Аналітична оцінка клієнтського капіталу світових компаній-лідерів

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Завалій Державний університет "Житомирська політехніка", Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.26642/ema-2020-1(91)-27-37

Ключові слова:

клієнтський капітал, нематеріальні активи, клієнти, відносини із клієнтами, звітність, компанії-лідери американського фондового ринку, ринкова капіталізація

Анотація

На прикладі звітності про діяльність 100 компаній-лідерів американського фондового ринку досліджено питання наявності та рівня розкриття інформації про нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал. На основі систематизації даних звітності цих компаній визначено види нематеріальних активів, що можуть бути інформаційною базою для аналізу клієнтського капіталу.З узгодженням вимог міжнародного облікового законодавства прийнято поділяти нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал, на 2 групи – ті, що пов’язані із клієнтами (клієнтські списки, клієнтські бази, портфель замовлень тощо), та ті, що пов’язані із маркетингом (торгові марки, торгові найменування, бренди).Визначено частку нематеріальних активів, що характеризують клієнтський капітал, як в загальній величині активів компаній-лідерів американського фондового ринку протягом 2014–2018 років, так і нематеріальних активів зокрема. На прикладі результатів 2018 року. встановлено, що сировиннопереробні, телекомунікаційні, промислові, технологічні компанії та ті, які виробляють споживчі товари (з переліку 100 компаній-лідерів), демонструють високий рівень частки тих з них, які розкривають інформацію про нематеріальні активи, що характеризують клієнтський капітал, у власній звітності. Визначено динаміку зміни абсолютного середньогалузевого значення нематеріальних активів, що характеризують клієнтський капітал, на прикладі досліджуваних компаній за 2014–2018 роки.

 

Біографія автора

Тетяна Олександрівна Завалій, Державний університет "Житомирська політехніка"

T.O. Zavaliy

Посилання

Banasko, T.M. (2009), «Ekonomichnyi analiz vykorystannia nematerialnykh aktyviv: znachennia ta metodyka zdiisnennia», Visnyk ZhDTU, No. 4 (50), pp. 6–12.

Vakun, O.V. (2012), «Ekonomichnyi analiz vykorystannia nematerialnoho kapitalu», Problemy teorii ta metodolohii bukhhalterskoho obliku, kontroliu i analizu, Issue 1 (22), pp. 55–60.

Horokhovets, Yu.A. (2018), «Metodyka ekonomichnoho analizu nematerialnykh aktyviv: stan i propozytsii», BiznesInform, No. 3, pp. 236–241.

Dyba, V.M. (2017), Oblik ta analiz nematerialnykh aktyviv v umovakh instytutsiinykh zmin: teoriia i metodolohiia, D. Sc. Thesis of diss., spec. 08.00.09 Accounting, Analysis and Audit, Kyiv National Economic University, Kyiv, Ukraine.

Melekh, Ya.R. (2018), Oblik i analiz nematerialnykh sportyvnykh aktyviv futbolnykh klubiv, Abstract of Diss. k.e.n., spec. 08.00.09 Accounting, Analysis and Audit, Lviv University of Trade and Economics, Lviv, Ukraine.

Plekan, M.V. (2013), Oblik i analiz nematerialnykh aktyviv v umovakh rozvytku informatsiinoi ekonomiky, Abstract of Diss. k.e.n., spec. 08.00.09. Accounting, Analysis and Audit, Lviv Academy of Commerce, Lviv, Ukraine.

Polova, T.V. (2006), Oblik, audyt i analiz nematerialnykh aktyviv, Abstract of Diss. k.e.n., spec. 08.06.04. Accounting, Analysis and Audit, Kharkiv State University of Food Technology and Trade, Kharkiv, Ukraine.

Raikovska, I.T. (2009), «Ekonomichnyi analiz zabezpechenosti ta efektyvnosti vykorystannia nematerialnykh aktyviv: metodychnyi pidkhid», Visnyk ZhDTU, No. 1 (47), pp. 108–115.

Chub, Yu.V. (2014), «Analiz naiavnosti ta vykorystannia nematerialnykh aktyviv», Ekonomichnyi analiz, Vol. 15, No. 3, pp. 225–229.

Shelest, V.S. (2013), «Analitychne zabezpechennia upravlinnia nematerialnymy aktyvamy», BiznesInform, No. 11, pp. 329–334.

Bosak, A.O. and Prokopenko, V.I. (2019), «Kontseptualni zasady rehuliuvannia spozhyvchoho kapitalu mashynobudivnykh pidpryiemstv», Prychornomorski ekonomichni studii, Issue 38–1, pp. 90–98.

Illiashenko, S.M., Holysheva, Ye.O., and Kolodka, A.V. (2017), Upravlinnia intelektualnym kapitalom pidpryiemstva, monohrafiia, Trytoriia, Sumy, 360 p.

Zavalij, T.O. (2019), «Informatsiine zabezpechennia vartisno oriientovanym upravlinnia kliientskym kapitalom», Bukhhalterskyi oblik, analiz, kontrol i opodatkuvannia: stan, problemy ta perspektyvy rozvytku, materialy XIV Vseukr. nauk.-prak. konf. zdobuvachiv vyshchoi osvity i molodykh uchenykh, LTEU, Lviv, pp. 28–30.

Zavalij, T.O. (2018), «Kliyentskiy kapital v integrirovannoy otchetnosti ukrainskikh kompaniy», Ekonomika i upravleniye: sotsialnyy. ekonomicheskiy i inzhenernyy aspekty, sbornik nauch. statey I mezhd. nauch.-prak. konf., Brest State Technical University, Brest, pp. 276–280.

Amazon.com Market Cap: 1.013T for Jan. 31, 2020, [Online], available at: https://ycharts.com/companies/AMZN/market_cap

Amazon.com announces fourth quarter sales up 21 % to $87.4 billion, [Online], available at: https://last10k.com/sec-filings/amzn

Stock Analysis on Net: 100 U.S. Stock Market Leaders, [Online], available at: https://www.stock-analysis-on.net

Yahoo Finance, [Online], available at: https://finance.yahoo.com/

The Wall Street Journal, [Online], available at: https://www.wsj.com/

MarketWatch, [Online], available at: https://www.marketwatch.com/

IFRS 3 Business Combinations. Illustrative Examples Comparison with SFAS 141(R). Table of Concordance (incorporating editorial corrections at 21 January 2008), [Online], available at: https://www.icjce.es/images/pdfs/TECNICA/C02%20-%20IASB/C203%20%20IFRS%20y%20SIC/IFRS%203%20Examples%20y%20Compar%20SFAS%20141%20%20-%20Feb%202008.pdf

Zavalij, T.O. (2018), «Sutnist poniattia «kliientskyi kapital»: pidkhody ta struktura», Pidpryiemnytska model ekonomiky ta upravlinnia rozvytkom pidpryiemstva, tezy I Mizhn. nauk.-prakt. konf., ZhDTU, Zhytomyr, pp. 342–346.

Tran, L.H., and Vrublevskaya, I. (2016), «Methods for value customer relationships: use of the multi-period excess earnings methods or the distributor method?», Insights, Spring, pp. 70–77, [Online], available at:

http://www.willamette.com/insights_journal/16/spring_2016_10.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-04-14

Як цитувати

Завалій, Т. О. (2020). Аналітична оцінка клієнтського капіталу світових компаній-лідерів. Економіка, управління та адміністрування, (1(91), 27–37. https://doi.org/10.26642/ema-2020-1(91)-27-37

Номер

Розділ

ЕКОНОМІКА