Економічні очікування агентів фінансового сектору в контексті комунікаційної політики центрального банку

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-215-221

Ключові слова:

комунікаційна політика, економічні очікування, агенти фінансового сектору, інфляційні очікування, індекс споживчих настроїв, індекс ділових очікувань

Анотація

Оцінка економічних очікувань агентів фінансового сектору має неоціненний внесок до розвитку грошово-кредитної системи кожної країни. Важливість вивчення настроїв споживачів, домогосподарств та бізнесу відображена в сучасних напрямах діяльності центральних банків. Саме за допомогою комунікаційної політики центральні банки світу та України зокрема мають можливість проаналізувати поточний стан на фінансовому ринку та майбутні очікування стосовно ряду питань. Збір інформації є важливою частиною управління економічними очікуваннями агентів фінансового сектору. Для цього й використовуються різного роду канали та інструменти комунікації, що постійно вдосконалюються, щоб якомога ближче бути з агентами фінансового сектору. Складність дослідження економічних очікувань пояснюється їх залежністю від багатьох факторів, одним з яких є здатність респондентів оцінити зміни в економіці та надати відповіді, що не будуть залежати від їх імпульсивності та неупередженості думок, а навпаки матимуть економічне підґрунтя для подальшого аналізу всіх відповідей у сукупності. Прозорість і комунікація центрального банку відіграють важливу роль, насамперед, при управлінні інфляційними очікуваннями, оскільки вони можуть зменшити асиметричну інформацію між центральним банком і громадськістю. Оскільки економічні агенти використовують всю наявну інформацію для формування своїх очікувань, а отже, комунікації центрального банку відіграють ключову роль у процесі формування цих очікувань.

Біографії авторів

Анна Володимирівна Буряк, Сумський державний інститут

A.V. Buriak

Яна Миколаївна Кривич, Сумський державний інститут

Ya.M. Kryvych

Катерина Вікторівна Сердюк, Сумський державний інститут

K.V. Serdiuk

Посилання

Evansand, G.W. and Honkapohja, S., Expectations, Economics of, [Online], available at : https://pages.uoregon.edu/gevans/isb304053.pdf

Lucas, R.E. (1972), «Expectations and the Neutrality of Money», Journal of Economic Theory, No. 4(2), pp. 103–124, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.1016/0022-0531(72)90142-1

Forsells, M. and Kenny, G. (2004), «The Rationality of Consumers’ Inflation Expectations: Survey Based Evidence for the Euro Area», Journal of Business Cycle Measurement and Analysis, рр. 13–41, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.1787/jbcma-v2004-art3-en

Dias, F., Duarte, C. and Rua, A. (2010), «Inflation Expectations In the Euro Area: Are the Consumers Rational? Review of World Economics, Springer, No.146 (3), pp. 591–607, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.1007/ s10290-010-0058-6

Mitchell, J. and Weale, M. (2007), «The Rationality and Reliability of Expectations Reported by British Households: Micro Evidence from the British Household Panel Survey», Deutsche Bundesbank Discussion Paper Series 1: Economic Studies, No. 19.

Caroll, C.D. (2003), «Macroeconomic Expectations of Households and Professional Forecasters», Quarterly Journal of Economics, No. 118 (1), рр. 269–298, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.1162/00335530360535207

Lama, M.J. and Lein, S.M. (2014), «The Role of Media for Consumers’ Inflation Expectation Formation», Journal of Economic Behavior and Organization, No. 106, рр. 62–77, [Online], available at: http://dx.doi. org/10.1016/j.jebo.2014.05.004

Sanusi, A.R. (2012), «Signaling effects of monetary policy in Nigeria: Evidence from the new central bank of Nigeria’s communication regime», Paper presented at the 52nd Annual Conference of the Nigerian Economics Society.

Coibion, О., Gorodnichenko Y., Kumar, S. and Pedemonte, M. (2018), Inflation expectations as a policy tool?, [Online], available at: https://eml.berkeley.edu/~ygorodni/CGKP.pdf

Brayton, F., Mauskopf, E., Reifschneider, D., Tinsley, P. and Williams, J., The Role of Expectations in the FRB/US Macroeconomic Model, [Online], available at: https://www.federalreserve.gov/pubs/bulletin/1997/199704lead.pdf

Brubakk, L. and Sveen, T, «NEMO – a new macro model for forecasting and monetary policy analysis», Monetary Policy Department, Norges Bank, [Online], available at: https://www.norgesbank.no/contentassets/7b0a385f008e421088c70ade4f27a6b6/en/nemo.pdf

Kokonas, N. and Rousakis, M. (2017), Central Bank Communication and Inflation, University of Bath, [Online], available at: http://www.mwpweb.eu/1/161/resources/research_413_1.pdf

Christelis, D., Georgarakos, D., Jappelli, T. and van Rooij, M. (2016), «Trust in the Central Bank and Inflation Expectations», Amsterdam DNB Working Paper, 496 р.

Growth from Knowledge, [Online], available at: https://www.gfk.com

National Bank of Ukraine, [Online], available at: https://bank.gov.ua

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-27

Як цитувати

Буряк, А. В., Кривич, Я. М., & Сердюк, К. В. (2019). Економічні очікування агентів фінансового сектору в контексті комунікаційної політики центрального банку. Економіка, управління та адміністрування, (3(89), 215–221. https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-215-221

Номер

Розділ

ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА ТА СТРАХУВАННЯ