Ідентифікація фінансового потенціалу франчайзингової туристичної мережі: гносеологічний дискурс

Автор(и)

  • Сергій Володимирович Бардаш Національний університет біоресурсів і природокористування України, Україна https://orcid.org/0000-0001-5711-5229
  • Олександр Михайлович Петрук Державний університет «Житомирська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-5351-5679

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2021-1(95)-69-75

Ключові слова:

фінансовий потенціал; фінансові ресурси; фінансові активи; фінансові резерви; франчайзинг; туристичні мережі

Анотація

Статтю присвячено дослідженню сутності та складу фінансового потенціалу франчайзингової туристичної мережі, що сприятиме розробці методичного забезпечення для формування показників і критеріїв аналізу фінансового потенціалу як передумови оцінки ймовірності виходу з кризи, в якій опинилися суб’єкти туристичного бізнесу в період пандемії. Визначено, що сьогодні активно ведуться дослідження поняття «фінансовий потенціал», пошук методів його оцінки, а також розкриття особливостей управління. Для розкриття його сутності використовуються ресурсний або забезпечувальний, результативний, резервний, результативно-резервний, ресурсно-резервний, ресурсно-результативний, комплексний підходи. Велика кількість підходів свідчить про те, що наукове співтовариство активно намагається віднайти істину. Відсутність універсального підходу до визначення сутності та складу фінансового потенціалу не дозволяє сформувати адекватні методики його оцінки та ефективного подальшого використання, а єдиним критерієм правильності застосування того чи іншого підходу є його масове визнання через практику. Отже, дослідження в цьому напрямі є актуальними та перспективними.

Метою статті є аналіз наукових підходів щодо сутності поняття «фінансовий потенціал» як базису для розробки методичних підходів визначення фінансового потенціалу франчайзингових туристичних мереж. У результаті застосування морфологічного аналізу вдалося зробити висновок, що під фінансовим потенціалом слід розуміти сукупність фінансових активів, які на початок фінансового року мають грошову форму та протягом такого періоду можуть бути монетизовані, а також неопераційних необоротних активів, продаж яких протягом фінансового періоду збільшує фінансові можливості відповідно до завдань реалізації економічної стратегії суб’єкта господарювання.

Прикладне застосування запропонованого науково-методичного підходу створить можливості виходу зі збиткового становища франчайзингових туристичних мереж, що можливо завдяки повній ідентифікації її фінансового потенціалу. Сам франчайзинг є важливим інструментом розвитку малого бізнесу й однією з найсучасніших моделей організації та здійснення підприємницької діяльності, адже ведення бізнесу за такою моделлю вирішує низку актуальних проблем малого бізнесу, головними з яких є обмеженість у матеріальних, фінансових, трудових, інформаційних ресурсах господарювання.

Посилання

«Turisticheskaya otrasl' poteryala bolee 700 mlrd iz-za pandemii, – OON», [Online], available at: https://informator.ua/ru/turisticheskaya-otrasl-poteryala-bolee-700-mlrd-iz-za-pandemii-oon/

Kornijchuk, G.V. (2016), «Harakterystyka finansovogo potencialu pidpryjemstva jak ekonomichnoi' harakterystyky», Ekonomika APK, No. 11, pp. 44–49.

Kulish, G.P. and Chepka, V.V. (2017), «Finansovyj potencial pidpryjemstva ta jogo rol' v umovah nestabil'noi' ekonomiky», Statystyka Ukrai'ny, No. 1, pp. 29–35.

Bondar, O.A., Kulikov, P.M. and Kapinos, O.M. (2017), «Ocinka finansovogo potencialu pidpryjemstva», Ekonomichnyj visnyk, No. 4, pp. 161–165.

Nonik, V.V. and Polchanov, A.Ju. (2017), «Finansovyj potencial jak ekonomichna kategorija», Investycii': praktyka ta dosvid, No. 17, pp. 5–9.

Nagornjuk, O.V. (2018), «Klasyfikacii' vydiv finansovogo potencialu pidpryjemstva», Intelekt XXI, No. 1, pp. 104–109.

Aref’jeva, O.V., Andrijenko, M.M. and Kravchenko, O.R. (2018), «Upravlinnja finansovym potencialom pidpryjemstva», Ekonomika i suspil'stvo, No. 18, pp. 252–257.

Grynchuc'kyj, V.I. and Blashhak, B.Ja. (2019), «Teoretychni aspekty formuvannja mehanizmu naroshhuvannja finansovogo potencialu pidpryjemstv», Shidna Jevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnja, Issue 3 (20), pp. 177–182.

Stojanenko, I.V., Zubko, T.L. and Tereshhenko, A.M. (2019), «Ocinka finansovogo potencialu pidpryjemstva», Ekonomika. Finansy. Pravo, No. 6/2, pp. 20–25.

Brjuhovec'ka, N.Ju., Buljejev, I.P. and Ivanenko, L.V. (2019), «Model' upravlinnja finansovym potencialom pidpryjemstva: funkcional'nyj pidhid», Biznes Inform, No. 8, pp. 129–135.

Sauh, I.V. (2017), Strategichnyj analiz finansovogo potencialu turystychnyh pidpryjemstv: teorija, metodologija, organizacija, monografija, Vyd-vo ZhDU im. I.Franka, Zhytomyr, 420 p.

Mnyh, Je.V., Bardash, S.V., Shevchuk, O.A. et al. (2011), Kontrol' u systemi innovacijnogo menedzhmentu pidpryjemstva, monografija, in Mnyh, Je.V. (ed.), Nac. torg.-ekon. un-t, Kyi'v, 452 p.

Zagnitko, A.P. (ed.) (2008), Velykyj tlumachnyj slovnyk. Suchasna ukrai'ns'ka mova vid A do Ja, TOV «BAO», Donec'k, 704 p.

Mochernyj, S.V., Larina, Ja.S., Ustenko, O.A. and Jurij, S.I. (2006), Ekonomichnyj encyklopedychnyj slovnyk, in 2 vol., in Mochernyj, S.V. (ed.), Svit, L'viv, Vol. 2, 568 p.

Mochernyj, S.V., Larina, Ja.S., Ustenko, O.A. and Jurij, S.I. (2006), Ekonomichnyj encyklopedychnyj slovnyk, in 2 vol., in Mochernyj, S.V. (ed.), Svit, L'viv, Vol. 1, 616 p.

Mel'nychenko, S. and Tkachuk, T. (2015), «Franchajzyngovi merezhi turystychnyh pidpryjemstv», Visnyk KNTEU, No. 4 (102), pp. 30–43.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-12

Як цитувати

Бардаш , С. В. ., & Петрук , О. М. . (2021). Ідентифікація фінансового потенціалу франчайзингової туристичної мережі: гносеологічний дискурс. Економіка, управління та адміністрування, (1(95), 69–75. https://doi.org/10.26642/ema-2021-1(95)-69-75

Номер

Розділ

ФІНАНСИ, БАНКІВСЬКА СПРАВА ТА СТРАХУВАННЯ