Облікове відображення господарських операцій з придбання бренд-активів підприємства

Автор(и)

  • Наталія Степанівна Стойка Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ, Ukraine
  • Вікторія Вікторівна Поплавська Державний університет «Житомирська політехніка», Ukraine https://orcid.org/0000-0002-0531-9796

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2020-4(94)-74-78

Ключові слова:

бренд, брендинг, торгова марка, нематеріальний актив, облік торговельних марок

Анотація

Визначено, що одним із основних показників ставлення споживача до бренда є лояльність. Розглянуто показники, за якими можна визначити міру лояльності споживачів до бренду. Визначено загальні характеристики бренда, зокрема: бренд існує в свідомості споживача, він має унікальний набір цінностей, призначений для ідентифікації товарів або послуг виробника; бренд – це об’єкт інтелектуальної власності, що складається із сукупності матеріальних, нематеріальних елементів і відображає характеристики товару, його унікальні ознаки; бренд – маркетинговий інструмент, що має певну цінність для продавців та споживачів товарів, сприяє економічному розвитку підприємства і формуванню взаємовигідних відносин з партнерами; на відміну від торгової марки бренд не можна реєструвати і контролювати, а також прив’язати до якогось географічного місця. Встановлено існуючі підходи до побудови методики бухгалтерського обліку торгових марок та брендів, які можуть відрізнятися залежно від того, чи придбані такі активи або були створені самим підприємством. Уточнено питання нарахування амортизації на придбані права на торгову марку. Розкрито порядок передачі виключних прав власності на торгову марку. Запропоновано господарські операції придбання виключно майнових прав на торгову марку.

Біографії авторів

Наталія Степанівна Стойка, Закарпатський угорський інститут імені Ференца Ракоці ІІ

N.S. Stoyka

Вікторія Вікторівна Поплавська, Державний університет «Житомирська політехніка»

V.V. Poplavska

Посилання

Aaker, A.D. (2003), Sozdanie sil'nykh brendov, transl. from Engl., Izdatel'skii dom Grebennikova, M., 440 p., [Online], available at: https://www.studmed.ru/view/aaker-da-sozdanie-silnyh-brendov_0cb686455ff.html?page=43

Veleshhuk, S.S., Brend-menedzhment v strategichnomu rozvytku pidpryjemstv, [Online], available at: http://www.disslib.org/brend-menedzhment-v-stratehichnomu-rozvytku-pidpryyemstv.html

Devis, S.M. (2001), Upravlenie aktivami torgovoi marki, Piter, SPb., 272 p.

Zozul'ov, O.V. (2002), «Brendyng chy antybrendyng. Shho vybraty v Ukrai'ni?», Marketyng v Ukrai'ni, No. 4, pp. 26–28.

MSBO 38 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/929_050

Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, Pro zatverdzhennja typovyh form pervynnogo obliku ob’jektiv prava intelektual'noi' vlasnosti u skladi nematerial'nyh aktyviv, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1580-04#Text

Ministerstvo finansiv Ukrai'ny, P(s)BO 8 «Nematerial'ni aktyvy», [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0750-99

Tretjak, V.P. (2008), «Aktyv brendu: vymirjuvachi, ocinky (Part 3)», Galuzevi rynky, No. 5–6 (18), [Online], available at:https://refdb.ru/look/1992872-p2.html

Cyvil'nyj kodeks Ukrai'ny, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#Text

Shilina, Yu. (2010), «Bezuprechnost' – kak osnova kapitala», propel.ru: reklamnyi portal, [Online], available at: http://propel.ru/pub/290.php

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-29

Як цитувати

Стойка, Н. С., & Поплавська, В. В. (2020). Облікове відображення господарських операцій з придбання бренд-активів підприємства. Економіка, управління та адміністрування, (4(94), 74–78. https://doi.org/10.26642/ema-2020-4(94)-74-78

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ