Роль менеджера у розвитку потенціалу сучасного працівника
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2020-2(92)-22-27Ключові слова:
потенціал, менеджмент, керівник, компетенція, управління розвиткомАнотація
Дослідження присвячено висвітленню питань, пов’язаних із розвитком потенціалу сучасного працівника. Розглянуто окремі аспекти особливостей розвитку та ролі менеджменту на підприємствах і в організаціях. У статті описано новітні тенденції у теорії і практиці управління ХХІ століття, зокрема вихід на перше місце «людського фактора».Метою дослідження є формування системного погляду на роль менеджменту у забезпеченні ефективного розвитку персоналу організацій, що дозволить їм не лише «вижити», а й виграти у складних конкурентних умовах. Для проведення дослідження використано такі методи: порівняння, аналізу і синтезу інформації, збору й узагальнення інформації.
Важливе місце в статті відведено розгляду тих аспектів зовнішнього середовища, які зумовили неминучість зміщення пріоритетів у системі управління персоналом сучасної компанії, на базі яких можливий їх ефективний розвиток. Одним із таких пріоритетів стає обов’язковий розвиток компетенцій працівників різного рівня та фаху, що в свою чергу передбачає освоєння та реалізацію не лише комплексу сучасних професійних знань, практичних навичок, а й вміння використовувати сучасні технології комунікацій, отримувати нові знання, розвивати емоційний інтелект тощо.
У роботі розглянуто практичні аспекти втілення нового підходу в управлінні персоналом та ключові «точки» уваги з боку менеджменту компанії. Такими «точками» визнано формування спільних цінностей усередині компанії; налагодження порозуміння між усіма ланками процесу вироблення (надання) та споживання продукту: власниками, інвесторами, співробітниками, споживачами та іншими зацікавленими особами; формування відчуття впевненості у співробітників та їх коучингова підтримка; забезпечення гнучкості та жвавості у відносинах, паритетні основи відносин між керівництвом і підлеглими.
Визначено, що так звані високопотенційні працівники (HiPo) є найбільш перспективними у довгостроковій перспективі. У статті наведено перелік основних завдань менеджменту компанії стосовно розвитку таких працівників із метою отримання найбільшої віддачі від них у подальшому. Описані пропозиції можуть бути використані у практичній діяльності будь-якої компанії, яка прагне зайняти гідне місце в сучасній економіці.
Посилання
Woodcock, M. and Francis, D. (2001), Relentless manager: for the leader-practitioner, Delo, M., 320 p.
Adizes, I. and Madanes, I. (2015), From stagnation to growth. How to unlock and develop the potential of a business leader: a business book, Translated by Chedia, A.V., Mann, Ivanov & Ferber, M.,144 p.
Groysberg, B., «7 main qualities of a good leader», Harvard Business Review Scientific and Popular Magazine, [Online], available at: http://hbr-russia.ru/karera/lichnye-kachestva-i-navyki/p13600/
Niven, Paul R. (2004), A Balanced Scorecard. Step by step: maximize efficiency and consolidate results, Translated by Kanikevich, O.D., Business Book Balance, Dnepropetrovsk, 328 p.
Zbritskaya, T.P., Savchenko, G.O. and Tatarevskaya, M.S. (2013), Personnel development management, textbook, in Tatarevskaya, M.S. (ed.), Atlanta, Odessa, 427 p.
The modern management paradigm, [Online], available at: http://referat911.ru/Management/suchasna-upravlnska-paradigma/112885 1965942
Vikhanskii, O. (2002), «Management of the dead. The next one is a marketer», Kommersant Money, No. 6, Р. 41.
Roberts, K., «Management has died. Marketing is dead. The strategy is dead», lecture, [Online], available at: https://republic.ru/posts/l/821687
Fatkin, L. (2001), «Utopias, myths and illusions of management», Problems of management theory and practice, No. 5, pp. 92–96.
Korsikova, N.M. and Cherevaty, V.M. (2019), «A systematic approach to improving the personal performance of the modern leader», Economics of the food industry, Vol. 11, Issue 1, [Online], available at: https://www.fie.onaft.edu.ua/
Boyko, M.M. (2014), «Formation of values, norms and beliefs as a way to create basic foundations of social capital of service companies», Bulletin of the Carpathian University, Serija Economy, Issue X, pp. 137–142.
Rock, D. (2013), Brain. How to use your maximum and congestion capabilities, Alpina Publisher, M.
Uzhakina, Yu., «Management potential: how to measure and change it», Corporate management, [Online], available at: https://www.cfin.ru
Kozak, K.B. (2011), «Management of the development of labor potential of the personnel of the enterprise», D.Sc. Thesis, spec. 08.00.04 Economics and Management of Enterprises, Kherson International University of Business and Law, Kherson, Ukraine, 245 р.
«High Potential Employee Management (HiPo) as the focus of HR policy», [Online], available at: https://hr-portal.ru/blog/
«HiPo detection», [Online], available at: https://www.shl.ru/reshenija-dlja-hr/razvitie/hipo
«Working with HiPo: where to look for them and why they are needed», [Online], available at: https://www.e-xecutive.ru
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Наталя Миколаївна Корсікова, Катерина Богданівна Козак
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.