Аналіз маркетингових можливостей використання онлайн-каналів просування продукції на зарубіжні ринки українськими МСП
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2022-1(99)-49-56Ключові слова:
зарубіжні ринки, інтернаціоналізація бізнесу, цифровий маркетинг, міжнародний маркетинг, міжнародний бізнес, SMM, онлайн-маркетинг, електронна комерція, маркетплейсАнотація
В умовах цифровізації економіки та розвитку систем електронної комерції неможливо вийти на зарубіжний ринок без забезпечення власної присутності у глобальному цифровому комерційному просторі. Українські експортери, що прагнуть вийти на зарубіжні ринки, мають використовувати мультиканальні стратегії просування товарів, частиною яких повинні стати онлайн-канали. Метою статті є дослідження переваг та недоліків використання онлайн-каналів просування продукції на зарубіжні ринки для підприємств малого і середнього бізнесу. У результаті дослідження сформульовано відмінні характеристики та особливості використання різних онлайн-каналів просування продукції на зарубіжні ринки (різних типів сайтів електронної комерції, соціальних мереж та маркетплейсів), визначено переваги та недоліки їхнього використання для розвитку експортної діяльності для українських компаній. Сформульовано питання для діагностики готовності компанії використовувати багатоканальну стратегію онлайн-просування товарів на зарубіжні ринки. Визначено, що компанії, які обирають омніканальну багатоканальну стратегію та глобальне охоплення ринків електронної комерції, мають обирати міжнародні маркетплейси, оскільки вони дають можливість швидко і легко почати продавати глобально. Встановлено, що українським компаніям варто враховувати та адаптуватися до важливої тенденції останніх років – активізації М-комерції (мобільної комерції). У результаті дослідження виокремлено основні найбільш популярні маркетплейси у світі, на які слід орієнтуватися експортеру для просування продукції, та сформульовано фактори, які варто враховувати за умови вибору маркетплейса. Це дозволить ухвалювати рішення під час розробки маркетингової стратегії просування експортером.
Посилання
Beck, N. and Rygl, D. (2015), «Categorization of multiple channel retailing in Multi-, Cross-, and Omni‐Channel Retailing for retailers and retailing», Journal of retailing and consumer services, No. 27, pp. 170–178.
Cain, P.M. (2014), «Dynamic marketing mix modelling and digital attribution», US: Market Science Consulting.
Chatterjee, S. and Kar, A.K. (2020), «Why do small and medium enterprises use social media marketing and what is the impact: Empirical insights from India», International Journal of Information Management, No. 53, pр. 102–103.
Constantinides, E. (2014), «Foundations of social media marketing», Procedia-Social and behavioral sciences, No. 148, pp. 40–57.
Frasquet, M., Descals, A.M. and Ruiz-Molina, M.E. (2017), «Understanding loyalty in multichannel retailing: the role of brand trust and brand attachment», International Journal of Retail & Distribution Management.
Gensler, S., Dekimpe, M.G. and Skiera, B. (2007), «Evaluating channel performance in multi-channel environments», Journal of retailing and consumer services, No. 14 (1), pp.17–23.
Hoffman, D.L. and Fodor, M. (2010), «Can you measure the ROI of your social media marketing?», MIT Sloan management review, No. 52 (1), 41 p.
Keenan, M. (2021), Global Ecommerce Explained: Stats and Trends to Watch in 2021, [Online], available at: https://www. shopify. com/enterprise/global-ecommerce-statistics
Kumar, V. and Mirchandani, R. (2012), «Increasing the ROI of social media marketing», MIT sloan management review, No. 54 (1), 55 p.
Laroche, M., Kiani, I., Economakis, N. and Richard, M.O. (2013), «Effects of multi-channel marketing on consumers' online search behavior: The power of multiple points of connection», Journal of Advertising Research, No. 53 (4), pp. 431–443.
Statista (2021), Most popular social networks worldwide as of October 2021, ranked by number of active users (in millions), [Online], available at: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/
Statista, Number of social network users worldwide from 2017 to 2025(in billions), [Online], available at: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/
Saravanakumar, M. and SuganthaLakshmi, T. (2012), «Social media marketing», Life science journal, No. 9 (4), pp. 4444–4451.
Tang, F.F. and Xing, X. (2001), «Will the growth of multi-channel retailing diminish the pricing efficiency of the web?», Journal of Retailing, No. 77 (3), pp. 319–333.
Yan, R., Guo, P., Wang, J. and Amrouche, N. (2011), «Product distribution and coordination strategies in a multi-channel context», Journal of Retailing and Consumer Services, No. 18 (1), pp. 19–26.
Yrjölä, M., Saarijärvi, H., and Nummela, H. (2018), «The value propositions of multi-, cross-, and omni-channel retailing», International journal of retail & distribution management, No. 46 (11–12), рр. 1133–1152.
Yrjölä, M., Spence, M.T. and Saarijärvi, H. (2018), «Omni-channel retailing: propositions, examples and solutions», The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, No. 28 (3), pp. 259–276.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Віталій Вікторович Бондарчук , Катерина Володимирівна Шиманська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.