Особливості реалізації маркетингової політики у банківській установі
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2023-4(106)-136-144Ключові слова:
складові маркетингової політики, маркетингова політика банку, маркетингова політика підприємства, маркетингова політикаАнотація
Статтю присвячено дослідженню теоретичних засад маркетингової політики, її складових і специфіки формування у банківській установі. Окреслено прогалини в наукових дослідженнях при аналізі маркетингової політики (немає узагальненого тлумачення поняття «маркетингової політики», трактування маркетингової політики часто спирається на її окремі складові без розгляду поняття у комплексі). Виявлено потребу у дослідженні маркетингової політики з огляду на її важливість при веденні бізнесу. Проведено термінологічний розбір поняття «маркетингової політики», висновком якого стало ствердження, що це поняття охоплює не лише організацію маркетингової діяльності, але й відображає культуру та цінності суб’єкта господарювання. Запропоновано власне узагальнене тлумачення поняття «маркетингової політики». Досліджено особливості ведення маркетингової політики у банківській установі, завдяки чому визначено її основні відмінності. Виокремлено складові маркетингової політики суб’єкта господарювання (товарна політика, політика ціноутворення, політика збуту, комунікаційна політика, маркетингові дослідження, інноваційний маркетинг). Проведено порівняльний аналіз формування складових маркетингової політики підприємства і банку, на основі чого виокремлено їх основні відмінності. Запропоновано тлумачення маркетингової політики банківської установи.
Посилання
Azimovna, M.S., Ilkhomovna, U.D. and Shokhrukhovich, U.F. (2022), «The Concept of Marketing Policy in Trade and Service Enterprises», Central Asian Journal of Innovations on Tourism Management and Finance, No. 3 (8), pp. 1–5, [Online], available at: https://cajitmf.centralasianstudies.org/index.php/CAJITMF/article/view/295
Lobo, J., Bhatia, R. and Naqvi, S. (1999), «A policy description language», Proceedings of the sixteenth national conference on Artificial intelligence and the eleventh Innovative applications of artificial intelligence conference innovative applications of artificial intelligence, July 18–22, Published by The AAAI Press, Orlando, Florida, рр. 291–298.
Kotler, P. and Armstrong, G.M. (2012), Principles of Marketing, Pearson Prentice Hall, Singapore.
Barabanova, V. and Bohatyrova, H. (2022), Innovatsiinyi marketynh, navch. posib., DonNUET, Kryvyi Rih, 145 р.
Bilovodska, O.A. (2017), «Marketynhova polityka rozpodilu ta zbutu: doslidzhennia sutnosti, roli ta znachennia», Marketynh i menedzhment innovatsii, No. 2, рр. 85–97.
Bratko, O.S. (2006), Marketynhova polityka komunikatsii, navch. posib., Kart-blansh, Ternopil, 275 р.
Buha, N.Iu., Kovinko, O.M. and Shamaliuk, D. (2017), «Formuvannia marketynhovoho mekhanizmu rozvytku pidpryiemstva», Ekonomika ta upravlinnia pidpryiemstvamy, No. 20, рр. 250–254.
Butenko, N.V. (2008), Marketynh, рidruchnyk, Atika, K., 300 р.
Hryshchenko, O.F. (2018), Marketynh u banku, konspekt lektsii, Sumskyi derzhavnyi universytet, Sumy, 68 р.
Dudiak, R., Buhil, S. and Karpova, Ya. (2013), «Suchasna marketynhova tsinova polityka ta problemy tsinoutvorennia u diialnosti pidpryiemstv Ukrainy», Visnyk Lvivskoho natsionalnoho ahrarnoho universytetu. Seriia. Ekonomika APK, No. 20 (1), рр. 361–367.
Zhdanova, O.S. (2009), «Osoblyvosti formuvannia marketynhovoi polityky promyslovykh pidpryiemstv», Visnyk KhNU. Seriia. Ekonomichni nauky, No. 6, 65 p.
Ilchenko, T. and Pomazan, L. (2022), «Marketynhova komunikatsiina polityka: sutnist ta osoblyvosti na promyslovomu pidpryiemstvi», Ekonomika ta suspilstvo, No. 43.
Kavtysh, O.P. and Koda, K.A. (2020), «Upravlinnia marketynhovoiu politykoiu pidpryiemstva z metoiu zabezpechennia yoho staloho rozvytku», Suchasni problemy ekonomiky i pidpryiemnytstvo, zbirnyk naukovykh prats, Issue 25, pp. 103–110.
Korol, I.V. (2018), Marketynhovi komunikatsii, navchalno-metodychnyi posibnyk, Vizavi, Uman, 191 p.
Kuzmynchuk, N.V., Kutsenko, T.M. and Terovanesova, O.Iu. (2019), «Teoretychni pidkhody do rozuminnia sutnosti marketynhovoi tovarnoi polityky pidpryiemstva», Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, No. 66, рр. 149–158.
Kulish, T.V. (2011), «Marketynhovi doslidzhennia yak osnova pryiniattia upravlinskykh rishen», Formuvannia rynkovoi ekonomiky, zb. nauk. prats., KNEU, K., Part 2, pp. 142–149, [Online], available at: http://ir.kneu.kiev.ua:8080/handle/2010/1157
Senyshyn, O.S. and Kryveshko, O.V. (2020), Marketynh, navch. posib., Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni Ivana Franka, Lviv, 347 p.
Tkachuk, V.O. (2006), Marketynh u banku, navchalnyi posibnyk, «Syntez-Polihraf», Ternopil, 225 p.
Shevchenko, A.V., Borysenko, O.S., Fisun, Yu.V. and Krapko, O.M. (2022), Marketynhova tovarna polityka, praktykum, NAU, K., 68 p.
Список використаної літератури:
Azimovna M.S. The Concept of Marketing Policy in Trade and Service Enterprises / M.S. Azimovna, U.D. Ilkhomovna, U.F. Shokhrukhovich // Central Asian Journal of Innovations on Tourism Management and Finance. – 2022. – № 3 (8). – Р. 1–5 [Electronic resource]. – Access mode: https://cajitmf.centralasianstudies.org/index.php/CAJITMF/article/view/295.
Lobo J. A policy description language / J.Lobo, R.Bhatia, S.Naqvi // Proceedings of the sixteenth national conference on Artificial intelligence and the eleventh Innovative applications of artificial intelligence conference innovative applications of artificial intelligence, July 18–22. – Orlando, Florida : Published by The AAAI Press, 1999. – Р. 291–298.
Kotler P. Principles of Marketing / P.Kotler, G.M. Armstrong. – Singapore : Pearson Prentice Hall, 2012.
Барабанова В. Інноваційний маркетинг : навч. посіб. / В.Барабанова, Г.Богатирьова. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2022. – 145 с.
Біловодська О.А. Маркетингова політика розподілу та збуту: дослідження сутності, ролі та значення / О.А. Біловодська // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 2. – С. 85–97.
Братко О.С. Маркетингова політика комунікацій : навч. посіб. / О.С. Братко. – Тернопіль : Карт-бланш, 2006. – 275 с.
Буга Н.Ю. Формування маркетингового механізму розвитку підприємства / Н.Ю. Буга; О.М. Ковінько; Д. Шамалюк // Економіка та управління підприємствами. – 2017. – № 20. – С. 250–254.
Бутенко Н.В. Маркетинг : підручник / Н.В. Бутенко. – К. : Атіка, 2008. – 300 с.
Грищенко О.Ф. Маркетинг у банку : конспект лекцій / укладач О.Ф. Грищенко. – Суми : Сумський державний університет, 2018. – 68 с.
Дудяк Р. Сучасна маркетингова цінова політика та проблеми ціноутворення у діяльності підприємств України / Р.Дудяк, С.Бугіль, Я.Карпова // Вісник Львівського національного аграрного університету. Сер. : Економіка АПК. – 2013. – № 20 (1). – С. 361–367.
Жданова О.С. Особливості формування маркетингової політики промислових підприємств / О.С. Жданова // Вісник ХНУ. Сер. : Економічні науки. – 2009. – № 6. – 65 с.
Ільченко Т. Маркетингова комунікаційна політика: сутність та особливості на промисловому підприємстві / Т.Ільченко, Л.Помазан // Економіка та суспільство. – 2022. – № 43.
Кавтиш О.П. Управління маркетинговою політикою підприємства з метою забезпечення його сталого розвитку / О.П. Кавтиш, К.А. Кода // Сучасні проблеми економіки і підприємництво : збірник наукових праць. – 2020. – Вип. 25. – С. 103–110.
Король І.В. Маркетингові комунікації : навчально-методичний посібник / уклад. І.В. Король. – Умань : Візаві, 2018. – 191 с.
Кузьминчук Н.В. Теоретичні підходи до розуміння сутності маркетингової товарної політики підприємства / Н.В. Кузьминчук, Т.М. Куценко, О.Ю. Терованесова // Вісник економіки транспорту і промисловості. – 2019. – № 66. – С. 149–158.
Куліш Т.В. Маркетингові дослідження як основа прийняття управлінських рішень / Т.В. Куліш // Формування ринкової економіки : зб. наук. праць. – К. : КНЕУ, 2011. – Ч. 2. – С. 142–149 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://ir.kneu.kiev.ua:8080/handle/2010/1157.
Сенишин О.С. Маркетинг : навч. посіб. / О.С. Сенишин, О.В. Кривешко. – Львів : Львівський національний університет імені Івана Франка, 2020. – 347 с.
Ткачук В.О. Маркетинг у банку : навчальний посібник / В.О. Ткачук. – Тернопіль : «Синтез-Поліграф», 2006. – 225 с.
Маркетингова товарна політика : практикум / А.В. Шевченко, О.С. Борисенко, Ю.В. Фісун, О.М. Крапко. – К. : НАУ, 2022. – 68 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Яна Андріївна Гладищук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.