Оцінка конкурентоспроможності машинобудівного підприємства
DOI:
https://doi.org/10.26642/ema-2019-4(90)-118-125Ключові слова:
конкурентоспроможність підприємства, показники конкурентоспроможності, багатокутник конкурентоспроможності, машинобудівне підприємствоАнотація
Однією із важливих характеристик машинобудівного підприємства в умовах сучасного розвитку міжнародних ринкових відносин є показник рівня конкурентоспроможності. В статті відображена одна із методик оцінки рівня конкурентоспроможності підприємств, а саме побудова багатокутника конкурентоспроможності, згідно з якою визначається внутрішній і загальний рівні конкурентоздатності АТ «Мотор Січ» та їх порівняння з двома основними конкурентами – «CFM Int.» та «General Electric». Відповідно до алгоритму проведення оцінки, було виділено і приведено до числового значення основні конкурентні переваги організації за допомогою кваліфікованих експертів підприємства та приведено до узгодженості їх відповіді за використанням коефіцієнта конкордації. З метою наочного порівняння числових значень факторів аналізованих підприємств були побудовані багатокутники конкурентоспроможності, на основі яких проведено розрахунок рівнів внутрішньої та зовнішньої конкурентоздатності організацій. Отримані дані використано при подальшому співвідношенні рівня конкурентоспроможності АТ «Мотор Січ» із зазначеними конкурентами і виведенні їх у числове значення через показники відносної внутрішньої і загальної конкурентоспроможності підприємства. Результати дослідження дозволяють вирізнити слабкі місця у конкурентному «озброєнні» АТ «Мотор Січ» та в подальшому розробити ряд заходів для повної чи часткової мінімізації вказаних слабких місць. Запропонований методологічний підхід щодо оцінки рівня конкурентоспроможності організації та отримані в результаті дослідження висновки можуть знайти своє подальше застосування при визначенні доцільності зміни системи управління конкурентоспроможністю АТ «Мотор Січ» та при пошуку шляхів підвищення його конкурентоздатності.
Посилання
Porter, M. (2016), Konkurentnoe preimushhestvo: kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' ego ustojchivost', Al'pina Biznes, Moskva, 715 p.
Ansoff, I. (1999), Novaja korporativnaja strategija, Piter, Sankt Peterburg, 416 p.
Lamben, Zh.-Zh., Chumpitas, R. and Shuling, I. (2017), Menedzhment, orientirovannyj na rynok, in Kolchanova, V.B. (ed.), 2nd ed., Piter, Sankt Peterburg, 720 p.
Fathutdinov, R.A. and Osovs'ka, G.V. (2012), Upravlinnja konkurentozdatnistju organizacii', in Osovs'ka, G.V. (ed.), Kondor, Kyi'v, 468 p.
Balabanova, L.V., Holod, V.V. and Balabanova, I.V. (2012), Marketyng pidpryjemstva, Centr uchbovoi' literatury, Kyi'v, 612 p.
Galeljuk, M.M. (2008), «Systema upravlinnja konkurentospromozhnistju mashynobuduvannja pidpryjemstva», Visnyk ekonomichnoi' nauky Ukrai'ny, No. 2, pp. 15–21.
Piddubnyj, I.O. and Piddubna, A.I. (2004), Upravlinnja mizhnarodnoju konkurentospromozhnistju pidpryjemstva, INZhEK, Harkiv, 264 p.
Shvydanenko, O. (2012), «Vyrobnycha i spozhyvcha konkurentospromozhnist' krai'n: sutnist', vzajemozv’jazok ta systema ocinjuvannja», Rynok cinnyh paperiv Ukrai'ny. Visnyk Derzhavnoi' komisii' z cinnyh paperiv ta fondovogo rynku, No. 7, pp. 9–15.
Shinkarenko, V.G. and Bondarenko, A.S. (2003), Upravlenie konkurentosposobnost'ju predprijatija, HNADU, Harkiv, 186 p.
Reutov, V. and Vel'gosh, N. (2005), Upravlenie konkurentosposobnost'ju, Tavrija, Simferopol', 200 p.
Traskovec'ka, L.M., Borovyk, L.V. and Borovyk, O.V. (2013), «Avtomatyzacija matematychnyh metodiv ekspertnyh ocinok», Zbirnyk naukovyh prac' Nacional'noi' akademii' Derzhavnoi' prykordonnoi' sluzhby Ukrai'ny, Ser. Vijs'kovi ta tehnichni nauky, No. 2, pp. 373–384.
Gurzhij, N.M. and Macenko, A.V. (2017), «Analiz konkurentospromozhnosti produkcii' PAT «Motor Sich» na rynku aviadvyguniv», Global'ni ta nacional'ni problemy ekonomiky, No. 20, pp. 301–304.
Gurzhij, N.M. and Motyka, V.S. (2017), «Ocinka konkurentospromozhnosti PAT «Motor Sich», Visnyk Odes'kogo nacional'nogo universytetu, Ser. Ekonomika, Vol. 22, Issue 11, pp. 92–96.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Миколаївна Тесленок, Євгеній Валерійович Широколобов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Автор, який подає матеріали до друку, зберігає за собою всі авторські права та надає відповідному виданню право першої публікації, дозволяючи розповсюджувати даний матеріал із зазначенням авторства та джерела первинної публікації, а також погоджується на розміщення її електронної версії на сайті Національної бібліотеки ім. В.І. Вернадського та на сайті журналу.