Соціальні аспекти в економічній поведінці користувачів інформації
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2024-3(109)-3-8Ключові слова:
інформація, ухвалення управлінських рішень, соціальні аспекти, економічна поведінка, користувачі інформації, облікова система, соціальна динаміка, соціальні мережі, психологічні аспекти, інформаційна нерівність, економічні перспективиАнотація
У сучасному інформаційному суспільстві вивчення соціальних аспектів в економічній поведінці користувачів інформації стає дедалі актуальнішим. З поглибленням використання соціальних мереж, розвитком глобальної спільноти та збільшенням доступу до інформації важливість розуміння соціальних факторів в економічних процесах стає надзвичайно важливим питанням, яке не можна залишати без уваги. Рішення, прийняті на рівні окремих особистостей, груп, суб’єктів господарювання чи суспільства в цілому, вирішально впливають на формування не лише споживчої поведінки та звичок, але і на економічні тенденції та розвиток бізнесу. Розкриття соціальних аспектів є важливою складовою для розуміння сучасних економічних реалій та прогнозування подальших напрямів розвитку. У результаті дослідження виявлено та проаналізовано ключові фактори, які визначають рішення людей у сфері економіки та їх вплив на процеси ухвалення управлінських рішень у бізнесі. Ці висновки допомагають краще розуміти можливі зміни в економічному середовищі та їх можливі наслідки для суспільства в цілому. Результати дослідження відкривають нові можливості для аналізу та прогнозування економічних тенденцій, а також надають цінну інформацію для розробки стратегій управління та прийняття ефективних економічних рішень.
Посилання
Kahneman, D. and Tversky, A. (2013), Prospect theory: An analysis of decision under risk Handbook of the fundamentals of financial decision making, Part I, pp. 99–127.
Tversky, A. and Kahneman, D. (1974), «Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases: Biases in judgments reveal some heuristics of thinking under uncertainty», Science, New Series, Vol. 185, No. 4157, pp. 1124–1131.
Thaler, R.H. and Sunstein, C.R. (2008), Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness, Yale University Press, New Haven, CT, 293 p.
Thaler, R.H. and Benartzi, S. (2004), «Save more tomorrow™: Using behavioral economics to increase employee saving», Journal of political Economy, Vol. 112, No. S1, pp. 164–187.
Miller, K. (2012), Organizational communication: Approaches and processes, Cengage Learning, 355 p.
Watts, D.J. and Dodds, P.S. (2007), «Influentials, networks, and public opinion formation», Journal of consumer research, Vol. 34, No. 4, pp. 441–458.
Salganik, M.J., Dodds, P.S. and Watts, D.J. (2006), «Experimental study of inequality and unpredictability in an artificial cultural market», Science, Vol. 311, No. 5762, pp. 854–856.
Centola, D. (2010), «The spread of behavior in an online social network experiment», Science, Vol. 329, pp. 1194–1197.
Niedermeier, K.E. (2009), «Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions. Dan Ariely. Harper Collins, 2008, ISBN 978-0-061-35323-9, 304 p.», Journal of Pension Economics & Finance, Vol. 8, Issue 2, pp. 249–250.
Heyman, J. and Ariely, D. (2004), «Effort for payment: A tale of two markets», Psychological science, Vol. 15, No. 11, pp. 787–793.
Shiller, R.J. (2015), Irrational exuberance: Revised and expanded third edition, Princeton university press, 392 р.
Triplett, N. (1898), «The dynamogenic factors in pacemaking and competition», The American journal of psychology, Vol. 9, No. 4, pp. 507–533.
Zajonc, R.B., Sheila, T.M. and Inglehart, M. (1989), «Feeling and facial efference: implications of the vascular theory of emotion», Psychological review, Vol. 96, No. 3, pp. 395–416.
Zajonc, R.B. (1965), «Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem», Science, Vol. 149, No. 3681, pp. 269–274.
Blumer, H. (2013), Society as symbolic interaction, Human behavior and social processes, Houghton-Mifflin, Routledge, Boston, pp. 179–192.
Lobovikova, E.M. and Melnikov, A.S. (2011), «Sotsialni merezhi yak fenomen informatsiinoho suspilstva», Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia sotsiolohichna, No. 5, рр. 154–160.
Kranton, R.E. and Akerlof, G.A. (2010), Identity Economics: How Our Identities Shape Our Work, Wages, and Well-Being, Princeton University Press, 192 р.
Stiglitz, Е.J. (2004), «Globalization and its Discontents», Economic Notes, Vol. 120, No. 1/2, рр. 234–239.
Kahneman, D. (2011), Thinking, Fast and Slow, Macmillan, Penguin, 496 р.
Hoffman, M. and Yoeli, E. (2022), Hidden games: the surprising power of game theory to explain irrational human behaviour, Hachette, UK, 368 р.
Yahodzinskyi, S.N. (2019), «Proektuvannia sotsialnoi realnosti v prostori hlobalnykh informatsiinykh merezh», Visnyk NAU. Seriia. Filosofiia. Kulturolohiia, No. 1 (29), рр. 31–35.
Adamyk, V. (2019), «Sotsialno-ekonomichna nerivnist u natsionalnomu ta hlobalnomu vymiri: suchasnyi pohliad na problemu», Visnyk Ternopilskoho natsionalnoho ekonomichnoho universytetu, Issue 1, рр. 102–116.
Список використаної літератури:
Kahneman D. Prospect theory: An analysis of decision under risk / D.Kahneman, A.Tversky // Handbook of the fundamentals of financial decision making. Part I. – 2013. – P. 99–127.
Tversky A. Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases: Biases in judgments reveal some heuristics of thinking under uncertainty / A.Tversky, D.Kahneman // Science, New Series. – 1974. – Vol. 185, No. 4157. – P. 1124–1131.
Thaler R.H. Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness / R.H. Thaler, C.R. Sunstein. – New Haven, CT : Yale University Press, 2008. – 293 p.
Thaler R.H. Save more tomorrow™: Using behavioral economics to increase employee saving / R.H. Thaler, S.Benartzi // Journal of political Economy. – 2004. – Vol. 112, No. S1. – P. 164–187.
Miller K. Organizational communication: Approaches and processes / K.Miller. – Cengage Learning, 2012. – 355 p.
Watts D.J. Influentials, networks, and public opinion formation / D.J. Watts, P.S. Dodds // Journal of consumer research. – 2007. – Vol. 34, No. 4. – P. 441–458.
Salganik M.J. Experimental study of inequality and unpredictability in an artificial cultural market / M.J. Salganik, P.S. Dodds, D.J. Watts // Science. – 2006. – Vol. 311, No. 5762. – P. 854–856.
Centola D. The spread of behavior in an online social network experiment / D.Centola // Science. – 2010. – Vol. 329. – P. 1194–1197.
Niedermeier K.E. Predictably Irrational: The Hidden Forces That Shape Our Decisions. Dan Ariely. Harper Collins, 2008, ISBN 978-0-061-35323-9, 304 p. / K.E. Niedermeier // Journal of Pension Economics & Finance. – 2009. – Vol. 8, Issue 2. – P. 249–250.
Heyman J. Effort for payment: A tale of two markets / J.Heyman, D.Ariely // Psychological science. – 2004. – Vol. 15, No. 11. – P. 787–793.
Shiller R.J. Irrational exuberance: Revised and expanded third edition / R.J. Shiller. – Princeton university press, 2015. – 392 р.
Triplett N. The dynamogenic factors in pacemaking and competition / N.Triplett // The American journal of psychology. – 1898. – Vol. 9, No. 4. – P. 507–533.
Zajonc R.B. Feeling and facial efference: implications of the vascular theory of emotion / R.B. Zajonc, T.M. Sheila, M.Inglehart // Psychological review. – 1989. – Vol. 96, No. 3. – P. 395–416.
Zajonc R.B. Social Facilitation: A solution is suggested for an old unresolved social psychological problem / R.B. Zajonc // Science. – 1965. – Vol. 149, No. 3681. – P. 269–274.
Blumer H. Society as symbolic interaction / H.Blumer // Human behavior and social processes. – Routledge, Boston : Houghton-Mifflin, 2013. – P. 179–192.
Лобовікова Е.М. Соціальні мережі як феномен інформаційного суспільства / Е.М. Лобовікова, А.С. Мельніков // Вісник Львівського університету. Серія соціологічна. – 2011. – № 5. – С. 154–160.
Kranton R.E. Identity Economics: How Our Identities Shape Our Work, Wages, and Well-Being / R.E. Kranton, G.A. Akerlof. – Princeton University Press, 2010. – 192 р.
Stiglitz Е.J. Globalization and its Discontents / Е.J. Stiglitz // Economic Notes. – 2004. – Vol. 120, No. 1/2. – Р. 234–239.
Kahneman D. Thinking, Fast and Slow / D.Kahneman. – Macmillan, Penguin, 2011. – 496 р.
Hoffman M. Hidden games: the surprising power of game theory to explain irrational human behaviour / M.Hoffman, Е.Yoeli. – UK : Hachette, 2022. – 368 р.
Ягодзінський С.Н. Проектування соціальної реальності в просторі глобальних інформаційних мереж / С.Н. Ягодзінський // Вісник НАУ. Серія : Філософія. Культурологія. – 2019. – № 1 (29). – С. 31–35.
Адамик В. Соціально-економічна нерівність у національному та глобальному вимірі: сучасний погляд на проблему / В.Адамик // Вісник Тернопільського національного економічного університету. – 2019. – Вип. 1. – С. 102–116.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Назар Ярославович Марчишин
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.