Мотиваційні чинники ефективності HR-менеджменту у діяльності служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2022-1(99)-32-41

Ключові слова:

мотивація, HR-менеджмент, соціальна допомога, соціальна послуга, соціальна безпека, ефективність

Анотація

У статті викладено результати дослідження закономірностей формування та функціонування мотиваційного механізму діяльності як фактору підвищення ефективності HR-менеджменту у сфері надання соціальної допомоги та соціальних послуг. У контексті наукового дискурсу щодо напрямів модернізації системи державного управління, проаналізовано зміст та прикладне значення процесійних та змістовних теорій мотивації, визначено їх роль та місце у сучасній парадигмі HR-менеджменту, зокрема установ, що спеціалізуються на наданні соціальних допомог та соціальних послуг. Обґрунтовано, що оперативне та кваліфіковане надання соціальних послуг, які ставлять за мету профілактику та подолання складних життєвих обставин, а також мінімізацію для населення їх негативних наслідків, є передумовою соціальної безпеки держави та її сталого розвитку. Проаналізовано значення та стан системи надання соціальної допомоги та соціального обслуговування в Україні, визначено спроможність її комплексного реагування на відповідні запити громадян в цілях запобігання підвищенню соціальних ризиків та гальмуванню позитивних тенденцій у соціальній сфері. Встановлено, що оптимізація функціонування системи надання соціальної допомоги та соціальних послуг потребує удосконалення застосовуваного інструментарію HR-менеджменту, зокрема у частині матеріальної, статусної та трудової мотивації праці. Окремої уваги приділено уточненню принципів мотиваційного процесу у розрізі специфіки завдань соціальної політики України та розробленню процедури мотиваційного моніторингу як інструменту підвищення ефективності HR-менеджменту у секторі державного управління. Методологічною базою дослідження виступило теоретичне узагальнення наукових суджень щодо мотивації праці як базової функції HR-менеджменту. Такий підхід забезпечив комплексне теоретичне обґрунтування авторської позиції щодо ролі мотиваційних механізмів у досягненні пріоритетів соціальної безпеки держави, дав змогу сформулювати рекомендації, спрямовані на підвищення мотиваційного потенціалу працівників спеціалізованих служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг.

Посилання

Bazalijsjka, N.P. and Mishhuk, V.V. (2016), «Sutnisni pidkhody formuvannja systemy motyvaciji trudovoji povedinky pracivnykiv na pidpryjemstvi», Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, No. 9, pp. 232–236.

Bilichenko, O.S. (2012), «Klasychni i suchasni modeli motyvatsii trudovoi diialnosti», Visnyk ahrarnoyi nauky Prychornomoria, No. 4, pp. 119–125.

Zvereva, I.D. and Petrochko, Zh.V. (Eds.). (2007), Intehrovani sotsialni sluzhby: teoriia, praktyka, innovatsii : navch.-metod. kompleks, Kyiv, Feniks, 528 p.

Klymchuk, A.O. and Mykhailov, A.M. (2018), «Motyvatsiia ta stymuliuvannia personalu v efektyvnomu upravlinni pidpryiemstvom ta pidvyshchenni innovatsiinoi diialnosti», Marketynh i menedzhment innovatsii, No. 1, pp. 218–234.

Kolenda, N.V. (2013), «Faktory vplyvu na rivenj socialjnoji bezpeky naselennja», Naukovyi visnyk Skhidnoievropeiskoho natsionalnoho universytetu im. Lesi Ukrainky. Seriia «Ekonomichni nauky», No 4 (253), pp. 49–53.

Kucher, H. (2016), «Stvorennia optymalnoi modeli nadannia sotsialnykh posluh u hromadi v umovakh detsentralizatsii (na prykladi m. Uman)», Social Work and Education, Vol. 3, No 2, pp. 15–25.

Makarova, O.V. and Cherenko, L.M. (2016), «Sotsialni posluhy dlia simei z ditmy: novi vyklyky ta napriamky vdoskonalennia», Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, No 10, pp. 697–700.

Mashkov, K.Ye. (2011), «Prava ta oboviazky pratsivnykiv, shcho vynykaiut vnaslidok otrymannia zaokhochennia za trudovi dosiahnennia», Chasopys Kyivskoho universytetu prava, No 1, pp.193-196.

Minsotspolityky anonsuvalo zapusk systemy dlia perevirky sotsvyplat v pershykh oblastiakh, [Online], available at: https://mbiz.censor.net/news/3311866/minsotspolityky_anonsuvalo_zapusk_systemy_dlya_perevirky_sotsvyplat_v_pershyh_oblastyah

Nyzhnyk, V.M. and Kharun, O.A. (2011), Mekhanizm motyvatsii vysokoproduktyvnoi pratsi personalu pidpryiemstv, monohrafija, Khmelnytskyi, KhNU, 210 p.

Rukasov, S.V. (2009), «Analiz system motyvaciji personalu z urakhuvannjam dosvidu providnykh krajin svitu», Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, No. 5, pp. 93–96.

Sotsialni posluhy: shcho tse ta yak yikh otrymaty?, [Online], available at: https://www.unicef.org/ukraine/media/7801/file/Social%20services.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-06

Як цитувати

Мельничук , Д. П., Леган , І. М., & Зачосова , Н. В. (2022). Мотиваційні чинники ефективності HR-менеджменту у діяльності служб надання соціальної допомоги та соціальних послуг. Економіка, управління та адміністрування, (1(99), 32–41. https://doi.org/10.26642/ema-2022-1(99)-32-41

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ