Перспективи застосування методики «Кайдзен» під час змін у медичній галузі України
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2020-1(91)-66-74Ключові слова:
«Кайдзен», методика, система управління, медична установа, вдосконалення, підвищення продуктивностіАнотація
У наш час – час змін – проходить процес оновлення не тільки сфери бізнесу, але й державної сфери. Державні підприємства мають встигати підлаштовуватися під ситуацію задля того, щоб залучити клієнта. У цій статті було вивчено сутність методики «Кайдзен» у контексті застосування в медичних закладах України під час змін у структурі медичної галузі. Для вирішення поставлених завдань у роботі використовувалися такі загальнонаукові методи дослідження, як опис, порівняння, аналіз, синтез та деякі інші. Було детально вивчено, у чому полягає різниця японського національного характеру із українським у контексті впровадження методики «Кайдзен» на українських підприємствах. Система «Кайдзен» побудована, насамперед, на взаємодії між людьми. Саме тому, насамперед, необхідно заздалегідь опрацьовувати міжособистісні контакти у медичних установах. Було визначено, що методика «Кайдзен» може застосовуватися у різних сферах та галузях, та, насамперед бути застосована у медичній сфері України. Вивчення було проведено на первинному рівні, тому в подальшому тема може бути розкрита більше. Також слід зауважити, що особливістю надання медичних послуг є постійний контакт із клієнтами, тому медичний персонал має розуміти, як вислухати побажання пацієнтів та використати найбільш цінні ідеї для покращення подальшої роботи усієї медичної структури, чим і навчає користуватися методика «Кайдзен». Було визначено основні принципи впровадження методики у медичній сфері, але варто зауважити, що тема є дуже глибокою і потребує подальшого вивчення.
Посилання
Kokoreva, O.O., Sasiiev, V.M. (2016), «Zastosuvannia filosofii Kaidzen dlia suchasnoho upravlinnia kompaniiamy», Molodyi vchenyi, No. 26, pp. 312–315, [Online], available at: https://moluch.ru/archive/130/36195/
Verkhovna Rada Ukrainy (2018), Zakon Ukrainy Pro derzhavni finansovi harantii medychnoho obsluhovuvannia naselennia, Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy, No. 5, stattja 31, [Online], available at: http://zakon.rada.gov.ua/go/2168-19
Gromtseva, O.V., (2019), «Problems of management in the new economic environment on the example of primary health care reform in Ukraine», II International Scientific Conference Development of Socio-Economic Systems in a Global Competitive Environment, Conference Proceedings, May 24th, Baltija Publishing, Le Mans, France, 129 p.
Imai, M. (1986), Kaizen The Key to Japan's Competitive Success, McGraw-Hill Education, New York
Kobell, K. (2011), Motyvacija v styli EKShN. Zahvat zarazlyvyj, transl. from German, Alpina Publisher, Moscow, 192 p.
Maurer, R. (2014), Krok za krokom do dosiahnennia tsili: metod kaidzen, transl. from English, Alpina Publisher, Moscow, 192 р.
Kachalai, V.V. (2013), «Kaidzen – kostinh: yaponskyi pidkhid do upravlinnia vytratamy na promyslovykh pidpryiemstvakh Ukrainy», Regional economics and management: electronic scientific journal, No. 1 (33), [Online], available at: http://eee-region.ru/article/3301
Sadchenko, Ye.V. (2011), «Osoblyvosti «kaidzen» pidkhodu do upravlinnia pryrodovykorystanniam», Ekonomichni innovatsii : zb. nauk. pr., IPREED NAN Ukrainy, Odesa, No. 42, pp. 220–232.
Pechorytsia, Ye.V. (2013), Innovatsiini tekhnolohii u hotelnomu byznesi, monografija, SPbHUSE, Sankt-Peterburg, 128 р.
Bogodistov, Y., Reck, F.M., Moormann, J., and Krupskyi, O.P. (2019), «Wandel im Gesundheitswesen: Analyse der Auswirkungen auf Дrzte und Patienten am Beispiel der Ukraine», Das Gesundheitswesen, [Online], available at: doi:10.1055/a-0894-4775
Danchenko, O.B. and Leps’kyi, V.V. (2018), «Modeli strategichnogo menegmentu medichnih proektiv proektno-orientovanogo medichnogo zakladu», Visnik Natsionalnogo technichnogo universitetu «KhPI», Seria Strategichne upravlinnya, upravlinnya portfelyami, programmami ta proektami, No. 2 (1278), pp. 45–52.
Ursol, G.M., Skrypnik, O.A. and Vasylenko, O.M. (2016), «Organizaciini ta psychologichni aspekty optymizacii nadnormovogo stacionarnogo lijkovogo fondu medichnych zakladiv: dosvid kirovogradskoi oblast», Science Rise: Medical Science, No. 5, pp. 45–50.
Hryniv, L.V. and Pushik, T.V. (2018), «Udoskonalennya menegmentu poliklinichnych zakladiv v umovach
provedennya medichnoi reformy v Ukraini. Masovi mijderjavni trudovi migracii yak vyznachalna oznaka suchasnoi globalizacii», Visnyk Prikarpatskogo universitetu Economica, No. XІІІ, pp. 130–136.
Hromtseva, D. and Krupskyi, O. (2015), «Professional culture and security: an innovative approach to implementing a medical facility», European Journal of Management, Issue 23 (5), pp. 15-23, [Online], available at: doi:10.15421/191517
Kniaziuk, N.F., Kitsul, I.S., Sasina, M.S. and Hurshpon, T.V. (2012), «Vykorystannia kontseptsii Kaizen u diialnosti medychnoi orhanizatsii», Menedzher okhorony zdorovia, No. 8, pp. 6–14.
Sihidov, Yu.I., Rybiantseva, M.S. and Moisieienko, A.S. (2013), «Evoliutsiinyi kharakter rozvytku systemy kaidzen: istorychnyi ta predmetno-universalnyi pidkhody», Finansova analityka: problemy ta rishennia, No. 48, pp. 20–30
Karas, E. (2010), Vykorystannia filosofii «kaidzen» yak suchasnoi praktyky v upravlinni pidpryiemstvom, Poland, [Online], available at: http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/11950/1/104.pdf
Chiarini, A., Baccarani, C. and Mascherpa, V. (2018), «Lean production, Toyota Production System and Kaizen philosophy», The TQM Journal, No. 30 (4), pp. 425–438, [Online], available at: doi:10.1108/tqm-12-2017-0178
Kisielova, Ie., Mirzadzhanov, M. and Nurbaiev D. (2014), Praktychnyi posibnyk z vprovadzhennia metodu Kaidzen na pidpryiemstvakh Uzbekistanu, in Shaikhova, A.E. (ed), Baktria press, Tashkent, 60 p.
Kuznietsov, M.Yu. (2009), Zahalne upravlinnia yakistiu, uchbovyi posibnyk, Vydavnytstvo Tiumenskoho derzhavnoho unyversytetu, Tiumen, 239 p., [Online], available at: http://www.klubok.net/pageid605.html
Cherepanova, Yu.O. (2015), «Orhanizatsiia berezhlyvoho vyrobnytstva v okhoroni zdorovia», zbirnyk naukovykh prats XII Vserosiiskoi nauk.-prakt. konf. Ekonomichni nauky ta prykladni doslidzhennia, Tomsk, pp. 473–477, [Online], available at: http://earchive.tpu.ru/bitstream/11683/15462/1/conference_tpu-2015-C40-V2-091.pdf
Kostenko, T. (2013), «Vykorystannia perevah systemy kaidzen dlia pidvyshchennia produktyvnosti pratsi», Visnyk KNU im. T.Shevchenko, No. 10 (151), pp. 122–126, [Online], available at: https://cyberleninka.ru/article/n/ispolzovanie-preimuschestv-sistemy-kaydzen-dlya-povysheniya-proizvoditelnosti-truda.pdf
Rebukha, L.Z. (2012), «Natsionalnyi kharakter yak formovyiav natsionalnoi idei», Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav, seriia psykholohichna, No. 2, pp. 53–62, [Online], available at:
http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvldu_2012_2(2)__9
Rashydova, A.E. (2009), «Porivnialnyi analiz vykorystannia sotsialnykh resursiv u SShA ta Yaponii», Suchasni humanitarni doslidzhennia, No. 1, pp. 195–201.
Tereshchenko, N.V. (2015), «Osoblyvosti trudovoho mentalitetu ukrainskoi natsii»», Istoryko-politychni studii, No. 1, pp. 76–82, [Online], available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ipc_2015_1_12
Hranko, O. (2017), «Kaidzen ta Total Quality Management – yaponskyi metod upravlinnia», [Online], available at: https://worksection.com/blog/kaizen.html
Yin ,Y., Kaku, I. and Stecke, K.E. (2008), «The evolution of seru production systems throughout Canon», Operations Management Education Review, No. 2 (1), pp. 27–40.
David, A.J. (1990), «The customer/supplier relationship – the Nissan way», Total Quality Management, No. 1 (1), pp. 59–68.
Hansen, M.T. and Baggesen (2009), «From CMMI and Isolation to Scrum, Agile, Lean and Collaboration», 2009 Agile Conference.
Chulanova, O.L. (2014), «Zastosuvannia tekhnolohii Kaidzen v upravlinni personalom», Svit nauky, No. 4, pp. 56–64.
Teeuwen, B. (2018), «Lean for the public sector: The pursuit ofperfection in government services», Productivity Press.
Menedzhment yakosti, [Online], available at: https://www.kpms.ru/General_info/Kaizen.htm
Hromtseva, O. and Striukov, V. (2017), «Japanese "KAIZEN" Concept as a Practice to Improve the Activities of Medical Institutions in Reforming Conditions», Europe Journal of Economic Research, Vol. 2( 2), pp. 4–10.
Shashyna, M.V. (2018), «Zastosuvannia kontseptsii kaidzen menedzhmentu dlia pidvyshchennia efektyvnosti diialnosti vitchyznianykh pidpryiemstv», Ahrosvit, No. 7, pp. 26–30.
Dombrowski, U. and Mielke, T. (2014), «Lean Leadership – 15 Rules for a Sustainable Lean Implementation», Procedia CIRP, No. 17, pp. 565–570.
Belyh, Je.V. (2016), Tehnologija berezhlyvogo vyrobnyctva ta jakosti medychnoi' dopomogy. Dynamika pokaznykiv, Voronezh, [Online], available at: https://docplayer.ru/58602663-Tehnologiya-berezhlivogo-proizvodstva-i-kachestvo-medicinskoy-pomoshchi-dinamika-pokazateley.html
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Віталіївна Громцева, Василь Васильович Стрюков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.