Визначення категоріального апарату маркетинг-менеджменту
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2020-2(92)-28-33Ключові слова:
маркетинг, маркетинг-менеджмент, споживач, покупець, маркетинг-мікс, 4PАнотація
Статтю присвячено ідентифікації категоріального апарату маркетинг-менеджменту. З’ясовано, що роль управління маркетинговою діяльністю в сучасних умовах важко переоцінити. Це обумовлено необхідністю побудови дієвих комунікацій зі споживачами. Встановлено, що запорукою побудови ефективної та раціональної системи управління маркетинговою діяльністю є чітка ідентифікація ключових категорій у визначеній сфері. Обґрунтовано, що базовим поняттям маркетинг-менеджменту є власне категорія «маркетинг», до визначення змісту якої наразі існує значна кількість підходів. На підставі аналізу існуючих підходів до трактування досліджуваного поняття запропоновано авторське тлумачення маркетингу як комплексної управлінської діяльності, спрямованої на реалізацію суспільних та корпоративних інтересів підприємства шляхом побудови дієвої системи комунікації зі стейкхолдерами суб’єкта бізнесу, насамперед зі споживачами. Розглянуто систему основних категорій у контексті маркетинг-менеджменту, що містить власне маркетинг, об’єкт впливу маркетингової діяльності (споживачі, покупці, клієнти), а також інструменти маркетингу (маркетинг-мікс). Визначено різницю між поняттями «споживач», «покупець» та «клієнт» з позиції суб’єкта бізнесу. Реалізація впливу на потреби споживачів, а також побудова системи комунікації здійснюється через відповідний інструментарій маркетингу. Визначено поняття та зміст маркетинг-міксу як однієї із ключових категорій маркетинг-менеджменту. Ідентифіковано ключові компоненти маркетинг-міксу за класичним підходом 4Р та за підходом 7Р. З’ясовано, що основними елементами маркетинг-міксу є товар (product), ціна (price), місце (place), просування (promotion).Посилання
Guzenko, G.M. (2017), «Upravlinnja ta vdoskonalennja marketyngovoi' dijal'nosti na pidpryjemstvi», Ekonomika i suspil'stvo, No. 12, pp. 227–234.
Ivanenko, V.O. and Jurkivs'ka, L.J. (2015), «Marketyngova dijal'nist' jak vazhlyvyj biznes-proces pidpryjemstv-vyrobnykiv prodovol'chyh tovariv», Problemy teorii' ta metodologii' buhgalters'kogo obliku, kontrolju i analizu, No. 3 (33), pp. 67–81.
Lukan, O.M. (2014), «Ekonomichna sutnist' marketyngovoi' dijal'nosti pidpryjemstva», Ekonomichnyj prostir, No. 84, pp. 172–180.
Olijnyk, O.V. and Ivanenko, V.O. (2016), «Marketyngovyj potencial promyslovyh pidpryjemstv Ukrai'ny», Visnyk ZhDTU, No. 1 (75), pp. 97–103.
Pavlenko, I.I. and Dashevs'ka, T.Sh. (2015), «Ponjattja ta sut' marketyngu v dijal'nosti pidpryjemstv», Naukovyj visnyk Uzhgorods'kogo nacional'nogo universytetu, No. 3, pp. 92–94.
Verhovna Rada Ukrai'ny (1991), Pro zahyst prav spozhyvachiv, Zakon Ukrai'ny vid 12.05.1991 r., No. 1023-ХII, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12
Shynkarenko, V.G. and Ananko, I.M. (2012), «Etymologija ponjat' «spozhyvach», «pokupec'» i «klijent» ta i'h vykorystannja na avtotransportnyh pidpryjemstvah», Ekonomika transportnogo kompleksu, No. 20, pp. 120–129.
Bachmann, F. and Vaculík, J. (2008), «Instruments for the marketing of services and their implementation», [Online], available at: http://pernerscontacts.upce.cz/08_2008/Bachmann.pdf
Baimbetova, A.A. (2014), «The principle of effective marketing management», Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2nd World Conference On Business, Economics And Management 2013, Vol. 109, pp. 1322–1325, [Online], available at: 10.1016/j.sbspro.2013.12.632
Business Dictionary, WebFinance Inc., [Online], available at : http://www.businessdictionary.com/definition/marketing-tools.html
Blut, M., Teller, C. and Floh, A. (2018), «Testing retail marketing-mix effects on patronage: a meta-analysis», Journal of retailing, No. 2 (94), pp. 113–135, [Online], available at: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2018.03.001
American Marketing Association, «Definitions of Marketing», [Online], available at: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing
Goi, C.L. (2005), «Marketing Mix: A Review of ‘P’», Journal of Internet Banking and Commerce, No. 10 (2), [Online], available at : http://www.icommercecentral.com/open-access/marketing-mix-a-review-of.php?aid=38598
Kotler, P. and Keller, K. (2012), Marketing Management, 14th ed., Prentice Hall, New Jersey, 812 p.
Tkachenko, V. (2017), «Formation of marketing management system of the enterprise», Baltic Journal of Economic Studies, Vol. 3, No. 5, pp. 208–213, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.30525/2256-0742/2017-3-5-208-213
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Катерина Євгеніївна Орлова, Тетяна Юріївна Мельник
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.