Визначення категоріального апарату маркетинг-менеджменту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2020-2(92)-28-33

Ключові слова:

маркетинг, маркетинг-менеджмент, споживач, покупець, маркетинг-мікс, 4P

Анотація

Статтю присвячено ідентифікації категоріального апарату маркетинг-менеджменту. З’ясовано, що роль управління маркетинговою діяльністю в сучасних умовах важко переоцінити. Це обумовлено необхідністю побудови дієвих комунікацій зі споживачами. Встановлено, що запорукою побудови ефективної та раціональної системи управління маркетинговою діяльністю є чітка ідентифікація ключових категорій у визначеній сфері. Обґрунтовано, що базовим поняттям маркетинг-менеджменту є власне категорія «маркетинг», до визначення змісту якої наразі існує значна кількість підходів. На підставі аналізу існуючих підходів до трактування досліджуваного поняття запропоновано авторське тлумачення маркетингу як комплексної управлінської діяльності, спрямованої на реалізацію суспільних та корпоративних інтересів підприємства шляхом побудови дієвої системи комунікації зі стейкхолдерами суб’єкта бізнесу, насамперед зі споживачами. Розглянуто систему основних категорій у контексті маркетинг-менеджменту, що містить власне маркетинг, об’єкт впливу маркетингової діяльності (споживачі, покупці, клієнти), а також інструменти маркетингу (маркетинг-мікс). Визначено різницю між поняттями «споживач», «покупець» та «клієнт» з позиції суб’єкта бізнесу. Реалізація впливу на потреби споживачів, а також побудова системи комунікації здійснюється через відповідний інструментарій маркетингу. Визначено поняття та зміст маркетинг-міксу як однієї із ключових категорій маркетинг-менеджменту. Ідентифіковано ключові компоненти маркетинг-міксу за класичним підходом 4Р та за підходом 7Р. З’ясовано, що основними елементами маркетинг-міксу є товар (product), ціна (price), місце (place), просування (promotion).

Біографії авторів

Катерина Євгеніївна Орлова, Державний університет "Житомирська політехніка"

K.Ye. Orlova

Тетяна Юріївна Мельник, Державний університет "Житомирська політехніка"

T.Yu. Melnyk

Посилання

Guzenko, G.M. (2017), «Upravlinnja ta vdoskonalennja marketyngovoi' dijal'nosti na pidpryjemstvi», Ekonomika i suspil'stvo, No. 12, pp. 227–234.

Ivanenko, V.O. and Jurkivs'ka, L.J. (2015), «Marketyngova dijal'nist' jak vazhlyvyj biznes-proces pidpryjemstv-vyrobnykiv prodovol'chyh tovariv», Problemy teorii' ta metodologii' buhgalters'kogo obliku, kontrolju i analizu, No. 3 (33), pp. 67–81.

Lukan, O.M. (2014), «Ekonomichna sutnist' marketyngovoi' dijal'nosti pidpryjemstva», Ekonomichnyj prostir, No. 84, pp. 172–180.

Olijnyk, O.V. and Ivanenko, V.O. (2016), «Marketyngovyj potencial promyslovyh pidpryjemstv Ukrai'ny», Visnyk ZhDTU, No. 1 (75), pp. 97–103.

Pavlenko, I.I. and Dashevs'ka, T.Sh. (2015), «Ponjattja ta sut' marketyngu v dijal'nosti pidpryjemstv», Naukovyj visnyk Uzhgorods'kogo nacional'nogo universytetu, No. 3, pp. 92–94.

Verhovna Rada Ukrai'ny (1991), Pro zahyst prav spozhyvachiv, Zakon Ukrai'ny vid 12.05.1991 r., No. 1023-ХII, [Online], available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-12

Shynkarenko, V.G. and Ananko, I.M. (2012), «Etymologija ponjat' «spozhyvach», «pokupec'» i «klijent» ta i'h vykorystannja na avtotransportnyh pidpryjemstvah», Ekonomika transportnogo kompleksu, No. 20, pp. 120–129.

Bachmann, F. and Vaculík, J. (2008), «Instruments for the marketing of services and their implementation», [Online], available at: http://pernerscontacts.upce.cz/08_2008/Bachmann.pdf

Baimbetova, A.A. (2014), «The principle of effective marketing management», Procedia – Social and Behavioral Sciences, 2nd World Conference On Business, Economics And Management 2013, Vol. 109, pp. 1322–1325, [Online], available at: 10.1016/j.sbspro.2013.12.632

Business Dictionary, WebFinance Inc., [Online], available at : http://www.businessdictionary.com/definition/marketing-tools.html

Blut, M., Teller, C. and Floh, A. (2018), «Testing retail marketing-mix effects on patronage: a meta-analysis», Journal of retailing, No. 2 (94), pp. 113–135, [Online], available at: https://doi.org/10.1016/j.jretai.2018.03.001

American Marketing Association, «Definitions of Marketing», [Online], available at: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing

Goi, C.L. (2005), «Marketing Mix: A Review of ‘P’», Journal of Internet Banking and Commerce, No. 10 (2), [Online], available at : http://www.icommercecentral.com/open-access/marketing-mix-a-review-of.php?aid=38598

Kotler, P. and Keller, K. (2012), Marketing Management, 14th ed., Prentice Hall, New Jersey, 812 p.

Tkachenko, V. (2017), «Formation of marketing management system of the enterprise», Baltic Journal of Economic Studies, Vol. 3, No. 5, pp. 208–213, [Online], available at: http://dx.doi.org/10.30525/2256-0742/2017-3-5-208-213

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Орлова, К. Є., & Мельник, Т. Ю. (2020). Визначення категоріального апарату маркетинг-менеджменту. Економіка, управління та адміністрування, (2(92), 28–33. https://doi.org/10.26642/ema-2020-2(92)-28-33

Номер

Розділ

МЕНЕДЖМЕНТ