Закономірності управління маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-87-93Ключові слова:
маркетинговий потенціал, вища освіта, управління маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти, закономірності управління маркетинговим потенціалом, закономірності управління навчальним закладомАнотація
Надзвичайної уваги в сучасному економічному середовищі потребує освітній простір України та його конкурентоспроможність. Потенціал вищої освіти є фундаментом створення культурної та освіченої нації, яка забезпечує стрімкий розвиток економіки. Маркетинговий потенціал закладів вищої освіти є тим самим об’єктом управління, який дозволяє одночасно розвивати освітню установу та економіку країни. Тому, виявлення закономірностей управління маркетинговим потенціалом закладів вищою освітою є необхідним кроком створення теоретичного підґрунтя для розуміння стану системи з метою прийняття ефективних управлінських рішень, які забезпечували б підвищення рівня конкурентоспроможності закладів вищої освіти. З метою обґрунтування та виявлення закономірностей у статті проаналізовано закономірності управління навчальним закладом, серед яких виявлено «базові» та доповнено їх склад з урахуванням специфіки діяльності закладу вищої освіти. Взято до уваги особливості діяльності освітніх установ під час формування закономірностей управління маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти та запропоновано їх групування, а саме: інституціональні закономірності, організаційні закономірності, освітньо-наукові закономірності, токсичні закономірності, закономірності психологічної взаємодії та впливу. Виявлені закономірності формують підґрунтя для усвідомлення основних положень та критеріїв, які лежать в основі управління маркетинговим потенціалом закладів вищої освіти – принципів, які автор може запропонувати як рекомендовані напрями подальших досліджень.Посилання
Olijnyk, O.V. and Ivanenko, V.O. (2016), «Marketyngovyj potencial promyslovyh pidpryjemstv Ukrai'ny», Visnyk ZDTU, Ekonomika, upravlinnja ta administruvannja, No. 1 (75), pp. 103–97.
Lyzunova, E.N. (2016), «Strategichne upravlinnja potencialom pidpryjemstva na osnovi pidvyshhennja jogo konkurentospromozhnosti», Naukovyj visnyk UNU, Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove gospodarstvo, No. 9, pp. 97–100.
Amosov, O.Ju. (2012), «Formuvannja potencialu pidpryjemstva: organizacijnyj ta upravlins'kyj aspekt», Biznes–Inform, No. 12, pp. 337–341.
Akif'eva, V.A. (2015), «Issledovanie vzaimosvyazi marketingovogo, ekonomicheskogo i rynochnogo potentsialov predpriyatiya», Nauchnyy zhurnal NIU ITMO, Ekonomika i ekologicheskiy menedzhment, No. 3, pp. 42–62.
Mal'chenkov, E.N. (2013), Razvitie marketingovogo potentsiala predpriyatiy farmatsevticheskoy promyshlennosti, avtoreferat discertatsii, Penza, 25 p.
Shubaeva, V.G. and Kanyuka, Yu.G. (2014), «K voprosu formirovaniya marketingovogo potentsiala na novykh rynkakh na osnove kognitivnogo pokhoda», Problemy sovremennoy ekonomiki, No. 1 (49), pp.144–149.
Pikel'na, V.S. (2004), Upravlinnja shkoloju, Osnova, Harkiv, 220 p.
Konarzhevskiy, Yu.A. (2000), Menedzhment i vnutrishkol'noe upravlenie, Tsentr–Ped. poisk, Moskva, 224 p.
Prosina, O.V. (2017), Zakonomirnosti suchasnogo osvitn'ogo menedzhmentu v upravlinni systemoju vyhovnoi' dijal'nosti pozashkil'nogo navchal'nogo zakladu, [Online], available at: http://lib.iitta.gov.ua/708657/1/Prosina_2017.pdf
Maslov, V.I. and Olijnyk, V.V. (2009), «Zakonomirnosti upravlinnja jak teoretychna osnova kerivnyctva navchal'nymy zakladamy», Pedagogichnyj dyskurs, No. 5, pp.145–149.
Rjabova, Z.V. (2017), «Zakonomirnosti ta pryncypy marketyngovogo upravlinnja social'no-pedagogichnymy systemamy», Pisljadyplomna osvita v Ukrai'ni, No. 1, pp. 46–50.
Pikel'naya, V.S. (1990), Teoreticheskie osnovy upravleniya: shkolovedcheskiy aspekt, metod. posob., Vyssh. shk., Moscow, 175 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Володимирівна Снісарчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.