Інституціональне забезпечення координованої реалізації податкової політики на сучасному етапі розвитку українського суспільства
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2020-1(91)-104-107Ключові слова:
інституції, державна податкова політика, механізми державного управління, інституціональний механізм, податкова система, податковий менеджмент, податкове адмініструванняАнотація
Досліджено інституціональне забезпечення координованої реалізації податкової політики на сучасному етапі розвитку українського суспільства. В контексті розгляду цього питання охарактеризовано інституціонально-організаційне забезпечення реалізації податкової політики. Серед інститутів (організацій), які здійснюють реалізацію податкової політики, виокремлено такі органи влади – Міністерство фінансів України, Державну податкову службу України та її територіальні підрозділи. Визначено основні пріоритети Міністерства фінансів України у забезпеченні формування та реалізації державної податкової політики, якими є: підвищення ефективності, стабільності та прогнозованості податкової системи; підвищення якості та ефективності податкового адміністрування; ефективне акумулювання ресурсів, необхідних для виконання державою своїх функцій; забезпечення справедливості та рівності податкової системи, її адаптацію до норм та правил Європейського Союзу; відсутність негативного впливу для ведення бізнесу та сприяння економічному розвитку; розширення бази оподаткування. Розглядаючисучасну організаційну структуру податкових органів, зазначено, що вона є досить громіздкою і не забезпечує цілісного інформаційного простору між організаціями та не відповідає принципам євроінтеграції. З’ясовано, що однією з ефективних форм навчання податківців є підвищення кваліфікації, оскільки справлянням податків повинні займатисяпрофесійно підготовлені люди. З вище зазначеного доведено, що створення та підтримання ефективної системи підвищення кваліфікації кадрів податкової служби є одним із пріоритетних напрямів її реформування. Запропоновано шляхи удосконалення інституціонального механізму реалізації державної податкової політики, а саме встановлення:сфери компетенції та повноваження кожної посадової особи, вимог до посадових осіб у межах наданих повноважень; ідентифікації посадових осіб органів державної податкової служби на всіх електронних податкових документах, що надаються платникам податку (квитанціях, повідомленнях, листах, витягах), якщо такі документи надходять із порушенням строків або обмежують платників податку в реалізації їхніх прав та обов’язків (зокрема блокують надання електронної звітності, податкових накладних, свідчать про затримання в реєстрації податкових накладних); чітких критеріїв оцінки діяльності служби та кожної посадової особи; відповідальність кожної посадової особи за порушення таких вимог.
Посилання
Voronkova, O. (2015), «Organizational principles of tax management», Ekonomika, pravo, No. 1 (28), pp. 104–109.
Il'jashenko, V. (2017), «Podatkova polityka v systemi reguljuvannja social'no-ekonomichnogo rozvytku derzhavy», Ekonomika ta derzhava, No. 8, pp. 22–24.
Kas'janenko, M. (2001), Organizacija roboty ta upravlinnja organamy derzhavnoi' podatkovoi' sluzhby Ukrai'ny, Akademija DPS Ukraژny, Irpin', 229 p.
Kurnosov, O. (2015), «Bjudzhetno-podatkovi instrumenty jak osnova decentralizacii' vlady v Ukrai'ni», Mogyljans'ki chytannja – 2015: dosvid ta tendenciٿ rozvytku suspil'stva v Ukrai'ni: global'nyj, nacional'nyj ta regional'nyj aspekty, ChDU im. Petra Mogyly, Mykolai'v, pp. 37–40.
Mel'tjuhova, N. (2016), Realizacija derzhavno-upravlins'kyh vidnosyn na regional'nomu rivni, HarRI NADU «Magistr», H., 180 р.
Pryhodchenko, L. (2008), «Zabezpechennja efektyvnosti systemy organiv publichnoژ vlady: pytannja formuljuvannja ta vymirjuvannja cilej», Aktual'ni problemy derzhavnogo upravlinnja, ORIDU NADU, Odesa, No. 2 (34), рр. 23–32.
Sokolovs'ka, A. (2013), «Osoblyvosti podatkovoi' systemy Ukrai'ny ta naprjamy i'i' koryguvannja», Finansy Ukrai'ny, No. 9, рр. 28–44.
Trofimova, L. (2010), «Pro garmonizaciju ta adaptaciju zakonodavstva Ukrai'ny u sferi podatkovyh pravovidnosyn do zakonodavstva Jevropejs'kogo Sojuzu», Finansove pravo, No. 1 (11), рр. 19–23.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олексій Вікторович Желай
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.