Бібліометричний аналіз наукових досліджень з питань державного управління вищою освітою в сфері фізичної культури та спорту
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2024-1(107)-186-192Ключові слова:
бібліометричний аналіз, державна політика, освіта, фізична культура, спорт, УкраїнаАнотація
У статті розглянуто теоретико-методологічні положення розвитку вищої освіти в сфері фізичної культури та спорту в частині визначення предметно-об’єктного стану дослідження питань щодо державного управління вищою освітою в сфері фізичної культури та спорту на підставі бібліометричного аналізу наукових праць, які містяться в наукометричних базах даних Scopus і Web of Science. Перші статті присвячені вивченню питання освіти в сфері фізичної культури і спорту в базі даних Web of Science були опубліковані в 1997 році, а в Scopus – в 1969 році. Протягом 10 останніх років спостерігалося зростання кількості досліджень у цій галузі. Україна входить переліку країн, де публікується найбільше наукових праць за досліджуваною тематикою, що свідчить про те, що українські науковці активно досліджують питання фізичної культури та спорту для розвитку нових методик навчання та тренувань, вдосконалення спортивного обладнання та технологій, а також для вивчення впливу фізичної активності на здоров'я та психоемоційний стан людини. За тематикою «фізична культура та спорт» найбільше досліджень здійснено в сфері освіти і науки, суспільних та спортивних наук. В результаті проведеного аналізу визначено предметно-об’єктний стан дослідження питань щодо державного управління вищою освітою в сфері фізичної культури та спорту, що створює наукову базу формулювання суспільної проблеми в частині вищої освіти в сфері фізичної культури та спорту, яка ідентифікує необхідність перегляду механізмів державного управління.
Посилання
Barra, A.D.O., Silva, S.A.P.D.S. and Vitorino M.R. (2016), «Public sports policy: A formative experience for sports administrators based on the logical framework approach», Journal of Physical Education and Sport, Vol. 16 (3), P. 841.
Blynova, O., Popovych, I., Hulias, I. et al. (2022), «Psychological safety of the educational space in the structure of motivational orientation of female athletes: a comparative analysis», Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22 (11), рр. 2723–2732.
Byshevets, N., Denysova, L., Shynkaruk, O. et al. (2019), «Using the Methods of Mathematical Statistics in Sports and Educational Research of Masters in Physical Education and Sport», Journal оf Physical Education аnd Sport, Vol. 19, Р. 1030.
Denisova, L., Shynkaruk, O. and Usychenko, V. (2018), «Cloud technologies in distance learning of specialists in physical culture and sports», Journal of Physical Education and Sport, T. 18 (Apr.), Iss. 1,рр. 469–472.
Kabisch, D. (1982), «Development of a national system of physical training to decrease risk factors of diseases in GDR», Annals of Clinical Research, Vol. 14, рр. 42–47.
Lazorenko, S. et al. (2021), «Preparation of Future Specialists in Physical Culture and Sports for the Use of Digital Health Technologies in Professional Activity», 44th International Convention on Information, Communication and Electronic Technology (MIPRO), Opatija, Croatia, 27 September – 1 October 2021, doi: 10.23919/mipro52101.2021.9596770.
Mozolev, O., Halus, O., Bloshchynskyi, I. and Kovalchuk, R. (2019), «Human resources management of educational development in sphere of physical culture and sports in Ukraine: comparative analysis (1992–2016)», Journal of Physical Education and Sport, Vol. 19 (Supplement issue 1), Art 28, pp. 185–192, doi: 10.7752/jpes.2019. s1028.
Mozolev, O., Polishchuk, O., Kravchuk, L. et al. (2020), «Results of monitoring the physical health of female students during the COVID-19 pandemic», Journal of Physical Education and Sport, Vol. 20, рр. 3280–3287.
Villafuerte, J., Pérez, L. and Delgado, V. (2019), «Challenges of physical education, sports, and recreation in Ecuador: the teaching competences», Retos, Vol. 36, Issue 2, рр. 327–335.
Yekimov, S., Firsova, N. and Tynnyi, V. (2023), «The use of digital technologies in physical education classes for students with a weakened state of health», E3S Web Conf., 420, Р. 10041, doi: 10.1051/e3sconf/202342010041.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Віктор Васильович Чиж
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.