Процедура формування комунікативної політики підприємства зі стейкхолдерами
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2020-2(92)-7-14Ключові слова:
корпоративна соціальна відповідальність, діалог, комунікація, комунікативна політика, стейкхолдери, підприємствоАнотація
Імплементація принципів соціальної відповідальності у діяльність вітчизняних підприємств забезпечує інтеграцію українських підприємств у світове глобальне бізнес-середовище, яке використовує стратегії корпоративної соціальної відповідальності як дієвий інструмент сталого розвитку. Важливим аспектом глобального бізнесу є використання принципів прозорості та відкритості, що передбачають посилення ролі інформації, комунікації у діяльності організацій. Саме тому для вітчизняних підприємств нагальним є завдання розробки процедур формування комунікативної політики, яка б враховувала сучасні світові тенденції у цій сфері. Метою статті є розробка процедури формування комунікативної політики підприємства на засадах визначення стейкхолдерів.Авторами проаналізовано термінологію стосовно комунікативної політики підприємств та підходи до її формування. Було встановлено, що корпоративна соціальна відповідальність на основі концепції стейкхолдерів є невід’ємною умовою успішності розвитку бізнес-структур на сучасному етапі. Її підґрунтям є ведення діалогу з усіма зацікавленими сторонами, що передбачає використання певних комунікацій та формування комунікативної політики. Виявлено певну неоднозначність сприйняття термінів «комунікаційна політика» та «комунікативна політика», які запропоновано тлумачити синонімічно та розуміти як цілеспрямовану діяльність підприємства зі встановлення та підтримання сприятливих взаємовідносин із стейкхолдерами на основі комунікацій для забезпечення взаємного сталого розвитку. Авторським колективом запропоновано процедуру формування комунікативної політики підприємства, яка базується на ідентифікації стейкхолдерів, встановленні збалансованості їхніх інтересів та визначені каналів комунікацій. Запропонована процедура є невід’ємною складовою КСВ-стратегії підприємства.
Посилання
Kravchenko, O. (2014), «Stejkholdery jak agenty zovnishnih ta vnutrishnih komunikacij v organizacijah sfery masovogo sportu ta sportu dlja vsih», Moloda sportyvna nauka Ukrai'ny, Vol. 4. pp. 47–52.
Laguta, Ja.M. (2017), «Stejkholders'kyj pidhid v korporatyvnij social'nij vidpovidal'nosti kompanii», Naukovyj visnyk Mizhnarodnogo gumanitarnogo universytetu, No. 1. pp. 130–133.
Smachylo, V.V., Halina, V.Ju. and Skrypka, I.A. (2019), «Formuvannja social'noi' zvitnosti budivel'nyh pidpryjemstv», Ekonomika, upravlinnja ta administruvannja, No. 4. pp. 189–194.
Smachylo, V.V., Halina, V.Ju. and Vasyl'jeva, T.S. (2018), «Social'na vidpovidal'nist' biznesu kriz' pryzmu komunikacij zi stejkholderamy», Efektyvna ekonomika, No. 9, [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6538
Smachylo, V.V., Kolmakova, O.M. and Kolomiiets, Yu.V. (2017), «Protsedura analizu steikkholderiv pidpryiemstva», Ekonomika ta suspilstvo, No. 12, [Online], available at: http://economyandsociety.in.ua/journal-12/19-stati-12/1334-smachilo-v-v-kolmakova-o-m-kolomiets-yu-v
Kalinichenko, L.L. and Ustilovs'ka, A.S. (2017) «Svitovyj dosvid vedennja social'no orijentovanogo biznesu», Naukovo-vyrobnychyj zhurnal «Biznes-navigator», No. 4-2 (43), pp. 71–75.
Kurinna, I., Maliarchuk, V., Saprykina, M., Supruniuk, M. and Trehub, O. (2015), Prozorist' i korporatyvna social'na vidpovidal'nist', Polihrafiia «Juston», K., 47 p.
Saprykina, M., Ljashenko, O., Sajensus, M. and Mis'ko, G. et al. (2011), Korporatyvna social'na vidpovidal'nist': modeli ta upravlins'ka praktyka, in Red'kin, O. (ed.), TOV «Farbovanyj lyst», K., 480 p.
Abrosimova, E.B. and Sedel'nikova, Y.M. (2013), Sistemnyi analiz steikkholderov, [Online], available at: http://www.hse.ru/data/2013/03/05/1292978681
Standart AA1000SES 2015, [Online], available at: https://www.accountability.org/wp-content/uploads/2016/10/AA1000SES_2015.pdf
Mizhnarodna organizacija standartyzacii', Kerivnyctvo z social'noi' vidpovidal'nosti ISO/DIS 26000, [Online], available at: isotc.iso.org
Harchuk, D.L. and Klimova, I.O., Komunikacijna polityka jak skladova kompleksu marketyngu pidpryjemstva, [Online], available at: http://eprints.zu.edu.ua/24990/1/Kharchuk.PDF
Pavlenko, I.G. (2013), «Komunikacijna polityka jak element systemy marketyngu pidpryjemstva u procesah suchasnogo komunikacijnogo suspil'stva», Akademichnyj ogljad, No. 1 (38), pp. 109–113.
Sljusarjeva, L.A. and Kostina, O.M. (2016), Udoskonalennja komunikacijnoi' polityky pidpryjemstva, [Online], available at: http://economyandsociety.in.ua/journal/16_ukr/74.pdf
Myroshnychenko, Ju.O., Lantushenko, D.S. and Zelens'ka, K.V. (2019), «Vplyv KSV-komunikacii' na maksymizaciju vartosti pidpryjemstva», Shidna Jevropa: ekonomika, biznes ta upravlinnja, Issue 6 (23), pp. 329–334, [Online], available at: DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.23-49
Freeman, E. (1984), Strategic Management: A stakeholder approach, Pitman, Boston, 266 p., [Online], available at: http://bookre.org/reader?file=1164948&pg=6
Kolot, A.M., Grishnova, O.A. and Gerasymenko, O.O. et al. (2015), Social'na vidpovidal'nist', navch. posib., in D.Sc. Kolota, A.M. (ed.), KNEU, K., 519 p.
Vojnarenko, S.M. (2011), «Komunikatyvna polityka pidpryjemstv v suchasnyh umovah», Visnyk Hmel'nyc'kogo nacional'nogo universytetu, No. 6, Vol. 2, pp. 51–54.
Komunikatyvna polityka, [Online], available at: https://moyaosvita.com.ua/marketing/komunikativna-politika/
Komunikatyvna polityka organizacii', [Online], available at: https://studfile.net/preview/5043857/page:15/
Koncepcija projektu Zakonu Ukrai'ny «Pro osnovni zasady derzhavnoi' komunikatyvnoi' polityky», [Online], available at: https://www.kmu.gov.ua/npas/243246389
Dragomyrec'ka, N.M., Kandagura, K.S. and Bukach, A.V. (2017), Komunikatyvna dijal'nist' v derzhavnomu upravlinni, ORIDU NADU, Odesa, 180 p.
Dniprenko, N. (2013), «Zaprovadzhennja komunikatyvnoi' polityky – ob'jektyvnyj vyklyk chasu», [Online], available at: http://visnyk.academy.gov.ua/wp-content/uploads/2013/11/2009-4-11.pdf
Kanishhenko, O.L. (2004), Mizhnarodnyj marketyng: Teorija i gospodars'ki sytuacii', IVC «Politehnika», K., 152 p.
Afanas'ev, N.V. and Goncharov, A.B. (2004), Ekonomika predpriyatiya, YD «YNZhEK», H., 528 p.
Balabanova, L.V., Holod, V.V.and Balabanova, I.V. (2012), Marketyng pidpryjemstva, Centr uchbovoi' literatury, K., 612 p.
Burjak, P.Ju., Karpins'kyj, B.A. and Karpova, Ja.Ju. (2008), Marketyng, Profesional, L'viv, 318 p.
Ivashhenko, V.I. and Boljuh, M.A. (1999), Ekonomichnyj analiz gospodars'koi' dijal'nosti, ZAT «Nichlava», K., 204 p.
Magalec'kyj, A.V. (2010), «Komunikacijna polityka jak efektyvnyj instrument pidvyshhennja konkurentospromozhnosti pidpryjemstv gotel'nogo gospodarstva», [Online], available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=391
Oklander, M.A., Lytovchenko, I.L. and Botushan, M.I. (2011), Marketyngovi komunikacii' promyslovyh pidpryjemstv v umovah informacijnoi' ekonomiky, Znannja, K., 265 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Людмила Леонідівна Калініченко, Валентина Володимирівна Смачило, Дарина Володимирівна Попович, Ольга Володимирівна Авдієвська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.