Детермінанти ефективності роботи співробітника з посередництвом змінної компетенції

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2023-3(105)-21-35

Ключові слова:

мотивація; навчання; лідерство; компетентність; продуктивність

Анотація

Це дослідження розуміння впливу лідерства, мотивації, навчання та продуктивності, опосередкованого компетентністю. Для дослідження використовувався багатофакторний аналіз із використанням описового та пояснювально-кількісного методів. Вибіркою дослідження були 114 респондентів за пропорційним методом. Дані були зібрані за допомогою анкети для подальшого аналізу за допомогою моделювання структурними рівняннями (SEM) із застосуванням підходу часткових найменших квадратів (PLS). Результати дослідження показали, що: (1) Мотивація та навчання мають значний вплив на компетентність, а компетентність має значний вплив на продуктивність; (2) Лідерство не має істотного впливу на компетентність і продуктивність. Подібним чином мотивація та навчання не мають значного впливу на продуктивність; (3) Як посередницька змінна, компетентність здатна суттєво опосередковувати вплив лідерства, мотивації та навчання на продуктивність; і (4) значення сили залежних змінних компетентності та результативності співробітника вказується результатами розрахунку квадрата множинних кореляцій (R2) 0, 6435 і 0,7621 відповідно.

Посилання

Armstrong, M. and Baron, A. (2005), Managing Performance: Performance Management in Action, CIPD Publishing, UK.

Bernandin, H.J. And Russel, B. (2013), Human Resources Management: An Experimental Approach, McGraw-Hill, Singapore.

Subari (2014), Pengaruh Pelatihan, Kompetensi dan Motivasi Terhadap Kinerja Karyawan, Dimoderasi Oleh Komunikasi Internal, Jakarta.

Cushway, B. (2002), Human Resources Management, Cogan Page, Singapore.

Mathis, R.L. and Jackson, J.H. (2002), Manajemen Sumber Daya Manusia Indonesia Edition, Salemba Empat Publisher, Jakarta.

Moeheriono (2014), Indikator Kinerja Utama Bisnis dan Publik: Perencanaan, Aplikasi dan Pengembangan, PT. RajaGrafindo Persada, Jakarta.

Wibowo, W. and Phil, M. (2007), Manajemen Kinerja, PT. Raja Grafindo Persada, Jakarta.

McClelland, D.C. (1978), «Managing Motivation to Expand Human Freedom», American Psychologist, Vol. 33 (3), pp. 201–210, doi: 10.1037%2F0003-066X.33.3.201.

Spencer, L.M. and Spencer, P.S.M. (1993), Competitive at Work, John Wiley & Sons, Inc., New York.

Buckley, R. and Caple, J. (2009), The Theory and Practice of Training, Kogan Page Publishers, London.

Aguinis, H. and Kraiger, K. (2009), «Benefits of Training and Development for Individuals and Teams, Organizations, and Society», Annual Review of Psychology, Vol. 60, pp. 451–474, [Online], available at: https://www.annualreviews.org/doi/10.1146/annurev.psych.60.110707.163505.

Kumar, N. (2003), Motivation and Morale in Banking Administration: A Study of Four Branches of United Commercial Bank, Mittal Publications, New Delhi.

Robbins, S.P. and Judge, T.A. (2011), Organizational Behaviour, Prentise Hill, New Jersey.

Robbins, S.P. (2003), Perilaku Organisasi, Indonesian Edition, PT. Index Publisher, Jakarta.

Mubarok, E.S. (2017), Manajemen Sumber Daya Manusia Pengantar Keunggulan Bersaing, In Media, Bogor.

Subari, S. and Riady, H. (2015), «Influence of Training, Competence, and Motivation on Employee Performance, Moderated by Internal Communications», American Journal of Business and Management, Vol. 4 (3), pp. 133–145, [Online], available at: http://worldscholars.org/index.php/ajbm/article/view/678.

Sutawa, G.K. (2015), Human Resources Empowerment, Working Motivation, and Organization Change in Improving the Performance of Hotel Business in Bali, Udayana University, Denpasar.

Purwanto, B. (2016), Faktor-faktor yang Berpengaruh terhadap Kepuasan Kerja dengan Motivasi Kerja sebagai Moderator: Survey pada Pegawai di Lingkungan Kota Ternate Prov. Maluku Utara, Pancasila University, Jakarta.

Mubarok, E.S. and Putra, H. (2018), «Employees Performance of Workers Social Security Agency in Banten Province, Indonesia», Journal of Economics and Sustainable Development, Vol. 9 (4), pp. 129–139.

Paiman (2016), The Influence of Organization Commitment, Achievement Motivation, Financial Compensation and Job Satisfaction on Employee Performance: Survey on Kindergarten Teachers in Bandung City, Pancasila University, Jakarta.

Ali, A., Bin, L.Z., Piang, H.J., and Ali, Z. (2016), «The Impact of Motivation on the Employee Performance and Job Satisfaction in IT Park (Software House) Sector of Peshawar, Pakistan», International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, Vol. 6 (9), pp. 297–310, [Online], available at: https://hrmars.com/index.php/IJARBSS/article/view/2311/The-Impact-of-Motivation-on-the-Employee-Performance-and-Job-Satisfaction-in-IT-Park-Software-House-Sector-of-Peshawar-Pakistan.

Mubarok, E.S. and Darmawan, J. (2019), «An Examination of the Relationship Between Training and Employee Performance: The Mediating Role of Internal Communication», European Journal of Business and Management, Vol. 11 (8), pp. 110–117.

Mubarok, E.S., Ronita, and Bandawati, E. (2021), «Determinants of Employee Performance Mediated by Organizational Commitment», Ilomata International Journal of Management, Vol. 2 (3), pp. 186–200, [Online], available at: https://www.ilomata.org/index.php/ijjm/article/view/280.

Suardika, E. (2020), «The Role of Motivation in Mediating the Effect of Competence and Leadership on Employee Performance in Outpatient Poly Installation of Wing Amerta RSUP Sanglah Denpasar», Jurnal Ekonomi & Bisnis JAGADITHA, Vol. 7 (2), pp. 73–79, [Online], available at: https://www.ejournal.warmadewa.ac.id/index.php/jagaditha/article/view/1962.

Rothwell, W.J. and Kazanas, H.C. (2003), The Strategic Development of Talent, Human Resource Development.

Kirkpatrick, D. and Kirkpatrick, J. (2006), Evaluating Training Programs: The Four Levels, Berrett-Koehler Publishers, San Francisco.

Snaks, A.M. and Coucoun, R. (2010), Management Performance Through Training and Development, Amazon, CA.

Utari, W., Iswoyo, A., Chamariyah, C. et al. (2021), «Effect of Work Training, Competency and Job Satisfaction on Employee Productivity: A Case Study Indonesia», Review of International Geographical Education Online (RIGEO), Vol. 11 (4), pp. 696–711.

Pradnyana, M.A.W., Agung, A.A.P. and Landra, N. (2019), «The Effect of Competence on Employees' Performance with Physical and Leadership Work Environment as Moderating Variables on CV. Bali Bhuana Garment Denpasar, International Journal of Sustainability», Education, and Global Creative Economic (IJSEGCE), Vol. 2 (1), pp. 39–47.

Roeleejanto, C., Brasit, N., Payangan, O.R. and Pahlevi, C. (2015), «Effects of Leadership, Competency, and Work Discipline on the Application of Total Quality Management and Employees’ Performance for the Accreditation Status Achievement of Government Hospitals in Jakarta, Indonesia», Scientific Research Journal (SCIRJ), Vol. 3 (11), pp. 14–24.

Mahmud, M., Sapiri, M. and Zaidin, A. (2021), «The Influence of Leadership Style, Competence and Organizational Culture on Civil Servent Performance Through Work Motivation and Job Satisfaction at Regional IV Office BKN Makassar», Dinasti International Journal of Management Science, Vol. 2 (6), pp. 844–861, [Online], available at: https://dinastipub.org/DIJMS/article/view/933.

Efendi, S. and Suwardi, S. (2020), «The Influence of Leadership Style, Competency and Compensation on Employee Performance and Its Impact on Organizational Performance in Kementerian Pertanian», FOCUS: Journal of Social Studies, Vol. 1 (1), pp. 28–42, [Online], available at: https://journal.neolectura.com/index.php/focus/article/view/274.

Sulantara, I.M., Mareni, P.K., Sapta, I.K.S. and Suryani, N.K. (2020), «The Effect of Leadership Style and Competence on Employee Performance», European Journal of Business and Management Research, Vol. 5 (5), [Online], available at: https://www.ejbmr.org/index.php/ejbmr/article/view/494.

Suarmiati, N.M., Sujana, I.W. and Sapta, I.K.S. (2018), «Effect of Leadership and Competency to Employee Performance Employee Loyalty Dimedization (Study On Sector Lighting and Sound System Denpasar)», International Journal of Contemporary Research and Review, Vol. 9 (3), pp. 20618–20627, doi: 10.15520/ijcrr/2018/9/03/472.

Trujillo, G.S. (2009), Pathmox Approach: Segmentation Trees in Partial Least Squares Path Modeling, Doctoral dissertation, Universitat Politècnica de Catalunya (UPC).

Bagozzi, R.P., Yi, Y. and Phillips, L.W. (1991), «Assessing Construct Validity in Organizational Research», Administrative Science Quarterly, Vol. 36 (3), pp. 421–458, [Online], available at: https://www.jstor.org/stable/2393203?origin=crossref.

Peter, J.P. (1981), «Construct Validity: A Review of Basic Issues and Marketing Practices», Journal of Marketing Research, Vol. 18 (2), pp. 133–145, [Online], available at: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/002224378101800201.

Vinzi, V.E., Chin, W.W., Henseler, J. and Wang, H. (2010), «Handbook of Partial Least Squares: Concepts, Methods, and Applications», Springer, New York, [Online], available at: https://link.springer.com/book/10.1007/978-3-540-32827-8.

Ghozali, I. (2008), Structural Equation Modeling: Metode Alternatif dengan Partial Least Square, Publishing Agency of Diponegoro University, Semarang.

Tenenhaus, M., Vinzi, V.E., Chatelin, Y.M. and Lauro, C. (2005), «PLS Path Modeling», Computational Statistics & Data Analysis, Vol. 48 (1), pp. 159–205, [Online], available at: https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0167947304000519?via%3Dihub.

Rees, D. and McBain, R. (2007), People Management: Teori dan Strategi (Tantangan dan Peluang), Indonesian Edition, Penerbit Kencana, Jakarta.

Wibowo (2016), Manajemen Kinerja 5th Edition, PT. Raja Grafindo Persadara, Jakarta.

Sedarmayanti (2017), Perencanaan dan Pengembangan Sumber Daya Manusi: Untuk Meningkatkan Kompetensi, Kinerja, dan Produktivitas, RefikaAditama Publisher, Jakarta.

Prokesch, S.E. (1997), «Unleashing the Power of Learning: An Interview with British Petroleum's John Browne», Harvard Business Review, Vol. 75 (5), pp. 146–162.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-10-04

Як цитувати

Aryanda Aryanda, Mubarok, E. S., Kurniawan, R., Hidayat, R., & Hia, A. K. (2023). Детермінанти ефективності роботи співробітника з посередництвом змінної компетенції. Економіка, управління та адміністрування, (3(105), 21–35. https://doi.org/10.26642/ema-2023-3(105)-21-35

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ