Вимірювання соціальних нематеріальних активів як фактора впливу на формування соціального капіталу

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2020-3(93)-28-34

Ключові слова:

нематеріальний актив, соціальний капітал, методи оцінки активів, соціальна мережа, інвестиції

Анотація

Обґрунтовано зростання ролі нематеріальних активів в умовах трансформації економіки. Виокремлено проблеми обліку нематеріальних активів, що потребують вирішення. Вартість компанії визначається як її матеріальними, так і нематеріальними активами. В сучасних умовах розвитку важливим нематеріальним активом, що створює цінність, стає соціальна цифрова присутність підприємства. Для підвищення рівня взаємодії з клієнтами бізнес використовує різні способи, зокрема соціальні мережі стали такими універсальними інструментами. До соціальних нематеріальних активів належать: вебсайти, чатботи, блоги, бібліотеки ЗМІ, сторінки в соціальних мережах тощо. Інвестиції в створення соціальних нематеріальних активів суттєво збільшуються щорічно, а це, в свою чергу, спонукає стейкхолдерів усіх рівнів до запиту на представлення точної та об’єктивної інформації щодо таких активів. Хоча сьогодні не існує загальновизнаного методу оцінювання соціальних нематеріальних активів, для їх оцінки доцільно розглядати методи, які застосовуються під час оцінки об’єктів права інтелектуальної власності. Представлення неповної інформації про вартість підприємства та інструменти генерування доходів впливає на викривлення показників фінансово-майнового стану, оцінку його фінансової стабільності, платоспроможності, ліквідності, здатності до залучення інвестицій. Діючі стандарти та методичні рекомендації бухгалтерського обліку, як міжнародні, так і національні, забороняють капіталізувати витрати на створення нематеріальних активів у соціальних мережах та мережі Інтернет. Подальші дослідження цієї проблеми розвиватимуть не тільки напрям тестування досліджуваних підходів та методів до оцінки соціальних нематеріальних активів, які впливають на формування соціального капіталу, але й напрям розробки інших методів оцінки нематеріальних активів, зокрема українських підприємств.

Біографія автора

Дмитро Миколайович Захаров, Державний університет "Житомирська політехніка"

D.M.Zakharov 

Посилання

Statista.com, «Ad spending in the Social Media Advertising segment», [Online], available at: https://www.statista.com/outlook/220/109/social-media-advertising/united-states

Ahonen, G. (2000), Generative and commercially exploitable intangible assets. Classification of intangibles, Groupe HEC, Jouy-en-Josas, pp. 206–213.

Andriessen, D. and Tiessen R. (2000), «Weightless Weight – Find your real value in a future of intangible assets», Pearson Education, London.

Brooking, A. (1996), Intellectual Capital, International Thomson Business Press, London.

Paulandpaul, «Can You Protect Your Brand Identity by Trademarking a Hashtag?», [Online], available at: https://www.paulandpaul.com/trademarking-hashtag-brand-identity

Edvinsson, L. and Malone, M. (1997), Intellectual Capital: Realizing Your Company’s True Value by Finding its Hidden Brainpower, HarperBusiness, New York.

International Federation of Accountants, [Online], available at: ifac.org

Mayo, A. (2001), The Human Value of the Enterprise: Valuing People as Assets – Monitoring, Measuring, Managing, Nicholas Brealey Publishing, London.

MediaPost, «Most Marketers Will Spend More on Social Media in 2014», [Online], available at: http://www.mediapost.com/publications/article/213850/most-marketers-will-spendmore-on-social-media-in.html

Petty, R. and Guthrie, J. (2000), «Intellectual capital literature overview: measurement, reporting and management», Journal of Intellectual Capital, Vol. 1, No. 2, pp. 155–176.

Reilly, Robert F. and Schweihs, Robert P. (1999), «Valuing Intangible Assets», Library of Congress Cataloging-in-Publication Data, pр. 113, [Online], available at: https://sub.bvresources.com/bvstore/PDFs/PUB25.pdf

Roos, J., Roos, G., Dragonetti, N. and Edvinsson, L. (1997), Intellectual Capital: Navigating the New Business Landscape, Macmillan Press ltd, London.

Marketing Land, «Social media ad spend to surpass print for first time», [Online], available at: https://marketingland.com/social-media-ad-spend-to-surpass-print-for-first-time-268998

Zenith Media, «Social media overtakes print to became the third largest advertising channel», [Online], available at: https://www.zenithmedia.com/social-media-overtakes-print-to-become-the-third-largest-advertising-channel/

Stelzner, A., «2015 Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses», [Online], available at: http://www.socialmediaexaminer.com/SocialMediaMarketingIndustryReport2015.pdf

Sveiby, K. (1997), The New Organizational Wealth: Managing and Measuring Knowledge-based Assets, Barrett-Kohler Publishers, San Francisco.

Ocean Tomo, «Intangible Asset Market Value study», [Online], available at: https://www.oceantomo.com/intangible-asset-market-value-study/

Business Insider, «The Social-Media Advertising Report: Growth Forecasts, Market Trends, And The Rise Of Mobile», [Online], available at: http://www.businessinsider.com/social-media-advertising-spending-growth-2014-9

«World Intellectual Property Report 2017. Intangible Capital in Global Value», [Online], available at: https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_944_2017.pdf

Gorohovec', Ju.A. (2017), «Pidhody shhodo udoskonalennja obliku nematerial'nyh aktyviv potrebam vartisno-orijentovanogo upravlinnja», Visnyk ZhDTU, Serija Ekonomichni nauky. No. 2 (80), pp. 3–7.

Legenchuk, S.F. (2016), «Problemy buhgalters'kogo obliku komercializacii' nematerial'nyh aktyviv», Visnyk ZhDTU, Serija Ekonomichni nauky, No. 1 (75), pp. 18–22.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-07

Як цитувати

Захаров, Д. М. (2020). Вимірювання соціальних нематеріальних активів як фактора впливу на формування соціального капіталу. Економіка, управління та адміністрування, (3(93), 28–34. https://doi.org/10.26642/ema-2020-3(93)-28-34

Номер

Розділ

ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ