятиме ефективно та легко управляти закладом або мережею ресторанів. Робиться спроба пов’язати необхідність оптимізації онлайн-замовлень клієнтів зі збільшенням кількості ресторанів та онлайн-платформ для замовлення і доставки їжі. На підтвердження цього зазначається, що мобільний додаток ресторану має утримувати клієнтів, а не змушувати їх постійно обирати між різними додатками-аналогами. Всю необхідну інформацію для цього може надати A/B тестування, що передбачає порівняння двох версій чого-небудь з метою визначення тієї з них, яка працює краще. Він може позбавити технічний персонал ресторану від здогадок про те, що конкретно потрібно оптимізувати в додатку ресторану. Аргументується, що, спираючись на реальні користувацькі дані, технічний персонал ресторану може напряму побачити вплив змін на мобільний додаток і рухатися далі відразу з виграшним варіантом. Таким чином, безперервне удосконалення додатка спроможне забезпечити глибше розуміння переваг клієнтів і дозволить вносити оновлення, узгоджуючи зміни з тим, на що клієнти добре реагували в минулому.
Посилання
Balac'ka, N.Ju. (2020), «Restorannyj biznes v umovah pandemii' koronavirusu: problemy ta naprjamy transformacii' modelej rozvytku», Infrastruktura rynku, Issue 42, pp. 117–122.
Grebenjuk, G.M., Marcenjuk, L.V., Zadoja, V.O. and Pikulina, O.V. (2021), «Transformacija ta rozvytok pidpryjemstv restorannogo biznesu Ukrai'ny v umovah pandemii'», Investycii': praktyka ta dosvid, No. 7, pp. 14–19.
Gricenko, O.F. and Njesheva, A.D. (2013), «Social'nyj media marketyng jak instrument prosuvannja produktu», Marketyng i menedzhment innovacij, No. 4, pp. 86–98.
Grosul, V. and Balac'ka, N. (2020), «Digital-marketyng jak dijevyj instrument antykryzovogo rozvytku pidpryjemstva restorannogo biznesu v period pandemii' ta i'i' recesii'», Pidpryjemnyctvo ta innovacii', No. 11/2, pp. 7–12.
Davydova, O.Ju. and Polstjana, N.V. (2012), «Informacijno-komp’juterni innovacii' v restorannomu biznesi», Komunal'ne gospodarstvo mist, Ser. Ekonomichni nauky, No. 106, pp. 403–408.
Davydova, O.Ju. (2017), «Formuvannja systemy innovacijnogo upravlinnja rozvytkom pidpryjemstv gotel'no-restorannogo gospodarstva», Biznes-Inform, No. 11, pp. 459–464.
Klapchuk, M.V., Bijan, V.I. and Bruhlij, B.V. (2015), «Innovacijni tehnologii' v restorannomu gospodarstvi», Karpats'kyj kraj, No. 1 (2), pp. 92–99.
Koval', L.M. and Zajachkovs'ka, G.A. (2020), «Marketyngovi innovacii' zakladiv restorannogo biznesu», Problemy systemnogo pidhodu v ekonomici, Vol. 3 (2), pp. 128–133.
Tyshhenko, S.V. (2021), «Cyfrovi tehnologii' v industrii' gostynnosti», Tavrijs'kyj naukovyj visnyk, Ser. Ekonomika, Vol. 7, pp. 131–139.
Fedosova, K.S. (2022) «Vykorystannja informacijno-komunikacijnyh tehnologij v restorannomu biznesi v period pandemii' Covid-19», Ekonomika ta suspil'stvo, [Online], available at : https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1085/1042
Charkina, T.Ju., Marcenjuk, L.V., Zadoja, V.O. and Pikulina, O.V. (2021), «Strategichni naprjamy upravlinnja gotel'no-restorannym biznesom v umovah kryzy», Ekonomika ta derzhava, No. 2, pp. 19–23.
Chmil', G.L. and Dzhgutashvili, N.M. (2020), «Cyfrovizacija upravlinnja klijents'kym dosvidom u gotel'no-restorannij industrii'», Biznes Inform, No. 8, pp. 237–245.
«Avada-Media: rozrobka mobil'nyh dodatkiv dlja restoraniv i kafe», [Online], available at : https://avada-media.ua/ua/services/restaurant-apps
Glazer, A., How to optimize your restaurant’s mobile app to bring in more revenue, [Online], available at : http://surl.li/ecnbn
Hoyos, M.M., Castro, L.V. and Plata de Plata, D. (2014), «Tienda virtual: social market Colombia», Multiciencias, Vol. 14, No. 3, pp. 268–275.
«KITAPP», [Online], available at : https://kitapp.pro/uk/dodatok-dlya-restoraniv
Список використаної літератури:
Балацька Н.Ю. Ресторанний бізнес в умовах пандемії коронавірусу: проблеми та напрями трансформації моделей розвитку / Н.Ю. Балацька // Інфраструктура ринку. – 2020. – Вип. 42. – С. 117–122.
Трансформація та розвиток підприємств ресторанного бізнесу України в умовах пандемії / Г.М. Гребенюк, Л.В. Марценюк, В.О. Задоя, О.В. Пікуліна // Інвестиції: практика та досвід. – 2021. – № 7. – С. 14–19.
Гріценко О.Ф. Соціальний медіа маркетинг як інструмент просування продукту / О.Ф. Гріценко, А.Д. Нєшева // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2013. – № 4. – С. 86–98.
Гросул В. Digital-маркетинг як дієвий інструмент антикризового розвитку підприємства ресторанного бізнесу в період пандемії та її рецесії / В.Гросул, Н.Балацька // Підприємництво та інновації. – 2020. – № 11/2. – C. 7–12.
Давидова О.Ю. Інформаційно-комп’ютерні інновації в ресторанному бізнесі / О.Ю. Давидова, Н.В. Полстяна // Комунальне господарство міст. Сер. : Економічні науки. – 2012. – № 106. – С. 403–408.
Давидова О.Ю. Формування системи інноваційного управління розвитком підприємств готельно-ресторанного господарства / О.Ю. Давидова // Бізнес-Інформ. – 2017. – № 11. – C. 459–464.
Клапчук М.В. Інноваційні технології в ресторанному господарстві / М.В. Клапчук, В.І. Біян, Б.В. Брухлій // Карпатський край. – 2015. – № 1 (2). – С. 92–99.
Коваль Л.М. Маркетингові інновації закладів ресторанного бізнесу / Л.М. Коваль, Г.А. Заячковська // Проблеми системного підходу в економіці. – 2020. – Вип. 3 (2). – С. 128–133.
Тищенко С.В. Цифрові технології в індустрії гостинності / С.В. Тищенко // Таврійський науковий вісник. Сер. : Економіка. – 2021. – Вип. 7. – С. 131–139.
Федосова К.С. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в ресторанному бізнесі в період пандемії Covid-19 / К.С. Федосова // Економіка та суспільство. – 2022. – Вип. 35 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1085/1042.
Стратегічні напрями управління готельно-ресторанним бізнесом в умовах кризи / Т.Ю. Чаркіна, Л.В. Марценюк, В.О. Задоя, О.В. Пікуліна // Економіка та держава. – 2021. – № 2. – С. 19–23.
Чміль Г.Л. Цифровізація управління клієнтським досвідом у готельно-ресторанній індустрії / Г.Л. Чміль, Н.М. Джгуташвілі // Бізнес Інформ. – 2020. – № 8. – C. 237–245.
Avada-Media: розробка мобільних додатків для ресторанів і кафе [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://avada-media.ua/ua/services/restaurant-apps/.
Glazer A. How to optimize your restaurant’s mobile app to bring in more revenue / A.Glazer [Electronic resource]. – Access mode : http://surl.li/ecnbn.
Hoyos M.M. Tienda virtual: social market Colombia / M.M. Hoyos, L.V. Castro, D. Plata de Plata // Multiciencias. – 2014. – Vol. 14, № 3. – P. 268–275.
KITAPP [Electronic resource]. – Access mode : https://kitapp.pro/uk/dodatok-dlya-restoraniv.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вячеслав Олександрович Ткачук, Анна Валеріївна Шестакова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.