Сучасні тенденції розвитку підприємництва в індустрії спорту

Автор(и)

  • Ангеліна Анатоліївна Корнійчук Державний університет «Житомирська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-153-157

Ключові слова:

підприємництво, спорт, управління, соціальна ефективність, економічна ефективність

Анотація

На сьогоднішній день індустрія спорту передбачає не лише отримання соціального ефекту, який полягає у розвитку фізичних здібностей українців, виховання здорової нації, представництво України на міжнародних турнірах, чемпіонатах, олімпіадах. Популяризація здорового і активного способу життя започаткувала підприємництво у сфері спорту і розвиток супутніх галузей. Стаття присвячена визначенню тенденцій розвитку підприємництва в індустрії спорту України. У контексті теми дослідження, проведено оцінку сучасного економічного стану суб’єктів господарювання, які здійснюють свою діяльність у сфері спорту. Наведена динаміка показників операційної діяльності підприємств у сфері мистецтва, спорту, розваг і відпочинку відображає низьку ефективність діяльності, за аналізований період видатки більші, ніж надходження від діяльності. Встановлено, що в індустрії спорту провадять діяльність прибуткові і неприбуткові організації. Доведено, що існуючий механізм державного фінансування неприбуткових спортивних організацій є неефективним, шо провокує щорічне зменшення кількості таких суб’єктів господарювання. Для підвищення соціального і економічного ефекту від ведення бізнесу в індустрії спорту, запропоновано механізм співпраці неприбуткових, прибуткових спортивних організації та інших бізнес-структур з метою реалізації соціальних проектів. Метою такої співпраці є популяризація здорового способу життя, розвиток функціональних можливостей нації, представництво України на міжнародних і світових змаганнях, отримання побічних вигід у вигляді реклами, збільшення кількості відвідувачів спортивних занять, користувачів спортивних продуктів і послуг, зростання ринкової вартості підприємства.

Біографія автора

Ангеліна Анатоліївна Корнійчук, Державний університет «Житомирська політехніка»

A.A. Korniichuk

Посилання

Verhovna Rada Ukrai'ny (2003), Gospodars'kyj kodeks Ukrai'ny, Nо. 436-IV, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/436-15

Galkin, V.V. (2009), Ekonomika i sportivnyi biznes, KNORUS, M., 320 р.

Gasjuk, I.L. (2013), «Instrumenty bjudzhetno-podatkovogo stymuljuvannja rozvytku pidpryjemnyc'koi' dijal'nosti v sferi fizychnoi' kul'tury ta sportu», Aktual'ni problemy derzhavnogo upravlinnja, No. 3, рр. 61–64.

Derzhavna sluzhba statystyky v Ukrai'ni, [Online], available at: http://www.ukrstat.gov.ua/

Verhovna Rada Ukrai'ny (1994), Pro fizychnu kul'turu i sport, Zakon, Nо. 14, st. 80, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3808-12

Zolotov, M.I., Kuzin, V.V., Kutepov, M.E. and Sejranov, S.G. (2004), Menedzhment i ekonomika fizicheskoi kul'tury i sporta, Akademija, M, 432 p.

Mіchuda, Ju.P. (2007), Sfera fizychnoi' kul'tury i sportu v umovah rynku: zakonomirnosti funkcionuvannja ta rozvytku, K., Olіmpіjs'ka l-ra, 215 p.

Moldovan, A.D. (2018), «Osoblyvosti i problemy pidpryjemnyc'koi' dijal'nosti u sferi fizychnoi' kul'tury i sportu», Molodyj vchenyj, Nо. 3.3 (55.3), pp. 67–70.

Pavlenchik, N.F., Pavlenchik, A.O. (2016), «Menedzhment u sportі: teoretichnij aspekt», Ekonomіka. Upravlіnnja. Іnnovacії, Ekonomіchnі nauki, No. 4, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2016_4_11

Kabіnet Mіnіstrіv Ukraїni (2017), Pro zatverdzhennja Derzhavnoi' cil'ovoi' social'noi' programy rozvytku fizychnoi' kul'tury i sportu na period do 2020 roku, Postanova, No. 115, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/115-2017-%D0%BF

Chesnova, E.L. and Lebedev, V.I. (2013), Predprinimatel'stvo v sfere fizicheskoj kul'tury i sporta, uchebno-metodicheskoe posobie, Izd-vo Tomskogo politehnicheskogo universiteta, Tomsk, 113 p.

Chichulіna, K.V., Stecenko, Ju.V. and Ul'ko, O.Ju. (2018), «Harakterystyka stanu ta perspektyvy rozvytku neprybutkovyh pidpryjemstv social'noi' sfery Ukrai'ny», Global'nі ta nacіonal'nі problemi ekonomіki, No. 23, [Online], available at: http://global-national.in.ua/component/content/article/31-vipusk-23-cherven-2018/4120-chichulina-k-v-stetsenko-yu-v-ulko-o-yu-kharakteristika-stanu-ta-perspektivi-rozvitku-nepributkovikh-pidpriemstv-sotsialnoji-sferi-ukrajini

Shevchuk, І.V. (2013), «Gromads'ki organizacii' ta organy derzhavnoi' vlady v sferi fizychnoi' kul'tury: pravovyj mehanizm vzajemodii'», Derzhavne upravlinnja: udoskonalennja ta rozvytok, No. 12, [Online], available at: http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=725

Bubka, S.N. and Michuda, Y.P. (2012), «The Olympic Sponsorship in the XXI Century», Proceeding Book. XVI International Scientific Congress «Olympic Sports and Sport for All» and VI International Scientific Congress «Sport, Stress, Adaptation», рр. 727–730.

Downward, P. and Dawson, A. (2000), The Economics of Professional Team Sports, Routledge, London & N.Y., 247 p.

Maennig, W. (2013), International Handbook on the Economics of Mega Sporting Events, Edward Elgar, 640 p.

Mullin, B., Hardy, S. and Sutton, W. (2007), Sport Marketing. Third Edition, Champaign Ill., Human Kinetics Publ., 540 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-27

Як цитувати

Корнійчук, А. А. (2019). Сучасні тенденції розвитку підприємництва в індустрії спорту. Економіка, управління та адміністрування, (3(89), 153–157. https://doi.org/10.26642/ema-2019-3(89)-153-157

Номер

Розділ

ПІДПРИЄМНИЦТВО, ТОРГІВЛЯ ТА БІРЖОВА ДІЯЛЬНІСТЬ